ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Володимир Каразуб
2024.04.27 10:19
Для чого ти дивишся на сонце у якому не має тепла,
Небо затягнулося хмарами і тисне посеред квітня.
А сонце на ньому безлике, розмите і невиразне,
І тепер воно заражає тебе своїм безкровним промінням.
За ним приходять дощі. І місяць пізнім вечором обг

Микола Соболь
2024.04.27 09:25
Понівечена хата край села,
Одарки уже п’ятий рік нема,
поза городом ніжиться Сула
і кицька доживає вік сама.
Але ж було, іще не каркне крук,
зоря не освітила небосхил,
а кітка ніжно тулиться до рук
і до ґаздині муркотить щосил.

Ілахім Поет
2024.04.27 08:53
Ти гарніша за Венеру.
Я далеко не Юпітер.
Мій маршрут до твого серця не збагне і ЦРУ.
Ти шляхетна є в манерах.
Ти небесна є в орбітах.
Та любов – знаменник спільний. Побажаєш – я помру.
Ти коктейль: напалм з тротилом.
Я смакую по ковточку.

Леся Горова
2024.04.27 08:49
Над містом вітер дзвін церковний носить,
Горять в руках свічки, тремтять зірки.
Холодний ранок опускає роси,
Як сльози,
В чисті трави під паски.

Христос Воскрес! І день новИй видніє.
Цілуєм Твій Животворящий Хрест,

Віктор Кучерук
2024.04.27 05:54
Щоб не показувати дірку
На мапі правнукам колись, –
Пора кацапам під копірку
По межах нинішніх пройтись.
Бо, крім московії, невдовзі
Нащадки ханської орди
Уже ніде узріть не зможуть
Нещадних пращурів сліди.

Микола Соболь
2024.04.27 05:19
Шлях спасіння тільки через церкву.
Ти не православний? Все, капут!
Принеси у Божий храм вареньку
і тобі на небі скажуть: «Good».
Влазить у «Porsche» владика храму,
поруч бабця черствий хлібчик ссе.
Люди добрі, це хіба не драма?
Ті жирують, ці живут

Іван Потьомкін
2024.04.26 23:36
Ірод Антипа (подумки):
«Так ось який він.
(уголос): Бачу, не дуже гостинно прийняв тебе Пілат.
Не повірив, що ти цар юдейський?
Мав рацію: навіть я поки що не цар .
Чекаю на благословення Риму.
А ти вдостоївсь титулу цього від кого?
Від народу? Але

Олександр Сушко
2024.04.26 14:24
То що - почнім уму екзамен?
Примостим мужа до жони?
Без грошей не збудуєш храма,
Немає віри без війни.

Гризе католик православних,
Юдея душить бусурман.
А я пророк. Мабуть, останній,

Світлана Пирогова
2024.04.26 08:55
Їй снились , мабуть, чудодійні теплі сни,
Коли зима засипала снігами.
Старенька вишня не сумує навесні,
Хоча кора потріскана роками.

Її садили руки бабці золоті.
Стоїть, як завше, в цвіті білім-білім.
Нагадує родині знову дні оті,

Ілахім Поет
2024.04.26 08:39
Доктор Фрейд переважно приймає таких без полісу.
Це троянда у січні, це наче серпневий пролісок.
Бозна, де в ній свій досвід, а де – від матусі спадщина.
Її мрії нечувані, сни – авангард небачений.

Доктор Фрейд далі більше нічого в ній не второпає.

Леся Горова
2024.04.26 07:39
Розхлюпалось тепло бузкових чар,
Так, ніби хоче зцілити медово.
Зелений кущ, одягнений в обнови,
Де променем запалена свіча
Загіркла, оповита у печаль,
Вслухається у тишу вечорову.

У тишу ненадійну, нестійку.

Віктор Кучерук
2024.04.26 05:23
Радіючи гожій годині
І пишно убраній весні, -
Якась невідома пташина
Невпинно співає пісні.
Сховалася в гущі зірчастій
Пахучого дуже бузку,
Й впивається радісно щастям,
Сипнувши веснянку дзвінку.

Козак Дума
2024.04.25 19:15
У одному із верховинських сіл мешкав заможний ґазда. Він мав доволі велике господарство, свій магазин. Із тварин тримав переважно корів, із молока яких виготовляв різноманітні сири та інші молокопродукти. Немалу долю прибутку приносила відгодівля поголів’

Євген Федчук
2024.04.25 17:01
Якось у селі дівчата й парубки гуляли,
Гуртом по селі ходили та пісні співали.
А, як прийшла вже розходитись, урешті, година,
Усі дівки по вулиці подались єдиній,
По своїх хатах. Одна лиш Малашка лишилась,
Бо ж її хата над шляхом битим притулилась.

Іван Потьомкін
2024.04.25 11:38
На карті світу він такий малий.
Не цятка навіть. Просто крапка.
Але Ізраїль – це Тори сувій,
Де метри розгортаються на милі.
І хто заявиться із наміром «бліц-кріг»,
Аби зробить юдеїв мертвими,
Молочних не побачить рік,
Духмяного не покуштує меду.

Юрій Гундарєв
2024.04.25 09:40
Дощ, як в Макондо, йде та йде.
А вона - сама під дощем.
Вже не ранок, та ще не день.
Ще не радість, та вже не щем…

Автор: Юрій Гундарєв
2024 рік
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поеми):

Петро Схоласт
2024.04.15

Тетяна Танета
2022.12.19

Софія Цимбалиста
2022.11.19

Емі Троян
2022.05.10

Анастасія Коноваленко
2022.04.25

Ліс Броварський Ліс Броварський
2022.03.20

Оранжевый Олег Олег
2020.03.12






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Олена Ткачук (1987) / Поеми

 ДІОГЕН
Qui quaerit, reperit.
(з лат. Хто шукає, той знаходить).

І.
Мені сьогодні стрівся Діоген,
Сивіший од віків архісивизни.
А ми, його списавши до легенд,
Ще по живому відправляли тризну.

Щоправда, дзвін по ньому не ридав,
В жалобі мідь на храмі не тьмяніла.
Він потойбіччю душу не віддав
І поцейбіччю не залишив тіло.

Час перейшов якраз по мілині,
Хоча наміривсь перейти, де глибше,
Обвів круг пальця істини земні,
До миті нитку вічності привівши.

А люди щось казали про архів,
Зухвало пальцем тикали у книгу.
Мовляв, лиш порох буде з порохів,
Нема того, хто хоч і раз, та зникнув.

Ми проти цього світу замалі,
Всяк до землі однаково тяжіє.
Живи – живи, а там… А взагалі
Ніхто з легенд воскреснути не сміє!

На те ж бо й воля Божа (чи того,
Хто власну волю видає за Божу?).
На дно каміння тіло потягло,
А це – з душею розлучить не може.

То що їм доля: плентатись удвох?
То що їм фатум: зв’язані довіку?
Душа і тіло, а над ними – Бог,
Який ніколи не стуля повіків.


ІІ.
Я мружусь аж до іскор ув очах,
Бо, як усі, не одягаю маски.
А Діоген ще наче й не зачах,
Але уже пропах димами наскрізь.

Вони пройшли крізь нього і не раз.
В його лампаді – світла на всечасся.
Та де ж він був, що жодному із нас
Ще на дорозі досі не стрічався?

Тепер ліхтар от тицяє мені
І запитально дивиться в обличчя.
Я ж відганяю мислі навісні,
Які прийшли уперше за сторіччя.

А очі – не повторення калюж,
То віщі зорі, совістю відбиті.
«Не мруж очей. Кажу тобі, не мруж!
Крізь них тебе я мушу роздивитись!»


ІІІ.
А ми вже звикли жити у пітьмі
(Комусь так добре, іншому – ще краще).
Аби мовчать – не конче буть німим,
А бачить – не обов’язково зрячим.

Гадав – всесильний. Ти ж бо чоловік!
А світ ув обшир зору не привласниш.
Хто у пітьмі – той мружитись не звик.
Відтак, боятись зморшок передчасних.

Зі світлом повертаються страхи,
З лампадою, котра уже забути.
Тому й тебе зметуть, як порохи.
На дно потягне душу каламуття.


IV.
А це не дім, мурований з цеглин,
Що захищає ліпше за фортецю.
Це світ на вічність, не на п’ять хвилин,
Усесвіт для лише одного серця.

А Діоген із Неї розпочав.
До сьогодення докотилась Діжа,
До міста, що, неначе собача,
Ніяк одвічні рани не залиже.

Де що не день, то страчений дарма,
Легені чадом струєно. А те, що
Одному – всесвіт, іншому – тюрма,
Одному – неня, іншому – як теща.

В Ній тільки плоть узято під арешт,
В тугі вузли переплелися м’язи.
За всіх часів, народів, врешті-решт,
В Ній найвільніший добровільний в’язень!

Який тут простір думці і душі!
І небеса, не засклені у вікнах.
І линуть зорі – тільки удержи
І розкладай узори на колінах.

Не переймайся холодом шпарин.
Від солі злив дошки не струхлявіють.
Орда вітрів із чотирьох сторін
Цю Діжу з місця зрушити не сміє!

Та ж докотилась Діжа аж від ген,
По бездоріжжю, від архісивизни.
І визирає з Неї Діоген,
І ліхтарем показує на місто.


V.
Йому отут зігріти босоніж
Асфальт своєю певною ходою.
Із серця сумнів вирвати, як ніж,
І окропить свяченою водою.

Не оминати хворих і калік,
І не ковзнути зором повз убогих.
Він може тільки душу, наче хліб,
Роздать по крихті, кланяючись в ноги.

Хоча й не знає наших молитов
І за здоров’я Служби не замовить.
Та що там! Він з минулого прийшов,
Ні з ким із нині сущих не у змові.

А він усіх впівока впізнає:
Хто хоче злата, прощення чи хліба.
По крихті душу власну роздає
І не пита, кому вона потрібна.

Він знає сам од будь-кого не гірш:
Єства каліцтво гірше, аніж тіла.
Хто хоче злата – проданий за гріш.
Такі прощення зроду не просили.

Скажи мені: ну, що їм співчуття?
Воно в кишені весело не дзенькне.
Це ж треба як ненавидіть життя,
Аби отак розтринькати усеньке?!

Це ж не один дочасно посивів,
На ділі прикидаючись, у слові.
Лише нужденний зроду не просив –
Йому того не дозволяла совість.


VI.
Чому на світі стільки заборон
Іще до лету обтинають крила?
А хто не хоче бути між ворон,
Той мусить маскуватися у біле.

А що йому, коли він – Діоген
Із всюдисущим, як відлуння, гласом?
Чи не до п’ят сорочку одягне –
І буде поза простором і часом.

Він бородою мудрості обріс.
Відколи? Й сам уже не пам’ятає.
А сивина у бороду, а біс
Не у ребро. І в помислах немає.

А в бороді – хоча б тобі воша.
Таке й довіку навіть не насниться.
Та є у ній, коли не вся душа,
То краща Діогенова дещиця.

Її полощуть зливи й туманИ.
А він, до сонця почепивши, сушить.
Він упізнає лихо зі спини
І бородою власною задушить.

Увесь як є. така у нього суть.
Не вірить він у жодні переміни.
І глас його за божевілля ймуть,
А він лише питає про Людину.


VII.
Це місто в очі дивиться вікам,
До ниточки тривогами прогіркло.
Тут із собою кожен сам на сам
В епохи на віддалених задвірках.

Ніхто тут, мірку маючи свою,
Не міряв те, наскільки не значимий,
Чи ще у пеклі, чи уже в раю,
Чи, як вогонь, хитається між ними.

І каже хтось: даремний Діоген
І серця жаром живлена лампадка.
… Зло зачепилось за триклятий ген
Й спадково тиражується в нащадках.

І ти уже, що хочеш, те й роби,
Бо, врешті, хто у змозі заперечить?
І плюй у тих, що носять корогви,
І каяття пойми за недоречність.

А хочеш – очі вперше не замруж,
Гординю власну вилікуй, мов нежить.
У цьому місті сотні тисяч душ,
Але твоя тобі вже не належить.

І ви у тінь ховаєтесь,аби
Вас не діймали сумніви й дилеми.
Ніхто ні в кого не питає більш:
«Ми помремо, та разом чи окремо?».

То, може, винен роз триклятий ген,
Що кров од нього злобою нуртує?
Чи не тебе шукає Діоген?
А ти його уперто ігноруєш?


VIIІ.
Нема нічого гірше, як шукать,
Пітьму свердлити зорями-очима.
У часі він – і мученик, і кат,
Що держить небо власними плечима.

Бруківка п’ят тепло не вбереже,
А місто, що мінливіше за вітер,
Всього на те і здатне, що лише
Добряче стусанами пригостити.

А Діоген… Чи досі не змарнів?
Чи не печуть від сліз старечі очі?
Його ліхтар рахує тарганів,
Які щораз кидаються урозтіч.

Ловити їх? Який у тому сенс?
То чи не ліпше з пам'яті зітерти
Йому, хто, не вмираючи, воскрес?
Немає просто дозволу померти,

Коли цей вік судилось пережить.
Коли грядущий громом перестріне.
На смерть – і ту потрібно заслужить,
А він Людину світові ще винен.

Його на це ніхто не прирікав.
Він був собі підсудним і суддею.
Він забагато цим заборгував.
Платити мусить вічністю своєю.

Його навік неважко проклясти.
Його – укотре! – прощено востаннє.
Він ліхтарем у темінь присвітив –
А звідти врозтіч кинулось таргання.


ІХ.
Неправда те, що істина – в вині
(Ним тільки легко заглушити щастя).
Хтось їй вклонявсь, божественно-земній,
А Діоген обвів довкола пальця.

А ми ж його списали у архів,
Замурували в часі, наче в діжі.
Це тільки світ добряче постарів,
А Діоген залишився колишнім.

Себе не тямить він без ліхтаря.
Чи взагалі себе іще він тямить,
Коли в нікуди очі видивля?
Коли усесвіт грається життями?

Коли уже, здається, все одно
І пізнаєш довколишнє наосліп?
На смак не вчуєш: брага чи вино?
Чи ти – це ти, а не зухвалий дослід.

…І хтось в обличчя тицьне ліхтарем.
Ти в оберемок світло позбираєш.
Бо так уже ведеться: день за днем
Ще з лона ти до темряви звикаєш.

А Діоген одного лиш хотів:
Знайти того, хто б не цурався світла.
Та й Діжа має тридесять життів,
Щоб передчасно їй не струхлявіти.

А понад ними небо, наче дзвін,
Що апелює до чийогось смутку.
Моли богів, аби зустрівся він –
Твій Діоген, який осяє пустку!

Мені зустрівся. Він мене впізнав
Крізь дим віків, пере стінки і стіни.
Якщо я Та, кого він так шукав,
Ніхто із вас його вже не зустріне.

05.02.2006.




Найвища оцінка Любов Бенедишин 6 Майстер-клас / Майстер-клас
Найнижча оцінка Роксолана Вірлан 5.5 Любитель поезії / Майстер-клас

      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2012-03-08 20:30:40
Переглядів сторінки твору 4916
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 5.241 / 5.75  (5.013 / 5.52)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (4.881 / 5.45)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.773
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Автор востаннє на сайті 2012.10.20 17:49
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ксенія Озерна (Л.П./М.К.) [ 2012-03-08 20:45:42 ]
поцебіччю - поцейбіччю, мабуть

сильно сказано

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олена Ткачук (М.К./М.К.) [ 2012-03-08 20:46:58 ]
Таки так. Виправляю.
Дякую, що зауважили.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Роксолана Вірлан (Л.П./М.К.) [ 2012-03-08 20:50:05 ]
Сильна праця, Оленко! Читала з великим задоволенням. Заловлювала філософськи акценти! Світла Вам!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олена Ткачук (М.К./М.К.) [ 2012-03-08 20:54:51 ]
Дякую!
Це притому, що написала поему у віці 18 років, протягом 6 годин, з 22 год вечора до 4 ранку, не відриваючись від паперу.
Але більше таке натхнення мене ніколи не навідувало.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ксенія Озерна (Л.П./М.К.) [ 2012-03-08 21:31:01 ]
ого...
натхнення штука примхлива, але вірна

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Любов Бенедишин (М.К./М.К.) [ 2012-03-08 21:52:28 ]
Вражена! Тут стільки афоризмів! Потужно. Закінчення - вибухове! Цей твір, нмд, вартий найвищої оцінки.

Коли в нікуди очі видився? - видиВИвся?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олена Ткачук (М.К./М.К.) [ 2012-03-08 22:07:30 ]
Має бути видивля.
Дякую! І за "6" також.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Менський (Л.П./Л.П.) [ 2012-03-09 10:33:16 ]
Слів бракує, тому просто спасибі. Щасти Вам.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олена Ткачук (М.К./М.К.) [ 2012-03-09 14:53:07 ]
Дякую!
І Вам усього най-най...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2012-03-09 12:27:40 ]

Цікавий твір!
Але ви б, напевно, дорога Олено, сильно здивувалися, якби зустрілися з Діогеном насправді. )
Та й навряд все сталося би так, як ви-ми зараз все це відтворюємо на осягнутих людством рівнях свободи особистості...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олена Ткачук (М.К./М.К.) [ 2012-03-09 14:52:29 ]
Та ні, не здивувалася б. Знаю, що це була, з точки зору моралі, не найкраща людина. Мені інше було на думці - пошуки Людини серед бруду сучасного світу.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2012-03-09 16:19:17 ]
Ну так, "кініки" вони були такими, прямими - і, до речі, як і всі давні греки, символістами. Вміли передати те, що важко передати точно, наприклад, числами - символом. Не дивно, що Новий Завіт з'явився саме грецькою мовою, як найбільш адекватною на той час, аби передати Вчення Христа.
Але, дорога Оленко, таки краще казати "не найкраща особа", бо "людина" не може не мати тих рис, які описуються словом "людяність".
Це, схоже, чудово розумів і Діоген, але ми й досі цього не розуміємо, на жаль... ))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олена Ткачук (М.К./М.К.) [ 2012-03-09 22:19:47 ]
Ого! Цілий трактат з філософії!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2012-03-09 16:20:48 ]
Ну а світ земний теж еталонний - Божий. Бруд - це суто цивілізаційне, чи антицивілізаційне, та в жодному випадку не стосується Божих Творінь... )