ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Володимир Каразуб
2024.04.27 10:19
Для чого ти дивишся на сонце у якому не має тепла,
Небо затягнулося хмарами і тисне посеред квітня.
А сонце на ньому безлике, розмите і невиразне,
І тепер воно заражає тебе своїм безкровним промінням.
За ним приходять дощі. І місяць пізнім вечором обг

Микола Соболь
2024.04.27 09:25
Понівечена хата край села,
Одарки уже п’ятий рік нема,
поза городом ніжиться Сула
і кицька доживає вік сама.
Але ж було, іще не каркне крук,
зоря не освітила небосхил,
а кітка ніжно тулиться до рук
і до ґаздині муркотить щосил.

Ілахім Поет
2024.04.27 08:53
Ти гарніша за Венеру.
Я далеко не Юпітер.
Мій маршрут до твого серця не збагне і ЦРУ.
Ти шляхетна є в манерах.
Ти небесна є в орбітах.
Та любов – знаменник спільний. Побажаєш – я помру.
Ти коктейль: напалм з тротилом.
Я смакую по ковточку.

Леся Горова
2024.04.27 08:49
Над містом вітер дзвін церковний носить,
Горять в руках свічки, тремтять зірки.
Холодний ранок опускає роси,
Як сльози,
В чисті трави під паски.

Христос Воскрес! І день новИй видніє.
Цілуєм Твій Животворящий Хрест,

Віктор Кучерук
2024.04.27 05:54
Щоб не показувати дірку
На мапі правнукам колись, –
Пора кацапам під копірку
По межах нинішніх пройтись.
Бо, крім московії, невдовзі
Нащадки ханської орди
Уже ніде узріть не зможуть
Нещадних пращурів сліди.

Микола Соболь
2024.04.27 05:19
Шлях спасіння тільки через церкву.
Ти не православний? Все, капут!
Принеси у Божий храм вареньку
і тобі на небі скажуть: «Good».
Влазить у «Porsche» владика храму,
поруч бабця черствий хлібчик ссе.
Люди добрі, це хіба не драма?
Ті жирують, ці живут

Іван Потьомкін
2024.04.26 23:36
Ірод Антипа (подумки):
«Так ось який він.
(уголос): Бачу, не дуже гостинно прийняв тебе Пілат.
Не повірив, що ти цар юдейський?
Мав рацію: навіть я поки що не цар .
Чекаю на благословення Риму.
А ти вдостоївсь титулу цього від кого?
Від народу? Але

Олександр Сушко
2024.04.26 14:24
То що - почнім уму екзамен?
Примостим мужа до жони?
Без грошей не збудуєш храма,
Немає віри без війни.

Гризе католик православних,
Юдея душить бусурман.
А я пророк. Мабуть, останній,

Світлана Пирогова
2024.04.26 08:55
Їй снились , мабуть, чудодійні теплі сни,
Коли зима засипала снігами.
Старенька вишня не сумує навесні,
Хоча кора потріскана роками.

Її садили руки бабці золоті.
Стоїть, як завше, в цвіті білім-білім.
Нагадує родині знову дні оті,

Ілахім Поет
2024.04.26 08:39
Доктор Фрейд переважно приймає таких без полісу.
Це троянда у січні, це наче серпневий пролісок.
Бозна, де в ній свій досвід, а де – від матусі спадщина.
Її мрії нечувані, сни – авангард небачений.

Доктор Фрейд далі більше нічого в ній не второпає.

Леся Горова
2024.04.26 07:39
Розхлюпалось тепло бузкових чар,
Так, ніби хоче зцілити медово.
Зелений кущ, одягнений в обнови,
Де променем запалена свіча
Загіркла, оповита у печаль,
Вслухається у тишу вечорову.

У тишу ненадійну, нестійку.

Віктор Кучерук
2024.04.26 05:23
Радіючи гожій годині
І пишно убраній весні, -
Якась невідома пташина
Невпинно співає пісні.
Сховалася в гущі зірчастій
Пахучого дуже бузку,
Й впивається радісно щастям,
Сипнувши веснянку дзвінку.

Козак Дума
2024.04.25 19:15
У одному із верховинських сіл мешкав заможний ґазда. Він мав доволі велике господарство, свій магазин. Із тварин тримав переважно корів, із молока яких виготовляв різноманітні сири та інші молокопродукти. Немалу долю прибутку приносила відгодівля поголів’

Євген Федчук
2024.04.25 17:01
Якось у селі дівчата й парубки гуляли,
Гуртом по селі ходили та пісні співали.
А, як прийшла вже розходитись, урешті, година,
Усі дівки по вулиці подались єдиній,
По своїх хатах. Одна лиш Малашка лишилась,
Бо ж її хата над шляхом битим притулилась.

Іван Потьомкін
2024.04.25 11:38
На карті світу він такий малий.
Не цятка навіть. Просто крапка.
Але Ізраїль – це Тори сувій,
Де метри розгортаються на милі.
І хто заявиться із наміром «бліц-кріг»,
Аби зробить юдеїв мертвими,
Молочних не побачить рік,
Духмяного не покуштує меду.

Юрій Гундарєв
2024.04.25 09:40
Дощ, як в Макондо, йде та йде.
А вона - сама під дощем.
Вже не ранок, та ще не день.
Ще не радість, та вже не щем…

Автор: Юрій Гундарєв
2024 рік
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Ілахім Поет
2024.04.15

Степанчукк Юлія
2024.04.15

Петро Схоласт
2024.04.15

Дирижабль Піратський
2024.04.12

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Ігор Мартинюк
2024.03.28

Вадим Водичка
2024.03.26






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Ярослав Чорногуз (1963) / Вірші

 Із циклу
Ця статуя зажурена “Зима”
Раніш стояла там, де “Семиструмінь”,
Подоба старця сивого німа.
Він голову схилив свою в задумі.

Упізнаємо ми, це Одіссей,
Але в літах... Такий сумний, журливий.
Його уява думкою несе
В Ітаку рідну, де він жив щасливо.

Раніше, парку думали знавці,
Що то було на острові Цірцеї,
Де у полоні зносив муки ці,
Й за Батьківщиною тужив своєю.

Але ж тоді не був герой старий...
Не мав такої й близько він ознаки.
То — наслідки Афіниної* гри,
Як повернувся, врешті, до Ітаки,

І знав, що там чекають женихи,
Що залицялися до Пенелопи.
В подобі старця, задумом лихий,
Він спрямував до свого дому стопи.

І тільки в нім скінчилася ця гра,
Узявши лука, в праведному гніві,
Нахаб гидких на горло покарав,
Й вернув свою подобу й став щасливий.

Всі “за” і проти” зваживши коли,
Творці сучасні, парку будівничі,
В Ітаку статую перенесли.
Це — історично правильно й логічно!


15 травня 7529 р. (Від Трипілля) (2021)

*Давньогрецька Богиня Афіна Паллада спершу спеціально надала Одіссею подобу старця, щоб не упізнаний, він швидше пробрався до свого дому, де, за “Одіссеєю” Гомера, бенкетували женихи.


Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.



  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2021-05-25 00:33:57
Переглядів сторінки твору 3276
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R1
* Народний рейтинг 6.386 / 7  (6.329 / 6.99)
* Рейтинг "Майстерень" 6.386 / 7  (6.337 / 7)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.763
Потреба в критиці толерантній
Потреба в оцінюванні не оцінювати
Конкурси. Теми Поезія Романтизму і Сентименталізму
Автор востаннє на сайті 2024.04.25 00:22
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2021-05-25 15:57:05 ]
Цікаві подробиці, дорогиий Ярославе, відкриваєш своїм читачам! Майстерно, пізнавальго, геніально! Молодець!)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2021-05-25 23:23:44 ]
Спасибі величезне, дорога Таню! Приємно, що є людина хоч одна, яку не залякали тут на сайті і яка вміє оцінити справжню поезію. Сказати добре слово, а не тільки огульно і підло критикувати!))))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2021-05-25 23:48:44 ]
upd: хотів це написати годин 6 тому, але спочатку передумав))

можливо, мене одразу забанять за цей коментар...
а може його якраз вистачить, аби висловитись!

щодо майстерності п. Ярослава сумніватись ніби не доводиться. викликає лиш сумніви (а іноді й роздратування) інше -- відгуки окремих його поціновувачів!
так, парк, так, статуя, так, історія повернення... щодо пізнавальності згоден -- досить цікаво!
але що тут геніального? переповідання чужої історії? та й щодо майстерності...
в першу чергу, щодо слів, які не несуть жодного смислового навантаження й використовуються лиш для виправлення огріхів у віршуванні:
"він голову схилив свою" -- а чию іще?
"в Ітаку рідну" -- звісно, що рідна, до того ж згадується двічі
"муки ці" -- за контекстом і так зрозуміло, які
"наш цар" -- тобто, "ваш"?
"ця гра" -- надмір "оцих" часток
"нахаб гидких всіх" -- якщо гидкі, то як можна було скарати не всіх?
і т.інш...

узагальнюючи, вірш досить посередній, й коли вживається оцінка "геніально", починаєш сумніватись як в адекватності коментатора, так і в самооцінці непоганого автора

з найкращими побажаннями

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2021-05-26 10:58:46 ]
Шановний пане Юрію, так я поставила найвищий бал тому, що вважаю роботу Ярослава Чорногуза - геніальною. Це не перший вірш про Софіївку. Велика праця зроблена, написано цикл поезій про Уманський парк, завдяки майстерності і таланту. Скажіть, будь ласка, що поганого у тім, що мені захотілося підтримати людину? Я вчора багатьом поставила найвищі бали і можливо їх вірші, на ваш розсуд, теж не варті високих оцінок? Коли мене вірш торкає і він цікавий, глибокий, я ставлю високі оцінки не зважаючи на дрібниці. Ніколи не шукаю бліх в поезії, бо хто хоче той знайде їх навіть у самих, самих геніальних класиків. Інколи їх просто не бачу, бо зачарована поезією і хочу підтримати автора. Ми стали скупі на добре слово і оцінки, за які не потрібно платити гроші з власної кишені. Колись я раділа кожній оцінці 5'5, бо дійсно на сайті люди відгукувалися і реагували швидко. А коли головний редактор оцінював, то це взагалі була велика подія. Зараз люди викладають вірші не читаючи інших і не оцінюючи. Таке враження, що всім все одно хто, що пише і як. Але чому ж високі оцінки так дратують декого?
Стосовно Ваших правок можна і пояснити.
Чужу голову теж можна прихилити, тож не вбачаю це за помилку. Рідна Ітака - згадується лише на початку вірша.
Стосовно "ці, це"- тут дійсно трохи перебільшення, якщо прискіпливо дивитися, але, коли читаєш вірш, то не помічаєш таких дрібниць, бо все органічно, красиво, пізнавально, майстерно! Сподіваюся я все пояснила і від своєї оцінки не відмовляюся, бо маю право на власну думку теж.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2021-05-26 11:30:19 ]
Шановна Тетяно,
сам вчора подумав, що доброзичливі коментарі стали дефіцитом, а може навіть ресурсом, яким ніхто не хоче просто так ділитись!
Це проблема, як і проблема із занадто гострлю критикою. Але перебільшення, як і применшення, нічого доброго не несе. Якщо ти автору не скажеш "геніально", й він вважає це вже недоброзичливістю -- то негарний знак. Підтримка -- це добре, але врешті ми всі дорослі люди, а не діти.
Останнім часом брак не тільки на коментарі, але й на просто гарну поезію. Яка є гарною лише тоді, коли кожне слово зважене на чутливах вагах гармонії.
А вираз "рідна Ітака" зустрічається двічі -- в 2-й та 4-й строфах. Не думаю, що п. Ярослав настільки марнославний, що не зміг би відрізнити геніального від хоча б непоганого.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2021-05-26 12:29:56 ]
Так, дійсно повторюється двічі " Рідна Ітака" і що з того? Ліна Костенко любить повторюватися, щоб підкреслити думку. Врешті-решт, не сам Ярословлав Чорногуз ставить собі оцінки так, як деякі на сайті, що ховають під ніками свої справжні призвіща і обличчя!))))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2021-05-26 12:37:55 ]
ну-ну, ви переходите на особистості -- чи вже на фейки?..
чи може у вас критерії оцінювання за якоюсь сектантскою ознакою?))

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2021-05-26 12:43:08 ]
Я просто кажу все, як є. Нікого не хочу образити, але це дійсність. Нам би більше шляхетності і довіри, хоча б приязні одне до одного і все б було чудово!)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2021-05-26 13:02:46 ]
так вже краще )
поети -- особливі істоти, а поезія -- зваблива стихія!))

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2021-05-26 13:17:22 ]
Я до чаго веду, що багато кого знищили такі " доброзичливі" коментарі. Прикладом того є : Любов Бенедишин, Юлія Стиркіна, Майя Залізняк і багато інших. Вони пішли і ми багато чого втратили. Не бачу на сайті Юрія Лазірко, Олександра Христенко. Поети дійсно безшкірі люди. Давайте ще доб'ємо Ярослава Чорногуза. Одного з найкращих і найдосвідчего поета на сайті, за якусь дрібничку. Чому б нам не шукати одне в одному обдарованість і щось гарне? Ні одного доброго слова про вірш, лише недоліки. Повинна ж бути хоч якась об'єктивність.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2021-05-26 13:21:47 ]
Чого


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2021-05-26 13:39:31 ]
ап'ять двадцять п'ять)
мій коментар в першу чергу присвячувався Вам, п. Тетяно -- за невідповідне вживання зависоких оцінок, хоча я відзначив доволі цікавий вміст поезії Ярослава.
об'єктивність то об'єктивність -- Ви самі робите мішеню авторів, перехвалюючи їх.
як у 2017 році я зауважив п. Бенедишин, що вона перехвалює п. Залізняк -- в результаті чого та стала надмірно агресивною.
не варто робити кумірів, особливо за якоюсь вузькою ознакою -- тому що це завжди повертається зворотньою стороною!
скільки сюди заходив й відмічав, як ніхто не відгукується на гарні поезії, наприклад, О. Багрянцевої чи О. Малєєвої.
об'єктивність -- непроста наука, й варто починати з себе!

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2021-05-26 14:11:48 ]
Стосовно Ольги Малєєвої. Щойно зайшла на її сторінку. Багато коментаріві і вчасності від Вас, Юрію, і жодної відповіді і подяки. Можливо люди й тому перестали писати відгуки?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2021-05-26 22:16:10 ]
я-то знаю, чому Олена мені тоді не відповіла, а от Ви – навряд!))

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2021-05-26 13:39:43 ]
знову

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2021-05-26 13:50:35 ]
Здається я ніколи не шкодувала гарних слів для інших і оцінок також.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2021-05-26 14:02:15 ]
Якщо хочеш уваги від когось, то потрібно теж проявляти ініціативу. Деякі автори вважають, що тільки їх повинні коментувати, наслідком -
мовчання на їх сторінках.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2021-05-26 14:06:36 ]
це інша справа. всі поети трішки егоцентристи) хоча на цьому сайті переважно самі поети, тож чекати на самі овації не варт!))

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2021-05-26 14:04:19 ]
Можливо, жінкам взвгалі більш властиво вживати гарні оцінки, але мова йде про об'єктивність...
Як на мене, іноді ліпше жодного вірша, аніж будь-який, який-небудь, більш-менш... І як поет контролює якість власної поезії, так коментатор (критик, рецензент) -- об'єктивність відгуку.
Хіба не всі ми тут прагнемо кращого?

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2021-05-26 14:16:10 ]
Так, прагнемо кращого! Але інколи солодкий пряник краще ніж різка для поета, який і так знає про свої недоліки і над чим працювати. На мій погляд краще подарувати людині крила, щоб легше було літати ніж спалити їх, щоб вона зірвалася з висоти і розбилася об каміння.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2021-05-26 14:17:05 ]
Літайте, на все добре!)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2021-05-26 14:26:32 ]
Це вже філософія)
Навзаєм!)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2021-05-26 14:30:06 ]
Кожен, мабуть, міряє зі своєї дзвіниці...
Давайте не будем мірятись, чия вища! )))

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2021-05-26 19:47:16 ]
Так, давно мені не робили розбір "польотів", пане Ереміте. Дякую, в чомусь це було корисно, деякі блохи повиправляв.

Не згоден у тому, що твір посередній, даруйте. Вам, звісно, нахабства не позичати, якщо Ви себе вважаєте генієм, то покажіть, як треба геніально писати, дайте мені майстер-клас. А, знаєте, критикувати кожен уміє, ламати, не будувати.
Просто у вас дещо інша манера писання, Вам здається, що у класиці все так просто, переказ відомого. В тому-то й справа, що ні. Ще треба уміти просто й зрозуміло і стисло викласти і кількох строфах ВЕЛИЧЕЗНИЙ об'єм матеріалу тільки по цьому об'єкту, який вам і не снилось прочитати. І вибрати з нього найголовніше і стисло дуже викласти, саму суть. І образно. І неповторно. От у цьому і весь секрет. І так - по кожному об'єкту, за деякими стоять кілька томів прочитаного і осмисленого, і переосмисленого в поетичному ключі.
А вам здається, що так просто і легко. Цю поему я вже пишу 11 років, на хвилиночку. А Тетяна Левицька багато читала про "Софіїівку", втаємничена в ці секрети, тому й знає, наскільки це нелегка праця, тому і не відмовляється від своїх суджень і оцінок.
А ще скажу таке. Я закінчив окрім журналістики, ще й педагогічний університет Драгоманова хоч і по вокалу, але педагогіку вивчав. І з досвіду знаю, що похвала, заслужена і справедлива, КРАЩЕ НАБАГАТО діє на людину, ніж критика, яка часто вселяє невпевненість в людину, сіє зневіру. Дехто після критики взагалі перестає писати, бо словом можна як возвеличити, так і вбити. І критикувати треба дуже делікатно.
А ви, маючи, неміряне нахабство, дозволяєте собі вислови типу, посередньо.
Мій найслабший вірш значно вищий від найкращого вірша посередності. Ви сам мало дуже пишете, а переважно тут сваритеся ледь не з усіма на сайті.
То ви б краще писали, і цим себе утверджували, а не гнилою критикою, яка такому чоловікові, як я, майже не потрібна, бо я достатньо вимогливо ставлюсь сам до своїх творів, інакше б вони не мали той рівень, на який заслуговують. І нарешті, на "Майстернях" належно оцінені.
Оце Вам, по-доброму, як є.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2021-05-26 20:14:10 ]
нахабства і Вам, п. Ярославе, не позичати -- а може й пихи, самі розбирайтесь!

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2021-05-26 21:36:27 ]
Ну, голубе, яке вітання, те й у відповідь чується. Але ж на деякі слова Ваші я зважив, врахував Ваші зауваги, подякував.
А я Вам дав цінні поради, а Ви не подякували, тільки відбрикуєтеся. Значить, вони Вам не потрібні, отож у кого більше пихи... Хай вища сила розсудить. А Ви все-таки подумайте про похвалу, здається, розуму у Вас вистачає для цього.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2021-05-26 19:49:39 ]
А похвала підносить людину, як на крилах, і дає поштовх до творчості, і ще й який!