ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Козак Дума
2024.05.01 17:52
Червоними слізьми країна плаче,
сумує без упину третій рік…
І кровотеча більшає, тим паче,
що ріки крові – не берези сік!.

Як виявилось, цирк – то небезпека,
загрози пік – зелене шапіто!.
Канабісом торгують у аптеках,

Ілахім Поет
2024.05.01 17:10
Будь такою, яка ти нині є.
Я подібних тобі жінок,
Хай вже скроні взялися інеєм,
Ще не бачив, мій свідок – Бог!
Будь земною і будь небесною…
Нероздільні «краса» і «ти»,
Наче Бог сполучив тебе з нею
Як синоніми… Будь завжди

Тетяна Левицька
2024.05.01 12:38
Не говори мені про те,
що заблукала в падолисті,
і що проміння золоте
вже дотліває в хмарній висі.

Що відцвіли в моїм саду
весняні крокуси й тюльпани.
Лимонне сонце у меду

Іван Потьомкін
2024.05.01 10:27
«На кремені вирослий колос...»
Отак системі на догоду назвав поет предивний край,
Де чорнозем, ліси і води, й багаті надра Господь дав...
Благословенний край, з якого лиш висотували жили...
Ще й досьогодні дивно, як люди в ньому вижили?
...Страшна

Світлана Пирогова
2024.05.01 08:57
Вранішні роси - цнотливості роси
З блиском перлинним в шовковій траві.
Свіжі, розкішні, розніжено-босі.
Розсипи щедрості звабно-живі.

Дерево кожне вкрите краплистими,
Кущ росянисто зомлів у саду.
Мов із пацьорок скотилось намисто,

Микола Соболь
2024.05.01 05:52
Небо грайливими хмарами
місто велике розбудить.
Ніч сон утримує чарами.
Гей! Прокидайтеся, люди!
Мружиться киця на сонечку,
божа корівка п’є роси,
щастя нехай тобі, донечко,
ранок травневий приносить.

Віктор Кучерук
2024.05.01 05:27
Усе чіткіше кожен крок
Її вбачаю всюди знову, –
Горять тюльпани, а бузок
Яріє світлом світанковим.
Стає гучніше спів птахів
І сонце дужче припікає, –
Мов несподівано забрів
Услід за юною до раю.

Артур Курдіновський
2024.05.01 05:24
На білий сніг стікає з ліхтарів
Вечірній промінь тьмяно-бурштиновий.
Скрізь тихо. Ані звука, ані слова...
Я десь далеко чую дивний спів.

Одне життя, а в ньому - сто життів...
Незрозуміла, потойбічна мова...
Мене так зустрічає ніч зимова...

Ярослав Чорногуз
2024.04.30 22:48
Ти була красива, наче юна Геба*,
Як у поцілунку ніжному злились.
Заясніле, чисте нам відкрилось небо
Підняло на крилах у блакитну вись.

Далечінь вечірня пломеніла в тиші,
Як рожеві щічки, сяяли вогні.
В світлому багатті ми — найщасливіші --

Микола Дудар
2024.04.30 14:02
Перенеслись у перше травня!!!
Ніяких більше зобов’язень...
Мотив й мелодія їх давня
Поміж всіляких зауважень.
Перенеслись… ну що ж, доцільно
Було б усе перечеркнути,
А те, що зветься "не стабільно" —
Згорнути з часом, щоб не чути…

Світлана Пирогова
2024.04.30 13:53
М-оя душа проникливо сприймає
О-цей прекрасний Божий світ.
Є в нім ті закутки, немов із раю.

Н-атхнення - із емоцій квіт.
А глибина думок у ритмі моря
Т-анок плете зі слів та фраз.
Х-аризма Всесвіту, вечірні зорі...

Іван Потьомкін
2024.04.30 11:05
Ходить бісова невіра
І шукає собі віру.
Як давали колись їсти,
Він пошився в атеїсти,
А тепер така дорога,
Що без віри жить незмога.
Навіть ленінці в законі
Припадають до ікони.

Микола Соболь
2024.04.30 09:40
У розтині часу нам істини вже не знайти,
плачуть старезні дерева шрапнеллю побиті,
у герці смертельнім схрестили мечі два світи –
діти козачі й нащадки орди – московити.
Глянь, кров’ю омиті до краю безкраї степи,
небо жаріє, як бабина піч оксамитом…

Ілахім Поет
2024.04.30 09:33
Ти з дитинства не любиш усі ті кайдани правил.
Ти відтоді ненавидиш плентатись у хвості.
Де усі повертають ліворуч, тобі – управо.
Незбагненні та недослідими твої путі.
Ти не любиш також у житті натискать на гальма,
Бо давно зрозуміла: найшвидше на

Леся Горова
2024.04.30 09:00
Росою осідає на волосся
Невтішний ранок, мул ріка несе.
Вся повість помістилася в есе,
У сотню слів. В минуле переносить
Вода куширу порване плісе,
В заплаву хвилі каламутні гонить.
І коливається на глибині
Стокротка, що проснулася на дні -

Віктор Кучерук
2024.04.30 06:01
Так вперіщило зненацька,
Що від зливи навіть хвацька
Заховатися не встигла дітвора, –
В хмаровинні чорно-білім
Блискотіло і гриміло,
І лилося звідтіля, мов із відра.
Потекли брудні струмочки,
Від подвір’я до садочка,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Іма Квітень
2024.04.30

Ілахім Поет
2024.04.15

Степанчукк Юлія
2024.04.15

Деконструктор Лего
2024.04.15

Дирижабль Піратський
2024.04.12

Маркуш Серкванчук
2024.04.10

Анатолій Цибульський
2024.04.01






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Василь Світлий (1968) / Вірші

 Резонансне.

" Кажу ж вам, що за кожне слово
пусте, яке скажуть люди, дадуть вони
відповідь судного дня!"

Матв.12:36

Гей, ви, любителі модерну,
І брязкітливого слівця !!!
Хай вбереже Господь від скверни
Нетрадиційного митця.
Шлях до зірок, таки, крізь терни.
Страждання й муки (хоть не хоть).
Ех, ви, – заочники-екстерни...
Чи з вами заодно Господь ?

***
Святе і грішне - зась до злуки,
Бо не природній це союз.
Тут-бо в нотбуків певні глюки,
Або у головах - конфуз?



* Сьогодні в Європі відбувається процес переобладнання християнських храмів під світські потреби(бібліотеки, спортзали, тощо...). Така масова модернізація духовних установ викликана, насамперед, малою наповнюваністю прихожан своїх церков і, як наслідок, складнощі з фінансовим утримуванням будівель. Цей вірш-протест спрямований проти аналогічного «переобладнання» і вжитку (не за призначенням) духовних термінів у придворній поезії світського шику.





      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2011-10-30 14:32:45
Переглядів сторінки твору 6943
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 0 / --  (4.886 / 5.47)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (4.709 / 5.39)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.675
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Автор востаннє на сайті 2018.04.09 14:31
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Василь Світлий (Л.П./М.К.) [ 2011-10-30 16:17:31 ]
Так, любов до Господа найбільша й найперша заповідь. А друга, однакова з нею любов до ближнього. Як написано:на двох оцих заповідях увесь Закон і Пророки стоять. Але виконати це можливо лише коли пізнаєш. Без пізнання немає розуміння, без розуміння - служіння, а без цього не буде і любові, здатності до випробувань, протистоянь, терпінь...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-30 16:18:57 ]
Ігорю, я рада за Вашу непохитну віру. Але як бути, приміром, з невіруючими? Ви їм відмовляєте в праві на життя? Чи берете на себе відповідальність казати, що їхнє життя позбавлене змісту? Наприклад, племенам Індійського океану, у яких свої боги.
І чим життя квітки чи птаха провинилося перед життям людини? А хіба веселка після дощу - це не життя?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Рубцов (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-30 16:35:01 ]
Називатись християнином і бути ним - не тотожні поняття. Християнин - це послідовник вчення Ісуса Христа. З хрестовими походами, як Ви вірно підмітили, не в'яжеться.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Василь Світлий (Л.П./М.К.) [ 2011-10-30 16:53:09 ]
Чорі, племена Індійського океану, "у яких свої боги" - не можуть бути людьми невіруючими. Тут протиріччя. У них своя віра. Як і своя (специфічна) віра у атеїстів. Це питання віри: що може дати вона людині ? І яке це має відношення до права людини на життя. Віра - це можливість вибору людини.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-30 17:07:53 ]
ні, протиріччя немає. бо я казала про те, що племена не є христіанами, але це не позбавляє ї ані сенсу життя, ані його права.

У Творця багато облич. І кожен знаходить його рано чи пізно. Може, в цьому і є "сіль життя". Але зводити все це до "ставлення до ближнього" було б заналто просто.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Наталка Янушевич (Л.П./М.К.) [ 2011-10-30 18:10:23 ]
Яка розмова цікава! Хлопці, підтримую цілковито!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Василь Світлий (Л.П./М.К.) [ 2011-10-30 21:02:21 ]
Якщо вірити біблійним текстам, то у Бога одне обличчя: Я перший, і Я останній, і Бога нема, окрім Мене!І хто зветься, як Я? / Iс.44:6/
І в чому Ви безперечно маєте рацію, що всі ми, рано чи пізно, станемо перед Його обличчям.



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Рубцов (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-30 16:25:05 ]
Жодне людське життя не може бути позбавлене змісту. Бог Себе проявляє у всьому і тим, хто має інших богів, теж дає можливість усвідомити, що є Творець всесвіту. Не маючи Закону, вони мають сумління, совість, яка підказує їм. Власне, сьогодні вже мало таких місць, де Євангелія не проповідується, тому відповідь на Боже запрошення за людиною. У тому то й справа, що Бог пропонує життя, але не нав'язує. Християни не можуть дати комусь таке право, або відняти. За всі вчинки відповідальність тільки перед Богом.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-30 16:27:45 ]
"Християни не можуть дати комусь таке право, або відняти" - от би ваші слова та в ухи тих, хто йшов у хрестові походи. і тих, хто ставав їх жертвами :(


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Рубцов (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-30 16:36:46 ]
Називатись християнином і бути ним - не тотожні поняття. Християнин - це послідовник вчення Ісуса Христа. З хрестовими походами, як Ви вірно підмітили, не в'яжеться.
Я іноді не туди "ліплю" відповіді, тому змушений робити повторні спроби. Вибачайте за ці повтори.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-30 16:24:54 ]
Але, повертаючись до самого тексту - він сповнений протиріч і непорозумінь, нмд.
При чому тут модерн і нетрадиційний митець? Можна подумати, що "традиційний митець" - просто зразок високої, тим більше духовної, поезії.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Василь Світлий (Л.П./М.К.) [ 2011-10-30 16:48:50 ]
Бачимо, що хочемо побачити :)
Духовне... Хто під цим що розуміє. Як хто трактує. Який вкладає вміст у це поняття: рівень високої культури чи внутрішнє життя людини з Богом. Вже тут можлива підміна понять.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Костянтин Мордатенко (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-30 18:21:39 ]
...а я і є "любитель модерну", то що тепер робити?...
:)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Василь Світлий (Л.П./М.К.) [ 2011-10-30 18:36:07 ]
Перше - ще раз уважно перечитати (все таки, може, це не ви) ;)
друге - продовжувати ЙОГО любити ( бо у кожного своя доля і свій шлях широкий);))
третє - радий знову вас побачити на своїй сторінці ( коментарі - тлінні, а поезія - вічна):)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Костянтин Мордатенко (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-30 18:42:18 ]
мої десять слів не стосуються теми/ідеї вірша, а стосуються вибору слів; "Сонячні кларнети" - це і модерн, і брязкітливі слівця...
Але то таке, а поезія дійсно - вічна!
Бідьмо!

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Василь Світлий (Л.П./М.К.) [ 2011-10-30 18:46:54 ]
Зрозумів. Слова, а особливо їх сприйняття, багатогранні. Що тут вдієш. Маємо те, що маємо.
Тримаймося на плаву.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Василь Кузан (М.К./М.К.) [ 2011-10-30 20:08:01 ]
Здається, це перша реакція на проблему. Але ж її треба осмислити і подати так, щоб читачеві було зрозуміло і без додаткових пояснень. Бо я, зізнаюся чесно, не второпав до чого тут модерн?
У католицьких храмах давно проходять концерти, але ж музика - це та сама духовність.
Думаю, тут мова має йти про духовність і моральність того, що відбувається в храмах, а не про митців і модернізм.
Щиро, Василю. Бажаю натхнення і добра.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Василь Світлий (Л.П./М.К.) [ 2011-10-30 20:49:10 ]
Дякую, пане Василю, за змістовний коментар.
Так, ця проблема вимагає глибокого критичного осмислення і, звісно, відповідного подання. Так що критику на свою адресу приймаю. Тут... швидше емоційний відголос, вирваний з контексту конкретних подій.
Щодо іншого, згадаймо Соломонову мудрість: Що було, воно й буде, і що робилося, буде робитись воно, і немає нічого нового під сонцем! Модернізувати варто не абсолютно все. Тут не зайва обачливість, особливо коли воно має відношення до Божого промислу. І справа не тільки у переобладнанні Божих храмів. Тут глибше. Нова структура цивілізації намагається піднести "нові стандарти" (людські) вище Декалогу. Звісно все це відбувається з благими намірами, які відомо куди ведуть. Модернізм грає тут не останню роль. Прострочуючи стежину до комфортного світосприйняття (матеріалістичного бачення), звужує, наприклад, молитовне спілкування з Господом до звичайного естетичного задоволення, отриманого від почутого співу або органної музики, вшанування ікон - до традиційного високомистецького художнього промислу і т. д. Схоже відбувається і в поезії. Йде підміна понять,як,наприклад, коли духовне ототожнюється з культурним, і т.д.
Надто широка тема, що озвучити її кількома рядками. Спробуємо прислухатися до Вашої поради і зробити це в кілька етапів... або, може, і взагалі не зачіпати. Не знаю...