ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Євген Федчук
2024.05.16 20:19
Розпалася Русь єдина після Ярослава.
Розділили брати землю Руську між собою,
Кожен у своїм уділі самостійно правив.
Щоби потім розділити уділ дітям своїм.
Розділилась на клаптики колись Русь єдина.
Князі правили в уділах й жадібно гляділи,
Як би зем

Юрій Гундарєв
2024.05.16 09:45
травня - День вишиванки

На кістках тривають бісові танці,
пологові будинки лежать у руїнах…
Я сьогодні у вишиванці,
адже я - українець.

По ночах небо геть червоне,

Микола Соболь
2024.05.16 05:48
Зморені та щасливі.
Чи спати вони хотіли?
Де зорепадів зливи
останні спивали сили.
Світанку не чекали
своє у ночі багаття,
день наступав помалу,
ніби відьмацьке прокляття.

Віктор Кучерук
2024.05.16 05:15
Вітер розгойдує дзвоники,
Рве пелюстки голубі, –
Крильця розпрямивши коники
Тонко сюркочуть собі.
Ніби для слуху придумані,
Чи показової гри, –
Звуки не раз мною чувані
Й бачені вже кольори.

Ілахім Поет
2024.05.16 00:59
Дякую, Сонце, за те, що зі мною була.
Просто собою. Земною. Ніяким не ангелом.
Зливою пристрасті, вічним джерельцем тепла.
І оберегом від чорного зла стати прагнула.
Дякую щиро за світлі та радісні дні.
Також за ночі - бо в кожній ти втілилась мріє

Артур Курдіновський
2024.05.16 00:45
Дивуюсь... Невже це насправді?
Не в тихому, доброму сні?
Краплинки води на смарагді -
Наївні дощі весняні.

Повітря прозоро-зелене...
Нечутний, омріяний спів...
І в'яже мій квітень катрени,

Борис Костиря
2024.05.15 22:12
Подорожній іде невідомо куди.
Його кроки звучать передвістям біди.
Він іде ледь відчутно, немовби роса.
А надія в очах невимовно згаса.

Його жести і рухи, як згустки пітьми.
Він оточений міфами, болем, людьми.
Йдуть від нього енергії чорні круги,

Володимир Каразуб
2024.05.15 18:50
Скло ночі по лінії долі трісло.
Тіні облизують губи твої на кармін.
Сідай на скрипуче віденське крісло.
Пий свій чай, Семірамі.
Пий свій чай у холодній кімнаті театру.
За лаштунками тіней старих наче світ героїнь.
Актори позбулися п’ятого акту.
Пий

Ярослав Чорногуз
2024.05.15 12:46
Імла водою заливає жар,
Дощі ідуть, зірок ясних не видно,
Раптово зблискує Волосожар*,
Сміється тайкома собі єхидно.

Хтось пан серед стихій, бува й бунтар --
Кому цариця -- рідина -- обридне.
Паливода породжує той згар --

Світлана Пирогова
2024.05.15 10:14
Прокидається ніжне проміння,
Проникає крізь гілля посадки,
І щоразу дивуюся вмінню:
Світло сонячне ллється з горнятка.
І не хочу ні чаю, ні кави,
Лиш би ласка ця Божа не меркла,
І війна не торкалась заграви,
Гул сирен не впивався у серце.

Віктор Кучерук
2024.05.15 05:30
Невтомні мурашки
Будують мурашник
І тягнуть до нього хвоїнки сосни, –
Злагоджено й дружно
Працюють натужно
У лісі від ранку до ночі вони.
Одвічно й повсюди
В них учаться люди,

Артур Курдіновський
2024.05.15 05:07
Безсоння. Думки про минуле.
Що взяти з собою в дорогу?
Ми знову ці звуки почули -
Над містом лунає тривога.

Про сльози по рідному краю,
Про гордість і праведну силу
Сирена гуде. Докоряє!

Ілахім Поет
2024.05.15 00:26
Ким народжений, тим і повзаю.
Ну куди мені в солов’ї?
Та виспівую про любов все я…
І про чари очей твоїх.
До фіналу цієї арії -
Як у Греції до календ.
Чи ймовірний у цім сценарії
Занебесний мій хепі-енд?

Олександр Сушко
2024.05.14 10:00
Василий Куролесов

Я свято верю, что собака -

последний Ангел на Земле.

Когда затянет душу мраком -

Микола Соболь
2024.05.14 05:55
Одне питання зріє у мені,
а відповідь заплутана до краю,
країна вигорає у вогні
та дехто навіть дотепер не знає,
куди ведуть історії сліди
у цім давно забутім Богом світі,
ми покручі московської орди
чи козаків нащадки гордовиті?

Віктор Кучерук
2024.05.14 04:53
Вже розвидняється надворі,
Запіяв когут десь зо сну,
А я, працюючи над твором,
Іще повіки не зімкнув.
Мов тінь, за вікнами майнула
Весняна ніч, а я іще
Сиджу незрушно, мов під дулом,
Упертим ворогом в лице.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Критика | Аналітика):

Лайоль Босота
2024.04.15

Геннадій Дегтярьов
2024.03.02

Теді Ем
2023.02.18

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08

Ярослав Штука
2020.12.05

Оранжевый Олег Олег
2020.03.12






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Майстерень Адміністрація / Критика | Аналітика

 Національна премія України ім.Т.Г.Шевченка - 2007 рік
На ваші численні запити відповідаємо - щодо діяльності Комітету з призначення національної премії України ім.Т.Г.Шевченка найкраще написати безпосередньому шефу Р. Лубківського >>



"УКРАЇНА МОЛОДА" Номер 242 за 27.12.2006
На здобуття Національної премії України
імені Тараса Шевченка 2007 року

У Шевченківському комітеті сформовано остаточні списки митців, що створили в тонкому духовному світі непроминущі речі, які в грубому матеріальному світі держава може відзначити грошовою премією (минулого року Шевченківська премія становила 100 тисяч гривень) і пам'ятним знаком. Це офіційна, статусна премія, вона слугує перепусткою в пантеон українських класиків — за правилами, держава видає, пропагує, розповсюджує твори шевченківських лауреатів. Наразі шевченківський комітет очолює письменник Роман Лубківський, до нього роль почесного рефері виконували академік Іван Дзюба, голова Спілки письменників Володимир Яворівський та інші. Серед претендентів, допущених до конкурсу, є й популярні персонажі — наприклад, культові рокери з гурту «Кому вниз», які зараз більше означають себе як готи, або актори Богдан Бенюк i Наталя Сумська — за виставу «Про мишей та людей», режисер усіх президентських заходів Василь Вовкун — за оперу «Богдан Хмельницький» у Донецькому театрі опери та балету, Дмитро Стус за книгу про батька, Василя Стуса, екс-Бу-Ба-Біст Віктор Неборак, цьогорічний ювіляр, поет Мойсей Фішбейн. До початку березня, коли Комітет визначить найдостойніших, у номінантів є час підготувати аргументи, а до того часу мають відбутися виставки, презентації, концерти, вистави претендентів на держпремію.


Комітет з Національної премії України імені Тараса Шевченка повідомляє, що до участі в конкурсі на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка 2007 року допущені такі твори та роботи:

1. Андрусяк Михайло. Документально-художні повісті «Брати грому» (2002), «Брати вогню» (2004).

2. Василенко Василь (диригент-постановник), Вовкун Василь (режисер-постановник), Риндзак Тадей (художник-постановник), П'ятничко Степан (актор). Вистава «Богдан Хмельницький» (2005) Донецького академічного державного театру опери та балету ім. А. Солов'яненка.

3. Гарбуз Володимир. Серія живописних творів «Барви рідного краю» (2004).

4. Гобдич Микола (художній керівник). Мистецький проект «Тисяча років української духовної музики» камерного хору «Київ».

5. Грищук Броніслав. Книга прози «По Троянській війні» (2006).

6. Дзекун Олександр (режисер-постановник), Петрів Володимир (актор). Вистава «Берестечко» Рівненського обласного академічного українського музично-драматичного театру (2005).

7. Дудар Євген. Книга сатири та гумору «Галерея чудотворців» (у 2-х т.) (2003).

8. Жигун Олександр (художній керівник та диригент хорової капели «Почайна»), Скоромний Віктор (художній керівник та диригент академічного хору ім. П. Майбороди), Здоренко Віктор (диригент Державного естрадно-симфонічного оркестру України). Музичні програми «Новітня українська духовна вокально-симфонічна музика» (2005—2006), «Могутня музика — могутнього народу» (2005).

9. Загорій Гліб (автор сценічної ідеї), Малахов Віталій (режисер-постановник), Сумська Наталія (актриса), Бенюк Богдан (актор). Вистава «Про мишей та людей» (2004) театральної компанії «Бенюк і Хостікоєв».

10. Карпенко Віталій. Книга «Виклики ХХІ віку. Політичні хроніки пером публіциста» (2006).

11. Кешеля Дмитро. Збірка новел «...І в смерті були твої очі» (2004).

12. Козак Богдан (актор), Козаренко Олександр (композитор), Кулик Микола (диригент). Фонографічні серії «Духовна музика України» (2000—2001), «Персоналії» (2005—2006).

13. Кондратюк Андрій. Романи «Хутір» (2005), «Поза межами суєти» (2005).

14. Лапський Остап (Республіка Польща). Книги поезій «Себе: розшукую?!» (2003), «Обабіч: істини?!» (2003).

15. Ляшенко Геннадій. Концерт № 2 для віолончелі та симфонічного оркестру (2002); «Містерія тиші» для хору a cappella на вірші Т.Шевченка (2004); кантата «Вітражі і пейзажі» для хору a cappella на вірші Б.-І. Антонича (2005).

16. Мастєрова Валентина. Роман «Суча дочка» (2005).

17. Мельник Михайло (режисер, актор). Вистава «Гріх» (2004) Дніпропетровського Українського театру одного актора «Крик».

18. Мердак Іван. Скульптурні роботи «Колесо історії», «Сестра Либідь», «Іван Підкова», «Никифор», «Ісус» (2002—2006).

19. Неборак Віктор. Книги поезій «Літостротон» (2001), «Повторення історій» (2005).

20. Нечипоренко Сергій. Серія творів художнього ткацтва «Вінок Кобзареві» (2002—2006).

21. Олефіренко Михайло. Роман «Пора цвітіння терну» (2005).

22. Остафійчук Іван. Цикли живописних творів «Моя Україна» «Подорож до Батурина», «Бойківська сага» (2002—2006).

23. Откович Мирослав (автор проекту реставрації), Откович Тарас (автор статтей). Альбом-каталог «Іконостас церкви Воздвиження Чесного Хреста з монастиря Скит Манявський» (2005).

24. Павлюк Ігор. Книга поезій «Магма» (2005).

25. Перебийніс Петро. Книга поезій «Пшеничний годинник» (2005).

26. Плаксій Борис. Цикли живописних робіт «Агонія зла», «Творці незалежності» (2002—2006).

27. Селянська (Вовк) Віра (Федеративна Республіка Бразилія). Книга поезій у прозі «Сьома печать» (2005).

28. Середа Андрій, Малюгін Владислав, Степаненко Сергій, Разін Євген, Макаров Владислав (гурт «Кому вниз»). Музичні композиції за творами Тараса Шевченка, Олександра Олеся, Володимира Самійленка.

29. Стус Дмитро. Книга «Василь Стус: життя як творчість» (2005).

30. Сукач Микола (диригент). Концертні програми 2002—2006 років. Представлено Чернігівським обласним філармонійним центром фестивалів та концертних програм.

31. Тарасюк Галина. Книга прози «Жіночі романи» (2006).

32. Турконяк Раймонд (Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії, Сполучені Штати Америки). Переклад «Острозької Біблії» сучасною українською мовою (2006).

33. Фішбейн Мойсей (Держава Ізраїль). Книга поезій «Ранній рай» (2006).

34. Федюк Тарас. Книга поезій «Обличчя пустелі» (2005).

35. Франчук Валерій. Цикли живописних творів «Розгойдані дзвони пам'яті», «Мир вам» (2001 — 2006).

36. Чілачава Рауль. Книга перекладів грузинською мовою «Велика трійця: Тарас Шевченко. Іван Франко. Леся Українка» (2005).

37. Чебикін Андрій. Цикли художніх робіт «Кримські мотиви», «Жіночі образи», «Зів'яле листя» (2001—2006).

38. Чуприна Петро (художній керівник проекту), Гамкало Іван (диригент-постановник), Солов'яненко Анатолій (режисер-постановник), Лупалов В'ячеслав (виконавець), Магера Сергій (виконавець). Вистава «Мойсей» (2006) Київського національного театру опери та балету ім. Тараса Шевченка.
_________________________________________________
Лауреати в галузі поезії

Щиро вітаємо поета Тараса Федюка.
З іншим - маємо те, що маємо. Невідомого ЛАПСЬКОГО Євстахія Васильовича, непоета. Але не має Отковичів! І це потрібно віднести до позитиву, прямо таки - до високої громадянської мужності. Підозрюю, що тиск на членів Комітету щодо відзначення Отковичів був дуже серйозний.

УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ № 181/2007

Про присудження Національної премії України імені Тараса Шевченка

На підставі подання Комітету з Національної премії України імені Тараса Шевченка постановляю:

1. Присудити Національну премію України імені Тараса Шевченка 2007 року:

ГОБДИЧУ Миколі Миколайовичу, художньому керівникові академічного камерного хору «Київ» – за мистецьку програму «Тисяча років української духовної музики»;

ЛАПСЬКОМУ Євстахію Васильовичу, поетові, громадянину Республіки Польща – за книги віршів «Себе: розшукую?!», «Обабіч: істини?!»;

МЕЛЬНИКУ Михайлу Васильовичу, режисерові, акторові – за виставу «Гріх» Дніпропетровського Українського театру одного актора «Крик»;

ОСТАФІЙЧУКУ Івану Васильовичу, художникові – за цикли художніх робіт «Моя Україна», «Подорож до Батурина», «Бойківська сага»;

ПЛАКСІЮ Борису Івановичу, художникові – за цикли живописних робіт «Творці незалежності», «Агонія зла»;

СТУСУ Дмитру Васильовичу, літературознавцеві – за книгу «Василь Стус: життя як творчість»;

ТУРКОНЯКУ Раймонду Павловичу, богослову, громадянину Сполучених Штатів Америки – за переклад Острозької Біблії сучасною українською мовою;

ФЕДЮКУ Тарасу Олексійовичу, поетові – за книгу віршів «Обличчя пустелі»;

ЧЕБИКІНУ Андрію Володимировичу, художникові – за цикли художніх робіт «Кримські мотиви», «Жіночі образи», «Зів'яле листя».

2. Установити на 2007 рік розмір Національної премії України імені Тараса Шевченка 130 тисяч гривень кожна.

Президент України Віктор ЮЩЕНКО

5 березня 2007 року

_______________________________________

Академік НАН України, директор Інституту філософії імені Г.Скороводи
Мирослав Попович: Перед тим як нагороджувати митців, треба, щоб їх твори добре обкаталися у суспільстві

Я сам лауреат Шевченківської премії, тому критикувати її мені не з руки. Та в мене і немає негативного ставлення до неї. Звичайно, жоден комітет не вибере найкращих. Завжди буде критика, будуть невдоволені. Завжди щось виникне на перешкоді, когось не помітять, комусь не вистачить місця. Я був членом комітету з нагородження державною премією імені Тараса Шевченка тоді, коли його очолював Іван Дзюба. Тому можу за той комітет сміливо говорити, що ми дуже старалися, щоб вибір був справедливий. Крім того, ми обов'язково враховували такий чинник, як сучасність роботи автора, щоб ця премія дісталася тій людині, яка започаткувала якісь нові тенденції в живописі, літературі, чи театрально-музичному мистецтві. Часом вибір був не завжди адекватним.

Я не ретроград, але мене часом навіть коробило від дуже таких модерних творів, але це життя і його треба сприймати таким як воно є, а творчість не може існувати окремо від реалій сьогодення. Цього року такий вибух невдоволення результатами роботи комітету спричинив сам комітет. Скажімо, засновника театру в Дніпропетровську, прекрасного актора Михайла Мельника, знає вся Україна. А хто такий Євстахій Лапський, польський поет, навіть мені невідомо. Може він і хороший поет, але я не читав його твори і не маю уявлення в чому його заслуги.

Вважаю, що перед тим, як нагороджувати письменників, як і всіх митців, треба щоб їх твір добре обкатався в громадській свідомості, щоб він був опублікований, щоб було обговорення не казенне, а в широких колах інтелігенції. Бо поки що обговорення відбувається у вузькому колі. Автори подають свої документи, а з ними і купу рецензій. Ми знаємо, як це робиться. Треба, щоб громадськість знала цих авторів і підтримувала їх ще до того, як комітет їх нагородить.

А взагалі Шевченківська премія потрібна, бо хоч би як не було, але одержати цю премію дуже велика честь. Держава вказує усьому суспільству, хто є достойниками, на кого варто орієнтуватися, хто є світочем нації. Я не ношу на лацкані свого значка лауреата, але пишають тим, що є ним. Особисто я навіть не пам’ятаю, куди пішла моя премія. Вона хоч і була в половину менша за сьогоденну, але пішла на латання дірок. Тому не варто особливо акцентувати увагу на цих копійках. Люди творчі зазвичай живуть сутужно, а так в них буде можливість хоч трохи впорядкувати своє життя. Зрештою, вони своїм інтелектом це заслужили.

Джерело: Газета "ДЕЛО" / / Мирослав Попович (академік НАН України, директор Інституту філософії імені Г.Скороводи)

13.03.2007

Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.



      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Без фото
Дата публікації 2006-12-28 15:11:48
Переглядів сторінки твору 18763
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 0 / 0  (0.591 / 5.25)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / 0  (0.591 / 5.25)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.770
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Конкурси. Теми ЛІТПРОЦЕСИ
ПРО ПОЕЗІЮ
Соціум
Автор востаннє на сайті 2017.03.02 00:05
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2006-12-28 15:40:33 ]
Моя думка, що найдостойнішим претендентом цьогорічного відзначення у галузі літератури є поет Мойсей ФІШБЕЙН. І остання його книжка "Ранній рай" видавництва "Факт" - найкращий аргумент. Якщо до рівня творчості інших претендентів є певні запитання, то щодо поезій Мойсея Фiшбейна жодних питань не має. Він на голову вищий інших претендентів на здобуття високої відзнаки. Скажу навіть більше - на сьогоднішній день серед усіх українських поетів Мойсей Фішбейн і найяскравіший, і найпотужніший за глибиною і майстерністю подання і звучання поетичного слова. Можна також додати, що на сьогоднішній день справжньої світової масштабності українській поезії надає саме ця постать, що, думаю, абсолютно очевидно фахівцям високого комітету. Я подіваюся, що ніякі політичні, чи вузько кланові інтереси не зможуть протистояти об'єктивним процесам входження української поезії на найвищий рівень світової - саме це сьогодні пов'язано з іменем українського поета Мойсея ФІШБЕЙНА.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Мельник-Добрушина (Л.П./Л.П.) [ 2006-12-29 13:41:09 ]
Книга Фішбейна і справді гарна. Але ж... на те є комісія, аби вирішувати.
Деякі імена мені взагалі не відомі. ТОму важко сказати - хто ж насправді є кращим.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Кремінь (М.К./М.К.) [ 2006-12-29 22:48:47 ]
На моє переконання, не все залежить від комісії. Насправді, все вирішує інший акцент, про який дізнаємось згодом.
Хочеться, аби всі перемогли, бо більшість із тих людей - дорогі і приємні мені люди!..
Нехай усім допомагає Бог!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-01 13:27:07 ]
Наразі дуже часто у нас все вирішують гроші. А також "свій, до свого, по своє". На Західній Україні ця низько мистецька клановість надзвичайно помітна. Якщо трохи відволіктися від справ поетичних, то найбільш підозрілим для мене виглядає пункт №23 Откович Мирослав (автор проекту реставрації), Откович Тарас (автор статтей). Альбом-каталог «Іконостас церкви Воздвиження Чесного Хреста з монастиря Скит Манявський» (2005).
Саме на цьому пункті буде помітний весь рівень мистецтвознавчого невігластва і клановості (якщо цих "діячів", відомих попередніми іконними скандалами, нагородять) комітету з призначень премії. Скандал з так званим "Богородчанським іконостасом" тягнеться вже декілька років разом зі скандалом навколо незаконних діянь у львівському Національному музеї ющенківського-еханурового уряду, і ці скандали, як ніщо інше, свідчить про рівень нашої сучасної культури.
Що стосується іконостасу, йдеться про речі досить явні - для прикладу, уявіть собі, що римський Колізей під керівництвом Отковичів (так, саме Отковичів!) і силами студентів, і з новітніх матеріалів - таки добудовано до первісного вигляду, і разом із цим створені всі умови для швидкої руйнації зробленої таким чином "реконструкції". :(
І тут жодних перебільшень, бо з Отковичів такі ж архітектори, як і реставратори іконостасів, і працювали в них дійсно студенти. І просування цього проекту відбувалося зі всіма мислимими порушеннями. Чи відомо про це Роману Лубківському? Звичайно, йому все про всіх відомо. Чи відомо про різні свинства довкола Іконостасу Церковним діячам? Відомо. Ющенку і його компанії - теж відомо. Під керівництвом Ющенка його міністри культури - спочатку колишня співачка Білозір, затим "музейник" Лиховий - знімають з посади директора Тетяну Лупій, котра знаходилася у декретній відпустці (суцільне порушення норм і законів!) і ставилася строго науково до піар-проекту Отковичів. Утім влада, і різні наші діячі здавна роблять ставку на нашу українську нікчемність, що ж, напевно вони праві і це чергово зійде їм з рук - і за гроші платників податків. :(
Докладніше щодо Отковичів і їх піар-компанії
Звичайно, всі ці матеріали будуть вислані комісії із призначення Національної премії ім. Т.Г.Шевченка, хоча і є сумніви, що інформація буде прийнята до розгляду.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Кремінь (М.К./М.К.) [ 2007-01-03 08:29:11 ]
Доброго дня, пане Володимире!
Долучаймось до активної роботи щодо визначення кращих претендентів на високу нагороду держави! Сподіваюсь, наші голоси будуть почутими!
А стосовно Отковичів - не маю жодних коментарів. Подібні речі мали б детально розглядатися високоповажним зібранням Комітету. Втім, мовчанням справи не зробиш.
Отже, розпочинаємо битву за справжнього лауреата!..


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-03 20:59:35 ]
Підтримую, пане Тарасе, ваш раціональний погляд - дійсно, час повернутися до поезії. Отож маємо широко відомих і не дуже відомих поетичних достойників. Яким чином їх порівнювати? Думаю, наші автори запропонують щось оригінальне. Від себе - тільки раніше сказане Щодо встановлення авторських рівнів


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Кремінь (М.К./М.К.) [ 2007-01-03 22:57:06 ]
Доброго дня, пане Володимире!
Моя пропозиція полагатиме у наступному: знайти максимум текстів претендентів на високу нагороду і розмістити на сторінках сайту. По-друге, прописати на пошукових сайтах ключові слова, що стосуються проведення подібного рейтингу: прізвища, назви книг тощо. По-третє, розмістити критику на висунуті тексти з числа тієї, що вже була офіційно надрукована на сторінках українських часописів. По-четверте, офіційно звернутися до Шевченківського комітету і висловити свою зацікавленість виступити волонтерами важливої державної справи. По-п'яте, активізувати увагу читачів та авторів сайту довкола визначення рейтингів претендентів.
Повірте, що вся згадана робота сприятиме популяризації сучасної української культури, яка, як на моє переконання, вимагає справжньої підтримки.
Одна справа друкувати тексти свої та колег. Інша - майстрів слова та претендентів на високу повагу: долучаючись до високого, матимемо уміння ставитися критично і до своєї творчості.
Як на моє переконання, нас почують і прислухатимуться.
То як?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Мельник (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-03 23:10:31 ]
Гадаю, що для початку варто почати з "четвертого" пункту: "офіційно звернутися до Шевченківського комітету і висловити свою зацікавленість виступити волонтерами важливої державної справи"...а потім вирішувати - варто затівати усю ту тяганину, чи ні.
Звичайно, ви можете сказати, що у будь-якому випадку варто, але це буде більше схоже на погамування власних амбіцій (навіть крізь призму творчості "достойних"). Знаєте - ціную мовчання Ліни Костенко... Невже ніхто не задумувався чому вона взяла таку довгу паузу і чому так рідко з*являється в пресі?..
Люди добрі, ви ж самі дали собі відповідь - кому роздаються премії. То невже ви гадаєте, що той шевченківський комітет бо*дай на мить дослухається до вашої думки?

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Кремінь (М.К./М.К.) [ 2007-01-03 23:32:43 ]
Доброго вечора.
Чимала кількість Ваших риторичних запитань породжує ще одне запитання: а користі від усієї нашої роботи на цьому сайті? Хіба це не просвітництво подавати тексти класиків та сучасників на ньому, друкувати на шпальтах часописів? Крім того, подавати тексти тільки окремих пиьсменників, забуваючи про інших? До того, розміщувати критичні статті з різних часописів на підтвердження правдивості висунення окремих претендентів?
Повірте, що не все підпадає під той стереотип, що мовчанням краще перечекати наші часи. Не повірю, що більшість з поетів, які активно друкуються на Ваших сторінках, займаються тм заради власної втіхи! А, може, задля постмодерністської гри?
Сподіваюсь, що наша дорога Ліна Василівна роками раніше все-таки мала активну позицію, тому частіше виступала і вумало цікавого у житті, що справді могло її зацікавити.
Отже, я залишаюся при своєму. Як тільки ми засвідчимо прагнення долучитися до публічної дискусії, і вона буде справжньою, професійною, вона зможе створити резонанс.
А Шевченківського комітету я б не лякався: не такий він і страшний.
Стосовно інших речей, з Вами не погоджуюсь: я ще довіряю більшості членів журі, з якими знайомий особисто.
Зрештою, якщо Вам не цікаво тим займатись, то не треба.
Взагалі-то хотілося б почути слово пана Ляшкевича. Його коментарі для мене, як і для Вас, авторитетні.
Дякую.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Мельник (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-04 00:45:31 ]
Доброго вечора і Вам:)))

Щодо "користі" - гадаю, що не заради користі люди тут друкуються... Трохи бракує спілкування, живої полеміки, дискусії, врешті - сторонньої думки. Адже у переважної більшості авторів (не беремо до уваги класиків) паперових публікацій майже немає (або немає зовсім), а читачі, погодьтеся, - це як повітря, без якого починається кисневий голод:))

Далі... Доба просвітництва залишилась у минулому. Хто цікавиться літературою - той усю інформацію може знайти дуже легко. Ось я, наприклад, тепер знаю - що інформацію з приводу комітету шевченківської премії може компетентно надати Тарас Кремінь, а при нагоді - навіть познайомити, якщо вони такі всі земні та реальні:))) І тоді я особисто зможу засвідчити наші "прагнення".

Ось це речення я щось не дуже зрозуміла:
"Не повірю, що більшість з поетів, які активно друкуються на Ваших сторінках, займаються тм заради власної втіхи! А, може, задля постмодерністської гри?"
Щодо "моїх сторінок" - то це не зовсім вірно:) Усі сторінки даного сайту - це власність пана Володимира Ляшкевича. Здається, на узурпатора його сайту не схожа, і переділу його власності я не чинила (чи не так, пане Володимире???:)))

ОЙ.... до чого ж прекрасна полеміка!!! Така трохи патетична... Може це памфлет нам який написати, чи що?..

Пане Ляшкевичу, тепер - слово за вами:))








Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мірко Трасун (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-04 08:37:40 ]
Підтримую тези Тарас Креміня! При цьому, мабуть, левова частка роботи припаде саме на Тараса Дмитровича, а точніше - на його студенток :) щодо пошуку та скануванню віршів кандидатів. Ми ж усією самвидавовською братією, звісно, підтримаємо проект жвавим обговоренням, підвищуючи власну поетичну свідомість та культуру. А потім за результатами обговорень ми можемо, по-шосте, видати спецвипуск "Вісника".
Які думки? :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2007-01-04 08:49:07 ]
Підтримую :) З радістю ознайомлюся для душі і для сомоудосконалення з усіма творами конкурсантів на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка 2007 року. Рівно ж підтримую видання спецвипуску "Вісника" :))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2007-01-04 08:50:04 ]
"самоудосконалення", перепрошую :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-04 12:14:00 ]
Шановні колеги! Здається мені, що всі ви маєте цікавий досвід, і у ваших словах багато раціонального. Єдине, з чим не хочу погоджуватися - що сторінки сайту належать мені особисто:( Ваша творчість належить тільки вам, а сторінки, без написаного вами-нами-усіма не являють собою жодної цінності. :) Тому, я, швидше, один із оберігачів процесів становлення. Більш обережна позиція Тетяни Мельник-Добрушиної - ідеальна для зваженого розвитку подій, активна креативна Тараса Кременя - як мотор до них.
Проте, я не вважаю, що ми когось повинні зараз перепитувати. Абсолютно достатньо буде згодом надіслати нашу аналітику, якщо така назбирається.

1.Найголовніше – публікувати поезію авторів і, для об’єктивності, саме ту, яка номінується, так? І серйозну за баченням, а не за обсягами цитування, чи посилання на авторитетів, критику, якщо така існує. А не існує – створимо.
2.Отож редакція сьогодні відкриє критично-аналітичні сторінки – за прізвищами авторів, а ви шановні колеги, подавайте туди коментарями і твори, і аналітику на авторів-претендентів – я буду переносити при потребі вірші на відповідні авторські сторінки. А Тетяна Мельник-Добрушина трохи підрізатиме нам крила, аби ми задалеко не відлітали :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Кремінь (М.К./М.К.) [ 2007-01-04 19:14:00 ]
Доброго вечора.
Перепрошую за чималу наполегливість, але раціонального зерна у всій нашій роботі повинна бути чимала дещиця.
Погоджуюся з Вами, пане Володимире, що тексти номінантів мають бути представленими на сайті. Наскільки жваво піде обговорення - інша справа. Проте, наскільки я розумію, усі ми - філологи не тільки за освітою, але й за покликанням.
Гадаю, що ми усі знайшли спільну мову.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-04 20:05:16 ]
Пане Тарасе, головне, аби ми робили корисне цим усім собі, щоби нам була ситуація зрозуміла - а впливати на когось стороннього, наприклад на комітет, це вже другорядні речі. Все виглядає, як на мене ось так - "ми уважно розглянули матеріали і маємо таку ось думку". :)
За освітою я не філолог, але співпраця з мовою - річ найважливіша для поетів, - ви напевно це мали на увазі :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Кремінь (М.К./М.К.) [ 2007-01-04 23:07:52 ]
В тому числі, і це. Уявімо собі, що наш рейтинг співпаде із результатами комітету...
Найближчими днями викладу тексти, які маю у власній бібліотеці.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-04 23:21:17 ]
Чудово!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Майстерень Адміністрація (Л.П./М.К.) [ 2007-01-15 20:31:56 ]
Один із наших авторів пише: Шевченківський комітет, коли готується до останнього, вирішального засідання, розглядає матеріали, подані окремими творчими спілками та організаціями, які підтримують одного з претендентів. Наразі, його члени беруть до уваги згадані смаки, і тоді голосують. Отже, як було сказано наближеними до ШК, наш голос, якщо таким він буде, візьмуть до уваги.
То як, організуємо голосування на сайті ближче до березня, оприлюднимо результати і відправимо результати до Комітету?
Хтозна, може це допоможе нашим улюбленцям?!

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-15 21:35:54 ]
Шановні колеги, в цілому я теж підтримую ідею громадського впливу на державні інституції. Але, як на мене, тут, передусім, важлива "боротьба" за наявність у списку претендентів достойних кандидатур. Нині вони наявні... Далі тільки вже визначати, а хто з Достойників більш вагомий внесок робить, так? Якщо нам вдасться зробити порівняльний аналіз книг поезій від цих авторів - це буде чудово, і, можливо, пригодиться представникам високого Комітету.
Можливо навіть у майбутньому, щось важитимуть і наші творчі рейтинги, але тільки тоді, коли наш механізм оцінювання буде опиратися на більшу кількість поетично зрілих наших редакторів, і на ще більшу кількість хороших молодих поетів. Власне, на них тільки і надія. А на поеток, звичайно, ще більша :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-15 22:09:36 ]
До речі, у цьому контексті, варто думати про день майбутній, наприклад про майбутніх Претендентів. Можливо деякі імена вже названо?
Маю на увазі статтю „ПОЕЗІЯ – МОЯ РЕЛІГІЯ…” Тетяни Давидченко - Цікаве інтерв'ю, цікаві думки. Почути про погляди справжнього поета завжди корисно. - "Література, як і релігія, має бути доброю! Може, не завжди світлою, але сильною і доброю" - чи не в цьому ключ до початкового розуміння віршів Ігора Павлюка?
Цікаві й імена, які називає пан Ігор. Маю на увазі не так імена Марії Якубовської, та Олександра Гордона - досить відомих авторів, як
Юхима Дишканта, Вікторії Каневської, Оксани Пухонської, Олени Горбатюк, Дарії Гузенкової, які, за словами Ігора Павлюка, уже є великими поетами, але невідомими, без біографій. "Зуміють створити про себе легенду, свою легенду – будуть великими і відомими!.."
Відкривати нові імена чи не найвище досягнення для кожного з нас? Особливо, коли вони є твоїми вихованцями!.. Тому, непогано було би нам відкривати нові імена. І, можливо, підтримати їх майбутню звитягу?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мірко Трасун (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-16 07:54:50 ]
Вірш Ростислава Балеми про відкриття поета:
http://ivan1.narod.ru/alles/nem/br/br_6.htm

Слухати під гітару в авторському виконанні :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-01-16 12:52:39 ]
Ростислав Балема відомий "Майстерням" і дуже цікавий поет. Гарне посилання. :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-01-16 13:01:14 ]
Щодо громадського впливу на державні інституції.
Впливати потрібно, однозначно. Але ми ще, як поетична організація, маємо невеликий авторитет, аби цей авторитет природним чином діяв. Авторитет - це, напевно, наша колективна творча спроможність, чи як? Я переконаний, що ми нині рухаємось вперед. І демонструємо, що життя - далеко не тільки роздуми про гроші, і про
модний побут, але наші успіхи - тільки початкові.
Щодо Шевченківської премії, - не певний, що цього року це вдасться, але якби ми в майбутньому презентували високій Комісії примірники розробленого нашими авторами "Вісника", де окрім зважених рейтингів і був би фаховий набір критики,
а також спроби самих поетів розбирати окремі вірші, як наприклад, деякі, хоча й далеко
не ідеальні, стосовно Ігора Калинця
http://www.maysterni.com/publication.php?id=1208
стосовно Ліни Костенко http://www.maysterni.com/publication.php?id=704 , та інші...
Суперечливо? Так. Але це жива реакція нашого середовища, це зв'язки, це роздуми, це
продовження шкіл? :) Це потрібно ж нам самим?!
Дійсно, повинна бути своя велика стратегія, наше колективне надзавдання,
так? Давайте йти цим шляхом. Можливо розробити свій, тіньовий Шевченківський комітет :))) - необов'язково із активних учасників нашого клубу, з громадським оприлюдненням за день до офіційного "результатів"? це все окреслить
перспективи і зробить цікавішим процес, ширшим коло майбутніх Достойних Претендентів на Перемогу. :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-02-21 09:52:34 ]
ЦЕ ШОК! Не маю нічого проти поета Тараса Федюка, але щодо поезії Лапського - іншого Лауреата національної премії ім. Т.Г.Шевченка, скажу, інакше, аніж за дуже грубі гроші таке рішення прийняти було не можливо. Хіба що гарант зі своєї колекції кому по вишитій сорочці роздав, кому мерседеса. Так чи інакше волохата рука Лубківського на шиї найвищого літературного процесу відчулася і сліди не поетичних його пальців залишаться там назавжди!
З чим нас усіх і вітаємо. :(

ОДА ЛУБКІВСЬКОМУ

"Камитет па Национальнай премии Украины
имени Тараса Шевченка принял решение
а присуждении Национальнай премии Украины
имени Тараса Шевченка 2007 года
ряду деятелей культуры и искусства.
Евстахию ЛАПСКОМУ (гражданину Республики Польша), паэту, за книги стихов "Себе: розшукую", "Обабіч стіни".

Цитати з творів Лапського:

Завія раптом прогула,
Дорогу до порога замела;
Тепер я не хлопчак, а чорна глиба
Відколота від рідної землі –
Збагнулось звідкіля журба в мені
Й чого об ятір так шарахалася риба.
..............................................................

Скажімо, тату, киш а киш тривозі,
Злигався з музою Ваш син
в дорозі
І ямбами ступає по землі!
.............................................................

... вимріяно і римою
й без рими, вирвавшись з обіймів:
з нігтів більшовизму!
............................................................
http://nslowo.free.ngo.pl/podija/lapskyj_sered_nominantiw.htm

Остап Лапський
231,
Києву з Варшави

З нагоди кандидування:
на лауреата?!

Світу шмат я обходив,
бував то там, то там,
смутило-тішило мене то те:
то те?!

Впереміжку являлись
щастя і біда,
але до рідного гнізда:
любов не пропадала?!

Внутрішньою заметіллю
стежку до висот
в мені: не занесло?!

Не замете й завія зовня:
у ходьбі настояну
духовність?!

Den des Ukrainers geistigen Wert?!
8 лютого, В-ва 2004


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Борис Федорів (Л.П./Л.П.) [ 2007-02-22 16:30:14 ]
Пропоную направити Президенту звернення з вимогою розформувати Комітет як наскрізь корупційний (інакше пояснити рішення, які він приймає, неможливо). Немалі гроші, які виділяються на діяльність фірми "Лубківський і Ко" спрямувати на створення умов для широкого ознайомлення громадськості з творчістю претендентів, а рішення врешті-решт приймати саме з урахуванням думки громадськості, а не кулуарно, як зараз. Хто чув про творчість нинішніх лауреатів? Має бути щось на кшталт передвиборчої кампанії з презентацією в пресі, на телебаченні, радіо, інтернеті. А люди вже потім мають обрати найбільш достойного (технічний спосіб обрати - це вже деталі. Якщо нічого не міняти, то премії й далі будуть отримувати ті, хто після слів "до рідного гнізда: любов не пропадала" ставлять знак запитання. Дуже шкода, що високе ім"я Шевченка стоятиме поряд з навіграмотними друзями-кумами членів Комітету.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-03-01 16:04:17 ]
І справді, ми не можемо не перейматися якістю поетичних творчих світів, які нам пропонуються Комітетом під головуванням Р. Лубківського за взірці. Творчість Тараса Федюка говорить сама за себе і добре, що Комітет її зауважив. А могло бути і так, що жодного достойного поета не запропонували б Президенту на підпис (саме у поданні на підпис і полягає нині основна функція Комітету). Чому? А ви почитайте рядки нашого керманича Романа Лубківського і відчуйте, що йому до вподоби. До такого рівня не кожному піднятися.

Присвята одному із Шевченківських автопортретів
Гортаю життя - мов недбайлом написану
Розторгану книгу - се я чи не я?
Ховаю під кучму, як місяця лисину,
Закинутий знову на круги своя.
Невже, дивлячись на старече поличіє,
Впізнає Тараса знайома одна.
Ота костомаха, що вік нам одлічує?
Ні, бреше: зіб’ється у мене вона!
А мало прожито. А серце змордоване
Ще прагне любові. Ще хоче тепла,
І квилить неначе дитя негодоване Н
а тім попелищі, де мертві й зола?

на "Автопортрет”: Офорт. 1860

* * *
Прокидаюся в Београді...
Перший погляд: все ті ж дахи...
Незважаючи, хто при владі,
Владарюють вони...
- Хи-хи...
Так хихоче Десанка. Браво!
Ось квартал - баламут і сплюх
Спокій смогу втягнув. А вправо,
В півнебес її капелюх.
Куполи маркотної слави,
Глухомань дурноверхих призм...
Подивляю собору Сави
Енергійність і практицизм!
Домінує над містом, творить
Горді контури. Обрис. Абрис,
Промовляє. Рече. Говорить
Голосніш від блокад і криз.
Голос нації - голос Бога.
Все це - тут.
За які ж гріхи
Ти покутуєш, моя вбога
Найбагатша земле?
Хи-хи...

1997

КРЕДО
Не хочу аби
Замість мене думали
Не хочу аби
Замість мене вирішували
Не хочу аби
Замість мене голосували
(Проти мене)
Хочу бути самим собою
Настільки
Аби до серцевини
Совісті



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Жорж Дикий (Л.П./Л.П.) [ 2007-03-07 20:12:14 ]
Особисто я за те, щоб зробити 9 березня національним святом, але це не начасі, тому обмежусь однією цитатою:
"9 березня 2007 року минає 193 роки від дня народження геніального сина українського народу Тараса Шевченка.
Впродовж майже двох століть його ім’я освячує історичний шлях великої нації, а безсмертна спадщина нашого Пророка користується великою шаною всіх українців. Ми щиро захоплюємося високим образом Кобзаря, його громадською принциповістю і моральною чистотою, почуттям соціальної та національної справедливості, відданістю правді і свободі. Він боровся за утвердження гідності українського народу.
Тарас Шевченко був видатною людиною своєї епохи й одночасно провісником для всього народу, який своїм духом сприяв національному самоусвідомленню і став генієм поза часом.
Пам’ятаймо, якою довгою та тернистою дорогою до свободи вів нас Т. Шевченко. Сьогодні нам потрібне його Слово – як псалом національної єдності та віри, без яких не буває суверенного буття народу. Черпаймо з нього величну ідею власної національної гідності, без якої не буває поваги з боку інших народів.
Піднімаймо голос проти будь-яких наявних намагань применшити роль Тараса Шевченка в свідомості громадян і спроб спаплюжити його ім’я.
Вчимося у Т. Шевченка великої науки – любити Україну, бути її гідними синами й доньками. Доводити цю любов своїми вчинками і своїм життям."
Гарно сказано і я риєднуюсь до цих слів.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Овчаренко (Л.П./Л.П.) [ 2007-03-07 20:17:25 ]
Хай живе Корзар - взірець поетичного генію!!! Ура, панове!
Ой, вибачте... хай земля йому пухом і світла пам'ять (хреститься з задумливим виразом обличчя)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-03-07 20:17:58 ]
Підтримую Жорже,
Нехай буде 8,9,10 - гуляти так гуляти...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Овчаренко (Л.П./Л.П.) [ 2007-03-07 20:20:05 ]
Неподобство - зробити помилку у славетному імені!!! перепрошую: "Кобзар" :)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-03-07 20:20:53 ]
Шо за Корзар, Юліє,
Прошу негайно зняти задумку з лиця - вана Вам спелувати заважає. :-)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-03-07 20:22:40 ]
Мені теж :))))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Овчаренко (Л.П./Л.П.) [ 2007-03-07 22:19:31 ]
Юрко, коли я думаю про нашого неповторного генія, мені дух перехоплює від гордості за слеву українського роду, що маєм щастя вимовляти Його Ім"я. Тому й пальці заїкаються. Я вже перепросила :))))

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-03-07 22:38:28 ]
Ага, бачу-бачу...
Як Ви "слеваєте" український рід. :-)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-03-13 14:05:15 ]

Тож чи варто дивуватися, що нинішній склад членів комітету з Шевченківських премій та нової Президії НСПУ скоріш нагадує розконспіровану резидентуру КДБ, а не творчі структури. Схоже, колишній КДБ, хоч із запізненням, розраховується зі своїми найкращими помічниками преміями та нагородами, додаючи їм недодане свого часу, прикриваючи їх, для годиться, іменами колишніх жертв. Декотрі зі "свіжонагороджених" (та й не дуже "свіжо") нинішніх "літературних керівників" свого часу їздили за дорученням органів у місця позбавлення волі для перевиховання політв'язнів, щоб схилити їх до каяття. Про ці письменницькі "агіткультбригади" мені колись розповідали і Михайло Осадчий, теж нині покійний (і теж без нагород), Володимир Рокецький. Обоє називали конкретні прізвища нинішніх відомих "діячів".

Данило КУЛИНЯК,
письменник, історик,
репресований 1964 року за створення підпільної націоналістичної молодіжної організації "Вісники свободи України"
http://ukrgazeta.plus.org.ua/article.php?ida=1309