ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Світлана Пирогова
2024.05.03 10:49
Молитва - і подяка, і благання,
В ній розум і сердечні відчуття,
На Божу поміч щире сподівання.
Молитва - і подяка, і благання,
Очищення душі із завмиранням,
В один потік - духовності злиття.
Молитва - і подяка, і благання,
В ній розум і сердечні в

Леся Горова
2024.05.03 08:07
Зайду і трепетно відкрию скриню.
Зчорнілий дуб вже шашлем поточило.
Відчую там прозорі світлі тіні
Всіх тих, кому вона давно служила.

Уже й шафИ блищали поліроллю,
Сучасні меблі зваблювали хату.
Та мабуть не хватало сили волі

Артур Курдіновський
2024.05.03 06:09
Послухай, враже! Твій огидний дотик
Відбитий міццю наших контратак.
Ти думав, Харків мій - слухняний котик?
Запам'ятай: мій Харків - це їжак,
Злопам'ятний та дуже небезпечний!

Серця здолати наші ти не зміг.
Всі балачки про дружбу - недоречні!

Віктор Кучерук
2024.05.03 05:47
Вже не біліє снігом хата
І бур’янами поросло
Оце подвір’я довгувате,
Де найзатишніше було.
Покриті шаром пилу вікна
Вже не блищать ні вдаль, ні ввись, –
І півень той не кукурікне,
Що навстріч біг мені колись.

Ілахім Поет
2024.05.03 01:37
І доки в’ється життєва пряжа, і робить оберт веретено, а кров у жилах така гаряча – мені далеко не все одно: чи в добрім гуморі будеш зранку? І що наснилось тобі вночі? Без слів відчути б і забаганку, і все, про що ти чомусь мовчиш… Не дати сісти бодай п

Ілахім Поет
2024.05.02 22:35
В світі все невипадково
Було, буде, є…
То й співає колискову
Серденько моє.
Всі думки такі прозорі,
Світлі та легкі.
Місяць впав і згасли зорі.
Бо ж твої такі

Євген Федчук
2024.05.02 19:57
Було то все за давніх тих часів,
Коли ще старі боги правували.
І люди їх богами визнавали,
І не жаліли величальних слів.
Жилося людям сутужно тоді,
Хоч боги, наче, їм допомагали,
Своїми все ж руками здобували.
А, як бувало, рід не углядів

Іван Потьомкін
2024.05.02 12:35
Велике пошанування до батька й матері, бо Господь Пресвятий ставить його вище пошанування до Себе Самого… Є в тебе майно чи нема - шануй батька твого і матір твою, навіть якщо живеш милостинею" Раббі Шимон бар Йохай Давно це сталось. Тоді, як в І

Світлана Пирогова
2024.05.02 11:03
Четвер Великий. Таїнство вечері.
Ісус омив всім учням ноги
У знак покори. Чиста атмосфера.
Благословення людям Богом.

І кожному із учнів дав він хліба.
За всіх страждав Ісус у муках,
Бо розіп*яли його згодом тіло.

Юрій Гундарєв
2024.05.02 10:26
Літери


Я отримав букву R,
відтепер я - Шарль Бодлер!
Літера казкова:
раз! - і все готово.

Юрій Гундарєв
2024.05.02 10:19
Нотатки дружини письменника Скажу відверто: мені особисто подобаються оповідання мого чоловіка - короткі, але дуже зворушливі. І нехай він досі не лауреат премій, як дехто з його однокурсників, не входить до правління творчих спілок, не видає щорічно ч

Тетяна Левицька
2024.05.02 08:59
Не розказуй мені про любов —
бо блаженство злетіло раптово,
ніби в небо пташина казкова,
що покинула рідний альков.
Не розказуй мені про любов!

Не торкайся моєї руки,
струмом доторк холодний на шкірі,

Леся Горова
2024.05.02 08:05
Голубі троянди

Я у вІрші ховаюся, ніби в дитинстві за штору.
Між рядками ховаю себе від тривог і жахіть.
Але схованка ця ненадійна і зовсім прозора.
То колись під вікном було затишно й тепло сидіть.

Той куточок наснився мені: із тканини м'якої

Артур Курдіновський
2024.05.02 05:59
У старомодній та незграбній шафі
Знайшов я дещо. Зовсім не чекав.
Знайшов свого дитинства нотний зошит,
Який не бачив новомодних шаф.

Серед старих блокнотів та конспектів
Мені засяяв, наче діамант,
Дешевий та простенький нотний зошит,

Віктор Кучерук
2024.05.02 04:40
На все твоя, мій Боже, милість
І ласка істинна твоя, -
Тож не журюся, що змінилась
Життя земного течія.
Уже відлунює гучніше
Мені минуле шумом днів
І в серцем вистражданих віршах,
І в чистих трелях ніжних слів.

Козак Дума
2024.05.01 17:52
Червоними слізьми країна плаче,
сумує без упину третій рік…
І кровотеча більшає, тим паче,
що ріки крові – не берези сік!.

Як виявилось, цирк – то небезпека,
загрози пік – зелене шапіто!.
Канабісом торгують у аптеках,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Критика | Аналітика):

Лайоль Босота
2024.04.15

Геннадій Дегтярьов
2024.03.02

Теді Ем
2023.02.18

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08

Ярослав Штука
2020.12.05

Оранжевый Олег Олег
2020.03.12






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Ярослав Чорногуз (1963) / Критика | Аналітика

 ВІДПОВІДЬ НА КОМЕНТАР, або поетичні світи мають право бути різними

Доброго дня, Ярославе. Думала, у Вас вистачить гумору не тільки для своїх "виховних" пародій, але бачу, що Ви налаштовані серйозно. Тому теж відповідатиму серйозно.
Перше. Я не зірка. І поетом/поетесою себе ніколи не називаю і не вважаю. Мене абсолютно влаштовує визначення, яке колись сказав про себе Татчин: "я автор своїх текстів".
Друге. Текст написаний не про якусь конкретну "зірочку" (бо епіграф - це ж не присвята), а узагальнююче.
Третє. Якщо вже долучати сюди конкретику, то я й інші неодноразово намагалися поділитися і своїм досвідом, і своїми думками, і конкретними порадами. І що у відповідь? "А вас чого це хвилює?", "Я вважаю нижче свого достоїнства з вами розмовляти", "А ви чого сюди прийшли?" Пам"ятаєте? Це там, де Ви дозволили собі назвати іншого автора "виродком". Коли я поділилася своїм баченням із "зірочкою" в сонеті 66 Шекспіра, вона відповіла мені через Валерія Хмельницького. Мабуть, безпосередньо мені відповідати теж нижче її достоїнства. Це не "незалежність характеру", як Ви сказали. Це елементарне хамство і невміння себе поводити. Але це безпосередньо не стосується поезії, а лише вихованості.
Четверте. Ми всі вчимося. Завжди. І якщо на цьому шляху знаходяться люди, які хочуть нам допомогти, то не варто бігти від них на п"єдестал. Бо він може виявитися всього лише унітазом (вибачте). Це має бути зрозумілим однозначно.
П"яте. Кожна "зірочка", яка не вміє сприймати критику, стає жертвою "зіркової хвороби". Тим більше, що в даному випадку - з Л. Н. - про це взагалі не йдеться, бо до "зірочки" їй ще ой, як далеко.
З надією на Ваше розуміння.

...
перейти до тексту твору




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2011-10-09 15:07:13
Переглядів сторінки твору 20740
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R1
* Народний рейтинг 0 / --  (6.329 / 6.99)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (6.337 / 7)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.819
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми ПЕРСОНИ
ПРО ПОЕЗІЮ
Автор востаннє на сайті 2024.05.01 19:51
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-09 21:13:11 ]
"Вона трохи зазналася і почала через цей титул
дещо зверхньо відповідати вже тут, на "ПМ", поважним людям, як-от "королеві-матері ПМу" - Любові Лібуркіній" - Ярославе, я Вас прошу, не треба зводити все це до такої "низини". До чого тут особисто я? І припинить мене обзивати нарешті :)
Справа - у ставленні автора-початківця до критики як такої. І друге - у невмінні себе поводити. Ось і все.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-09 21:18:24 ]
"табір", "боротьба", "бій",... агов, Ярослааавеее! Чи Ви бойовиків передивилися? Мене дивує Ваша войовничість, тим більше нічим не виправдана. Нічому гарному вона не сприятиме.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2011-10-09 22:18:10 ]
Тепер уже я по пунктах відповім. «Бої» і «полеміка» - це слова – синоніми, до Вашого відома, Любо. До того ж сово «бої» взято в лапки. Мали б Ви відчути різницю.
І, вибачте, за мою любов до точності слів, Ваше слово «полеміка» я з Вашого дозволу заміню на «цькування» молодої творчої особистості». Бо нападали всі, а відбивалася тільки вона.
Можна не переходити на особистості, Любо, але робити зауваження по тексту таким тоном, що хочеться криком закричати від обурення. Тому такі слова і вилетіли з моїх уст. Всі тексти пишуться особистостями і все одно їх стосуються, і по них видно, хто є хто. А я в даному випадку обстоюю свої погляди на життя, літературу і справедливість. Коли ці зауваження з дозволу сказати, робляться недоброзичливим тоном, яка може бути захисна реакція людини – або жарт, або зверхній тон, що вона і зробила.
Даруйте, не помітив, що Лілія любить в поезії більше себе, ніж поезію в собі. Ваше зневажливе слово «байка» щодо моєї легенди вже говорить про Ваш суб»єктивізм»,
чого я ніколи не дозволяв собі щодо Ваших творів, і вибачте, пародистів не призначають на вихователів, вони самі беруть на себе цей тягар, підсобляючи редакторам «ПМ», шкода, що ті не хочуть цього помічати.
Лілиного коментаря я не встиг прочитати, бо мій твір був видалений, перш ніж я його побачив. Якщо він був таким, яким Ви його озвучили, я не схвалюю його і зауважу їй про це.
Чи зробив я їй «ведмежу послугу», обороняючи, це ми ще побачимо, це час покаже.
Слова «автор» я не критикував, Ви неуважно читали мою статтю, я висловився критично тільки стосовно слова «текст». Образливого і принижуючого нічого в ньому справді немає, але й поезії в ньому також немає.
Капслоком я не збираюсь писати свої прізвище, це хай пишуть ті, кого заносить на поворотах. У мене просто є людське почуття власної гідності, яке я прагну привити і своїм учням.
Міру адекватності чи неадекватності не раджу Вам встановлювати, «ПМ» - це не божевільня, а Ви – не лікар-психіатр. Талановиті люди часто не вміщаються в куці рамки «адекватності».
Обіцяю Вам, вона не переходитиме на особистості.
А поезію гарну, зокрема, Шекспіра, вона читає і без наших з Вами порад, тому я і відзначив її зростання творче.
«Про яку ненависть Ви кажете? Нащо?»
Я не писав про ненависть, а про взаємовідштовхування і взаємопроникання різних світів поетичних, кожен з яких має право на існування і навіть на мирне співіснування і взаєморозуміння, хоч з Вашого боку бачу більше бажання
довести свою правоту будь-що.
Тому дуже Вас прошу, Вас і Ваших прихильників – припинімо на цьому цю суперечку, час покаже, хто мав рацію і дайте мені змогу
зайнятися вихованням творчої молоді, а самовихованням я займаюсь постійно, можете мені повірити на слово.
З повагою


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-09 22:31:14 ]
Так я тільки "за" те, щоб припинити суперечку. Але ж проблема від цього не зникне. Ми з Вами говоримо про різне і по-різному, тому взаєморозуміння на даному етапі проблематично. Але це не може означати неповагу до іншої точки зору (як би вона нас не дратувала). Сподіваюсь, "виховання творчої молоді" не означає табу на критику її (молоді) текстів іншими?

З повагою.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2011-10-09 22:39:48 ]
Аби тільки ця критика була доброзичлива, прошу. Але ж іноді і хороше треба відзначати, бо словом можна і убити, і вознести, як Ви знаєте.
Дякую за розуміння.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-09 22:56:34 ]
До речі, дуже показово, що Лілія Ніколаєнко видалила вірш з професійною, фаховою критикою. В мене дуже великі сумніви щодо успіху Вашої справи з "виховання молоді", Ярославе, з таким відношенням "молоді". Шкода також і відгуку Татчина, в якому було багато цінних думок. На щастя, я їх встигла скопіювати і розміщу в своєму "інтерв"ю" - на добру пам"ять.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2011-10-09 22:44:58 ]
Дякую редакції "Майстерень" за гарний заголовок до статті.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Любов Бенедишин (М.К./М.К.) [ 2011-10-10 12:57:52 ]
Справді, гарний заголовок. Поетичних світів багато, але Поезія - як Усксвіт - одна. Тому я теж проти будь-якого поділу, Ярославе. Нема поезії - нема й поетичного світу. Поезія нас об'єднує, чи, принаймні, має об'єднувати. Мені особисто до душі поетичні світи - і Павлюка, і Осоки. І менше всього мені б хотілося зараз думати - у якому з цих таборів знайшлося б місце і для моєї скромної персони, якби я мала більше обдарування і трохи старанніше працювала над собою. Бути причетною до поезії - це вже супер!

Щодо Лілі, так я вважаю, що не маю ніякого права ставити на її творчості хрест, і ніхто не має на це права. Усе в її руках, як я й казала, і у волі Господа. Ліля притягнула до себе цю ситуацію, отже їй робити висновки, знімати корону, забувати про пиху і братись до чорнової роботи. І їй у цьому бажано б допомагати, а не цькувати як шолудивого пса. У цій ситуації ми начебто всі хочемо справедливості, а в біблії є й таке застереження: "Не будь справедливим занадто, і не роби себе мудрим над міру: пощо нищити маєш себе?"


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-10 13:12:40 ]
а ще бажано, щоб допомога сприймалась адекватно. і щоб той, кому намагаються допомогти, не кидався на людей, як дикий пес.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Любов Бенедишин (М.К./М.К.) [ 2011-10-10 13:19:39 ]
Ну, само собою, Любо. Насильно ще ніхто нікому не допоміг. (До речі, Ви мені пригадали один випадок з мого життя, як я будучи школяркою захотіла допомогти сусідському песику потрапити на його подвір'я. бідолаха стояв перед зачиненою хвірткою. Я лише спробувала ту хвіртку йому відчинити... Що було далі неважко здогадатися).
Так що адекватним має бути все - і допомога, і реакція на неї.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Христенко (М.К./М.К.) [ 2011-10-10 17:25:01 ]
Привіт, Ярославе!
Цілком поділяю думку, що до умовного розділення поетів ( як і всіх людей) на два табори: прихильників емоцій та інтелектуалів (сам зламав чимало списів у дискусіїї на цю тему з представницями літугрупування "Літавиці":)
Звісно, представники різних таборів досить по-різному сприймають світ, мислять, пишуть і мають різні критерії майстерності. Тому їм важко зрозуміти і оцінити творчисть поетів з протилежного табору. Це, як прихильники джазу і поп-музики - ім легше воювати, чим порозумітись. Але війною тут нічого не вдієш. Маємо мирно співіснувати.
Підтримую тебе, як лицаря, що вступився за жінку. Як на мене, надто різко висловився Сергій Осока. Можна було б те саме сказати тактовніше, не ображаючи.
Тим не менше, прошу тебе, Ярославе: вибачся перед паном Сергієм.
Зроби перший крок до примирення.
З повагою, Олександр.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2011-10-10 18:00:41 ]
шановний Олександре, капітан очевидність мені підказує, що Осока просто щиро висловився про негармонійний набір букв, який йому дуже не сподобався. і йому було глибоко байдуже, хто автор того набору букв - жінка, чоловік, мала дитина, стара немічна бабуся, юний шимпанзе, вічнозелений фікус, чи просто обичний собі комп*ютерний бот. і взагалі, а може, під псевдонімом "Лілія Ніколаєнко" ховається мужчина? хто там його (її) знає...ВСІМ БАЙДУЖЕ, Олександре. всі дивляться тільки на текст.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2011-10-10 18:07:10 ]
вибачайте, але лицарства в рецензіях бути не повинно.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2011-10-10 17:59:41 ]
Король і Королева Уманського літфестивалю - це гарне визначення, але тут ми усі однакові. Десь у себе на роботі я навчаю інших, але тут навчаюся сама, як студентка, і не бачу у цьому чогось принизливого.

Моє бачення даної ситуації:
Ярославе Чорногуз, попроси вибачення у Сергія Осоки за зопалу мовлену образу.
Сергію Осока, перепросися перед Лілією Ніколаєнко за її "школярський рівень і дуже мало шансів розвиватися...".
Лілія Ніколаєнко, вчіться писати, багато читайте і навчіться спілкуванню.

Перепрошую у колег, якщо кого образила..


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2011-10-10 22:01:20 ]
Любо (Лібуркіна), ми, здається, домовилися, що припиняємо дискусії на ці теми. Видалення коментарів з боку Лілії - я це з"ясую, хто видалив, чи вона, чи "РМ", бо в тих "фахових" з дозволу сказати коментарях було чимало образ. Все, баста, далі не продовжуємо!!!)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-10 22:28:05 ]
Ярославе, читайте уважніше. я про ті коментарі Осоки і Татчина, які Лілія видалила разом із віршем і які знаходяться тепер отут:
http://maysterni.com/user.php?id=1374&t=5

а далі не продовжуємо :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2011-10-10 22:21:14 ]
Пані Любо (Бенедишин), нарешті я дочекався Вашого відгуку, хоч одна світла душа завітала на мою сторінку - доброзичлива і не упереджена.
Я вже говорив і спеціально для Вас повторю -поділ на емоціоналів і інтелектуалів дещо умовний, але він таки існує. Ви почитайте нижче коментарі Олександра Христенка і Ганни Осмоловської - це ж два різні світи, два абсолютно різні світосприйняття - перше душевне, людяне, зболене, друге - холодне, байдуже, мертводушне, біороботне сприйняття світу і поезії через оте мертве беземоційне слово - текст, котре,
на мою суб"єктивну думку, повторююсь, зовсім не пасує до поезії.
Але загалом поділ умовний - у когось менше емоцій, більше розумувань і до таких належить Осока та іже з ним, а ми з Вами, сподіваюсь, Ви з цим погодитесь, належимо до тих, у кого більше емоцій і менше розумувань.
Спасибі за Вашу моральну підтримку і думку щодо переспективності Лілії, я її цілковито поділяю.
І намагаюсь допомагати, як можу суто через її обдарування, а не через принади жіночі, як тут уже
деякі злі язики пащекують.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2011-10-10 22:39:59 ]
Олександре! Дуже радий бачити тебе, давно не спілкувались. Ти на "ПМ" - чи не найсправедливіша і найчесніша особистість. Така у мене про тебе склалася думка - тебе не пройме фальшива похвала, а на упередженість ти відреагуєш відповідно.
Я радий, що є ще один лицар в твоїй особі, і що ти підтримуєш мою позицію.
Але щодо першого кроку скажу тобі таке. Не я перший починав ображати молоду поетесу, я заступився за неї у відповідь на образу. Тому не я перший, та ще й перед майже удвічі молодшим суперником маю вибачатися, дорогий Сашо!
Він перший почав ображати, хай перший і вибачається перед Лілією. Так лицарі примушували робити кривдників. Якщо у нього є хоч крапля живої емоції, живої душі, крапля чоловічої гідності, лицарства і поваги до жінки, то він це зробить. І якщо він це зробить, то даю тобі слово, це зроблю після нього і я! Якщо ж він цього не зробить, то чи варто взагалі перед ним вибачатися? Він буде тим, ким я його назвав.
Тим більше, що він дуже тенденційно підібрав цитати у своєму коментарі найновішому, у людей складається викривлена думка, про все, що тут відбувається. Я писатиму свою відповідь.
Щиро дякую за коментар і за поради. Ти той, з ким варто дружити. Треба колись зустрітися і випити за поезію, життя і справедливість, лицарство і красне жіноцтво! Будьмо!!!)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2011-10-10 22:51:28 ]
Дорога Оксано, я з тобою цілком згоден, я такий самий вічний студент на цих профкурсах поезії під назвою "ПМ", як і ти і сотні нас отут.
Але як більш досвідчений, іноді ділюсь досвідом з менш досвідченими студентами і студентками.
Дякую за твоє бачення ситуації. Ти бачиш в цілому правильно, тільки внесу маленкьку поправочку: першим має вибачитись Сергій Осока перед Лілією, як той, хто перший почав цей "сир-бор" а тоді вже Ярослав Чорногуз перед ним. А щодо Лілі - цілком згоден.
Дякую, що завдала труду собі розібратися в ситуації!)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2011-10-10 23:42:47 ]
бачу ця ситуація тягтиметься наче старий трамвай вулицями ПМ. Першою, коли так, має вибачатися Лілія перед авторами ПМ.

тому, моя порада, не вирішуйте хто кого першого пропускає у чергу вибачальників, а давайте водночас зробимо усі одне одному кніксен і день вибачень? он, американці уже і день подяки відсвяткували, а ми усе торгуємося...


1   2   3   4   Переглянути все