ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Іван Потьомкін
2024.06.10 12:50
Цап пасся над урвищем крутим.
«Друже!- гукає десь ізнизу вовк.-
Який же ти безпечний...
Так же можна зірватися й у прірву».
Цап начебто й не чує.
«Заходиться на вітер, а там же нема сховку!..»
Немов на глум, цап підіймається ще вище.
«Трава густіш

Юрій Гундарєв
2024.06.10 11:50
Для мене Поет і Порядність - слова одного кореня. У мене навіть є однойменний вірш, який планую згодом опублікувати. А тому оголошую про створення літературного гурту з такою назвою «ПОЕТ І ПОРЯДНІСТЬ». Звичайно, це не якийсь офіціоз, а скоріше, літера

Юрій Гундарєв
2024.06.10 09:33
Спостерігав байдужий інтернет,
як катували і паплюжили мене:
накинулися люто, мов шакали,
і - розірвали…

Розсипалась журба розчинна
філософа з дитячими очима:
лише один відчув пекучий біль,

Світлана Пирогова
2024.06.10 08:35
Ожинове цвітіння не ламайте.
Сприймайте цю красу червнену
Сердечним поцілунком із розмаю
Під колом сонця променевим.

Ожинове цвітіння, мов прикраса,
Що згодом ягідкою стане.
Омиє дощ її, краплинок маса,

Артур Курдіновський
2024.06.10 07:22
Він словом нищить бездарів-поетів
Миколу, Олександра та Артура.
З чужого ліжка наш творець сонетів
Питає чемно: "Вірно, дядя Юро?"

Олександр Сушко
2024.06.10 05:33
Пора ув ирій. Засинають мухи,
Сніжок подвір'я пухом побілив.
Летять слони. За крила правлять вуха,
Вчувається із хоботів "Курли!".

В ключах рожевощокі слоненята,
У авангарді - моцні товстуни.
А, мо', усе покинути до ката,

Віктор Кучерук
2024.06.10 05:09
Оце і є, напевно, щастя,
Коли, звільняючись од сну,
Цілую теплого зап'ястя
Твого приємну білизну.
Рамен торкаючись устами,
Волосся здмухую з чола,
Перебуваючи в нетямі
Від втіх, що в дім ти принесла.

Микола Соболь
2024.06.10 02:19
Листи в редакцію, з редакцій…
Це листування без кінця.
Серед напливу публікацій
згубили заповідь творця.
Себе поети уявили
чи небожителями, чи…
Скрипить й моє перо щосили
з порожнього в пусте ллючи.

Артур Курдіновський
2024.06.10 01:20
Шановна Редакціє! Мій заклятий друг Юрій Гундарєв започаткував чудову традицію на нашому сайті:на кожне "тьху" або "апчхи" писати скаргу. З огляду на те, що я поки що не такий відомий автор, як пан Юрій, якого друкують навіть на Березі Слонової Кості,

Володимир Бойко
2024.06.10 00:07
Життя складається з пригод і втрачених нагод. Дивакам цей світ видається дивним, злочинцям - злочинним. Добрим людям світ видається добрим. Коли пізнають добро, зло прикидається неопізнаним. Усяке маленьке уявляє себе чималеньким. Собаче серце

Борис Костиря
2024.06.09 16:22
Я випив молодість твою,
Немов потужну течію.
Я ніби приручив змію,
Що жде в Едемському саду.

Пізнання дерево старе
Нечутно листям пригорне
І, відпускаючи мене,

Євген Федчук
2024.06.09 15:27
Якось один «досвідчений» тиран
Учив другого, як потрібно править.
Повів у поле, начебто у справах.
Якраз налитись колосу пора.
Отож, узявся полем він ходить
І колоски високі всі зривати
Аби пшеницю в полі порівняти…
Отак, мовляв, слід і з людьми ро

Ольга Олеандра
2024.06.09 12:25
Предсвітанок.
Напівпрокид.
Ночі навшпинькові кроки.
Вітру дмух.
Мурчання листя.
Під вікном
сопе котисько.
Серце утекло до тебе –

Володимир Невесенко
2024.06.09 11:44
Як не стрибай, – в небеса не злетиш,
сни не убгаєш в обрамки...
Он із дитинства лишилися лиш
в пам’яті бляклі відламки.

Вік свій прожитий просіяв увесь,
Боже, нема де спинитись.
Тільки й дитинства, що в маревах десь,

Леся Горова
2024.06.09 11:40
Вітру весело летіти
Лугом заливним,
Де ромашок білі квіти
Ніби буруни.

Легко гладить, ніжно хилить
Злякані братки.
Він такий сьогодні милий,

Віктор Кучерук
2024.06.09 05:56
На узбіччі похилім,
У задусі страшній, –
Покриваючись пилом
Вже поблід деревій.
А безсмертник жовтіє
Так яскраво, немов
Не впливають події
На довічний приков.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Самослав Желіба
2024.05.20

Ігор Прозорий
2024.05.17

Іма Квітень
2024.04.30

Ілахім Поет
2024.04.15

Степанчукк Юлія
2024.04.15

Дирижабль Піратський
2024.04.12

Маркуш Серкванчук
2024.04.10






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Ганна Осадко (1978) / Вірші

 Вересень




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2007-10-25 12:21:07
Переглядів сторінки твору 7504
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R1
* Народний рейтинг 5.385 / 6  (5.244 / 5.65)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (5.211 / 5.62)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.750
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Автор востаннє на сайті 2015.02.12 12:58
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ганна Осадко (М.К./М.К.) [ 2007-10-25 12:22:31 ]
…Я переконана, що “Вересень-язичник” буде зрозуміліший читачам, позаяк поганство, як там не крути, ближче слов’янській душі, ніж далекий буддизм. Тож дозволю собі прокоментувати деякі моменти. Ви не проти?
Перша строфа розпочинається рядками про дерево, яке росте на дверях хати… Наші предки зображали на дверях своїх помешкань дерево життя, де листя означало народження хлопців, а квіти – народження дівчат у даній родині. Коли ж хтось помирав – то на місці квітки (листочка) ставили хрест – саме тому “осінь креслить золоті хрести”…Чому? Та тому, що чаша Святовида перевернута… Святовид – то бог осіннього рівнодення, якого зображали у вигляді старця із чотирма обличчями під однією шапкою, повернутими у різні сторони світу. Йому приносили людські жертвоприношення. Ідол Святовида тримав у руках ріг достатку (чашу), куди під час осіннього ритуалу жрець наливав вино – його використовували для щорічних ворожінь на врожай. Це відбувалося таким чином: жрець брав чашу, і дивився, чи збереглося у ній минулорічне вино. Коли збереглося – це ознака доброго врожаю, а коли ж випарувалося – чи – не приведи, Боже, чаша перекинулася – то дуже погана ознака – голод прийде на землю. Саме тому й з’являються оті хрести на дереві роду…
Вересень-сновида “мішає мед з поганими грибами, щоб жити вічно між живими нами”. Під час магічних ритуалів волхви використовували так званий “вогняний напій” – вони змішували мед, різноманітні трави і отруйні гриби. Цей п’янкий напій ототожнювали з вогнем, він спричиняв марення і галюцинації. Та найголовніше – “вогняний напій” вважався напоєм безсмертя і його завжди використовували як елемент язичницької жертви.
У другій строфі згадується Велес. Він вважався грізним богом скотарства, багатства і смерті. Його пов’язують із культом предків: в литовській мові ще й досі залишилися слова “velis” – покійник, “vele” – душі померлих. Велеса почасти уявляли у вигляді ведмедя. Саме тому він, полічивши золото листя, лягає у барліг на довгу зиму….Ще так ясно, світло, ще так по-літньому тепло – та “вже готують коливо з ячменю”. Коливо – ритуальна страва наших предків – це пшенична чи ячмінна каша, що вважалася їжею покійників. Її споживали під час похорону на могилі, коли справлялася тризна – язичницький жертовний обід.
Третя строфа відтворює власне процес жертвопринесення вересня “чотириликому богу” Святовиду. Наші предки зазвичай спалювали мерця, попередньо поклавши тіло на човен і пустивши за водою. “...Остання тризна – і глухий вогонь жере життя з розтулених долонь...” Лінії на долоні, як відомо, передбачають долю людини – а коли вогонь злизує їх з рук – то й немає повернення…
“...І човен вже маленький, ніби пляма, до Вирію летить за журавлями…”. У давнину вірили, що човен з тілом покійного допливе річкою до Вирію (царства мертвих). Обряд поховання пов’язувався і з культом птахів – вважалося, що саме вони навесні приносять на крилах душі померлих. Журавлі, за народними прикметами, відлітають у вирій 1 жовтня – а отже, це кінець вересня-язичника.
Ну от, здається, і все:)













Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Варвара Черезова (М.К./М.К.) [ 2007-10-25 12:44:18 ]
Так, справді, язичниство ближче (принаймні мені), ось лише хочу запитати а чому "чотириликий"? Дуже цікаво,
а особливо після таких пояснень. Дякую, Ганно за такий чудовий вірш!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2007-10-25 12:50:53 ]
Варцю, читай уважныше: "Святовид – то бог осіннього рівнодення, якого зображали у вигляді старця із чотирма обличчями під однією шапкою, повернутими у різні сторони світу". :))))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Варвара Черезова (М.К./М.К.) [ 2007-10-25 13:02:58 ]
Тю, то ж спочатку прочитала коментар, а потім твір, десь між очі попало те речення. Дякую, Чорнявко;-)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-10-25 16:49:07 ]
Так - ця тематика ближча і зрозуміліша...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-10-25 17:16:37 ]
Боюсь Юрію, що тема важча, аніж здається на перший погляд. Однієї системи вірувань, як те кажуть історики, слов'яни не мали. Були різні, іноді кардинально різні, речі. А ще оце все художньо через себе пропустити з усіма нюансами!
Але неймовірно важливою творчою справою є отакі спроби, як ця, Анина. Як ще інакше ми відчуємо ті часи? Їх можливе поєднання з нашими?
У вірші, як на мене, дуже багато позитивних моментів, які з насолодою осягаєш, але є і деякі напруження, що виникають і ніби мають вплив на загальну містерійність композиції.
Вони дрібненькі, але здаються мені поправимими:
"Дай йому", "ме(д з п)оганими", "Щоб жити вічно між живими нами" (чи не завелика ідея тут затиснута)?
Ще стосовно дверей - мені подумалось, що навряд чи двері найкраще рішення, бо ж, напевно малювали і на інших речах, які прикривали вхід до житла? Думаю, що двері, у нашому сьогоднішньому розумінні з'явилися досить пізно у слов'ян, хоча хто його знає? Але якщо вже "двері", і натяк на звя'зок часів, то і "ще капища димлять... Ще бог ...Та човен..."?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-10-25 17:25:28 ]
Ну шо тут казати - то є її хліб.
Це те саме, що мені писати про вплив
витрат телекомунікаційної системи на ефективність
роботи інтеграційної сітки замовника в умовах
реального біржового обміну акцій з урахуванням
індексації. ;)))))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-10-25 17:30:04 ]
Чудова тема, Юрію, ось звідки у вас росте така аура?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Плахтій (Л.П./Л.П.) [ 2007-10-25 17:45:02 ]
Надзвичайний вірш, цікавий коментар.
Тільки, на мою думку, слово "поганство" несе свого роду ідеологічне навантаження ще з тих часів , коли воно силою викорінювалося. Наші предки, напевне, зовсім не важали себе "поганами", скоріше навпаки.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2007-10-25 18:49:25 ]
Юрчику, час тобі вже відкривати рубрику "Програмістські байки" :)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2007-10-25 19:00:35 ]
Аню, маленьке уточнення. Власне пир-поминки називався стравою, а тризною - частина обряду до і після похорон, яка супроводжувалася піснями, танцями, військовими іграми, принесенням жертв.

:))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2007-10-25 19:06:31 ]
Мила Редакціє! Хіба можливість безсмертя, яку дарував “вогняний напій”, така вже замала ідея?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-10-25 20:32:21 ]
Ах Чорнявко, скажіть хоча би ім'я, яке би вам приємно було із чоловічих вуст до себе чути.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Святослав Синявський (Л.П./Л.П.) [ 2007-10-25 20:48:53 ]
Тарасе, не коментуйте, будь-ласка того, в чому мало розбираєтесь! Поганами наші предки себе вважали і в тому не було нічого поганого :) Справа в тім, що це християни, викорінюючи погансво зробили це слово таким,яким воно є. В англійській мові воно як означало язичництво, так і означає. pogan

Слава Україні!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Плахтій (Л.П./Л.П.) [ 2007-10-25 23:34:03 ]
Святославе, я не заперечую, що мої знання з питання, котре обговорюється, надто поверхневі. Дійсно, в англійській мові є слово pAgan, котре перекладається як язичник. Але, по-перше, я й наголошував на ідеологічному навантаженні того слова, вказавши коли воно його набуло ( прочитайте ще раз мій коментар), і, по- друге, я чомусь думав що наші предки вважали себе православними ( наприклад "Рідна Православна Віра")і читав( нажаль не знайшов зараз посилання), що язичниками вони вважали представників інших віросповідань.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Плахтій (Л.П./Л.П.) [ 2007-10-26 00:19:36 ]
Перепрошую - закінчення мого коментаря слід читати так: "що власне представників інших віросповідань вони називали аналогом слова "погани" приблизно в такому ж розумінні як зараз називають їх."
І ще - слово paganus - латинського походження і означає селянин, тобто наші предки можливо й називали себе селянами, але ніяк не в розумінні віри.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Святослав Синявський (Л.П./Л.П.) [ 2007-10-26 08:36:42 ]
Тарасе,
якщо Ваші предки - люди, які народилися після 1054 року, тоді дійсно вони православні. Мої ж предки - анти, ґоти, поляни сучасної Київщини були язичниками, поганами. Звичайно так вони себе не називали, але віровуння у них були саме язичницькими, і в українському провославії цього поганства до сих пір - хоч греблю гати, треба тіко очі розплющити :)))Щодо мого персонального вибору конфесії, то я римо-католик (про всяк випадок сповіщаю ;))) )


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-10-26 11:02:46 ]
Отак, Аню, бачите скільки печалі знання вміщує :( А ви його (знання) так мило заколапсували гарним віршем - дивовижа :)
Але додам ще трішечки печалі: історик Лев Гумільов пише, що коренем до "язичники" є старе "язици" - народи. Dixi :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2007-10-26 11:51:36 ]
Ах, Редакціє, Ви, мабуть остання, хто його ще не знає :)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Плахтій (Л.П./Л.П.) [ 2007-10-26 13:51:04 ]
Святославе,
дуже прикро, що Ви не уважно читаєте мої коментарі, бо ми говоримо про одне і те ж, тільки іншими словами - у нас одні й ті ж предки:)))
Я, дійсно, доволі недавно і, нажаль, ще не достатньо глибоко ознайомився з релігією наших предків і був вражений її красою та глибиною.
І слово "православна" вжив в первісному його розумінні, яке походить від слова Прав, що мало священне і чарівне значення, адже за уявленнями наших Пращурів це слово позначало одну з трьох сфер буття - найвищу Божественну сферу.
Порівняльну характеристику віровчень, що представляють цю релігію сьогодні прочитав тут:
http://alatyr.org.ua/doslid/religio/genez.htm
Надзвичайно вразило це:
http://alatyr.org.ua/literatura/zbogamy/index.htm
З повагою, Тарас.