ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Ілахім Поет
2024.05.21 00:02
Ні, «любов» - заслабке те слівце, як на мене.
Я тобою живу, а не просто люблю.
Чоловік – то чисельник, а жінка – знаменник
Апріорі ніколи не рівний нулю.

Та обов’язок цей - хоч чогось бути вартим -
Із тобою приємність, але не тягар.
Жили рвуть,

Володимир Каразуб
2024.05.20 20:34
Прозорий метелик засинає на осонні її плеча
І годинник стрекоче мов бабка між стрілками очерету,
І вітер в кімнату завіявшись не втече,
Торкнеться стегна, мов підкреслить свою безпредметність.
Наче все, що було тільки слів невагомість пливка,
Наче д

Володимир Каразуб
2024.05.20 20:34
Прозорий метелик засинає на осонні її плеча
І годинник стрекоче мов бабка між стрілками очерету,
І вітер в кімнату завіявшись не втече,
Торкнеться стегна, мов підкреслить свою безпредметність.
Наче все, що було тільки слів невагомість пливка,
Наче д

Іван Потьомкін
2024.05.20 19:15
Підбитий у відльоті птах.
Як птах тужавіє в надії.
Розгін...Стрибок...
Ще... Ще... І ще...
...Дивак в літах, хіба ж не ти отак
І пінишся, і рвешся у чуттєвій вирві?
Розгін... Стрибок...
Ще... Ще... І ще...

Микола Соболь
2024.05.20 13:30
Вплетись у пам'ять чорною стрічкою.
Чи на землі нам щастя ще буде?
Січень ув очі жбурляє січкою,
але не милішим був і грудень.
Ми повизбируєм снігу перлини,
платтячко буде доні на свято,
час відрахує останні години,
їх лишається геть небагато.

Олександр Сушко
2024.05.20 12:53
В моєму лобі кублиться печаль,
Обарвлена у перегар поезій.
Сатира в гузно заганя меча,
Аж крапле кров із геть тупого леза.

А я ж чекав не вави, а "Ура!",
Щоб оплески мого вмивали писка!
Але Сушко - упир-сисун, мара,

Олена Балера
2024.05.20 12:46
Святині зруйновані житимуть в наших серцях,
Неторкано-чистими лишаться розум і віра.
Лиш праведний гнів не засліплює око борця,
Лиш ненависть щира несхибно приборкує звіра.

Настала хвилина, коли не вбачається гріх
У тім, щоб у Бога просити для воро

Галина Кучеренко
2024.05.20 11:46
Над соколом небо безкрає,
Під крилами - море Чорне,
Міць люту і непокорну
У погляді й ніч не сховає:

- Мій волею сповнений простір -
Безмежністю створений храм.
Свободою споєний вдосталь,

Юрій Гундарєв
2024.05.20 10:29
Лицедій

Всі свої шістнадцять збІрок
написав російською наче,
а після того зробив свій вирок:
мова ця - свинособача.

Автор: Юрко Дар

Козак Дума
2024.05.20 09:48
Запроданець – то не пусті слова,
приємно часом підлість учинити!
Так обертом колує голова,
що лише б не злетіти із орбіти…

Перевертень… Які страшні слова!
Яка тонка метафора і образ…
Чи зрада – невід’ємна складова,

Віктор Кучерук
2024.05.20 05:12
Віком ослаблена пам'ять
Зраджує нині мені, -
Плутаю дати з місцями,
Змішую ночі та дні.
Вже пригадати несила
Часу подій і розмов, -
Стан - мов позбавивсь вудила
В товщі води риболов.

Володимир Бойко
2024.05.20 01:53
Московська зараза гидка і брутальна,
Страшна і живуча, мов курва вокзальна,
Затьмарює мізки, засмічує душі
І смородом трупним, як зашморгом душить.

Немає рятунку, не буде пощади,
Допоки болотні біснуються гади,
Допоки не вибиті свинособаки,

Артур Курдіновський
2024.05.20 00:49
Сидить смердючий малорос
І вкрився клятим триколором.
Своїм римованим набором
Виконує словесний крос.

Рядочки пише кровосос
Та радість називає горем.
Сидить смердючий малорос

Ілахім Поет
2024.05.20 00:04
биті жаки й калачики терті
впалі ангели ой не святі
ти мені не сестра милосердя
і тобі я не брат у Христі

для такого занадто вже палко
дуже гаряче все це - ще б пак
далебі, ти не скромна фіалка

Ілахім Поет
2024.05.19 21:12
Місто зустрічей, місто небажаних втрат.
Місто гарних жінок і славетних мелодій...
Діамант - 800 чи років, чи карат.
І шукати подібної цінності годі.

Філіжаночка щастя - чого треба ще
В місті дивних легенд і веселих кав'ярень?
Місто, де всі надії

Світлана Пирогова
2024.05.19 18:28
Вже сердитий зранку Толя,
На дружину знов кричить.
Не зварила їсти Оля,
Як змія тепер сичить.

В хаті бруду по коліна,
Не помиті тарілки.
Що це в нього за дружина,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Критика | Аналітика):

Лайоль Босота
2024.04.15

Геннадій Дегтярьов
2024.03.02

Теді Ем
2023.02.18

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08

Ярослав Штука
2020.12.05

Оранжевый Олег Олег
2020.03.12






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Ярослав Чорногуз (1963) / Критика | Аналітика

 ВІДПОВІДЬ НА КОМЕНТАР, або поетичні світи мають право бути різними

Доброго дня, Ярославе. Думала, у Вас вистачить гумору не тільки для своїх "виховних" пародій, але бачу, що Ви налаштовані серйозно. Тому теж відповідатиму серйозно.
Перше. Я не зірка. І поетом/поетесою себе ніколи не називаю і не вважаю. Мене абсолютно влаштовує визначення, яке колись сказав про себе Татчин: "я автор своїх текстів".
Друге. Текст написаний не про якусь конкретну "зірочку" (бо епіграф - це ж не присвята), а узагальнююче.
Третє. Якщо вже долучати сюди конкретику, то я й інші неодноразово намагалися поділитися і своїм досвідом, і своїми думками, і конкретними порадами. І що у відповідь? "А вас чого це хвилює?", "Я вважаю нижче свого достоїнства з вами розмовляти", "А ви чого сюди прийшли?" Пам"ятаєте? Це там, де Ви дозволили собі назвати іншого автора "виродком". Коли я поділилася своїм баченням із "зірочкою" в сонеті 66 Шекспіра, вона відповіла мені через Валерія Хмельницького. Мабуть, безпосередньо мені відповідати теж нижче її достоїнства. Це не "незалежність характеру", як Ви сказали. Це елементарне хамство і невміння себе поводити. Але це безпосередньо не стосується поезії, а лише вихованості.
Четверте. Ми всі вчимося. Завжди. І якщо на цьому шляху знаходяться люди, які хочуть нам допомогти, то не варто бігти від них на п"єдестал. Бо він може виявитися всього лише унітазом (вибачте). Це має бути зрозумілим однозначно.
П"яте. Кожна "зірочка", яка не вміє сприймати критику, стає жертвою "зіркової хвороби". Тим більше, що в даному випадку - з Л. Н. - про це взагалі не йдеться, бо до "зірочки" їй ще ой, як далеко.
З надією на Ваше розуміння.

...
перейти до тексту твору




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2011-10-09 15:07:13
Переглядів сторінки твору 20886
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R1
* Народний рейтинг 0 / --  (6.329 / 6.99)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (6.337 / 7)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.819
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми ПЕРСОНИ
ПРО ПОЕЗІЮ
Автор востаннє на сайті 2024.05.20 09:46
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2011-10-11 16:26:07 ]
А де ми зустрінемося, Оксано, щоб зробити це водночас? Краще - розійтися, як в морі кораблі, та й усе, зрозумівши, що ми не однакові, а є різні поетичні світи, з чиїм існуванням треба рахуватися навіть тоді, коли ти до протилежного не належиш, закарбувавши собі це в пам"яті раз і назавжди.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2011-10-12 03:21:57 ]
одночасно ми усі зустрічаємося на сайті Поетичних майстерень...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2011-10-11 20:59:56 ]
а чому ви стерли свій коментар, де виносите мені останнє китайське?)) він мене так повеселив! невже ви не розумієте, пане Ярославе, що ви лякаєте йожиків самі розумієте чим? баньте мене, ради Бога, я нічого від цього не втрачу.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2011-10-11 22:01:35 ]
А я передумав "банити" Вас. Дякую за чемний, вихований коментар, він демонструє Ваше обличчя - те, чим лякають за Вашим - суто українським висловом - "йожиків".


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2011-10-11 22:05:21 ]
тобто ви гадаєте, що всі, кому до вас байдуже, мають "те, чим лякають йожиків" замість обличчя?
цікаво, цікаво)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Андрій Мирохович (М.К./Л.П.) [ 2011-10-11 22:14:33 ]
а чого так злишся?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2011-10-11 23:20:18 ]
Ні, високошановна Ганно, не всі, а тільки ті, хто так чемно зі мною розмовляє. І я бачу, що Ви, сонечко, не байдужа до мене, Ви мене кохаєте, і підставляєте те місце симпатичне, яким лякають "йожиків".


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2011-10-11 23:22:05 ]
І справді, Андрію... Це, шановний колего, ненависть і байдужість переростають в любов! Осьо, як каже пані Маріхуанна Шутко!)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2011-10-12 00:00:20 ]
а тепер серйозно.

1. почалося все з того, що Сергій Осока висловив свою думку щодо конкретного виливу переповненої поетичної душі Л. Ніколаєнко, не ображаючи ні честі авторки, ні її гідності, ні її тіла, не обзиваючи її ні біороботом, ні виродком, не стверджуючи, що в неї сидяче місце замість обличчя, - а просто ділячись своїми думками. причому була б я на місці Л. Ніколаєнко, я б за такий коментар продала душу чорту і добре подумала б над тим, чи ділитися мені й далі виливами свого переповненого поетичного міхура.

2. у відповідь на коментар Осоки почалося суцільне ядуче зло, спрямоване на Осоку, і це вже був перехід на особистості, причому такий, на який справді можна образитись. цитувати немає сенсу, бо й так усі знають, як далеко зайшла Л. ніколаєнко у своїх висновках про Осоку як людину.

3. О. Христенко написав під цим вашим текстом, що ви - лицар, який вступився за жінку. я ж дозволила собі з ним не погодитись, причому жодна струна тонкопоетичної кобзи пана Христенка не була мною зумисне зачеплена. якщо ви вважаєте, що була, то щиро перепрошую перед кобзою. тобто перед паном Христенком.

4. ви, пане Чорногуз, написали мені коментар із погрозою заблокування і сформулювали його так, що, не читаючи попередніх коментарів, можна було б подумати, що я щонайменше обізвала вас поганим словом, а щонайбільше - нацькувала на вас лютого диявола.

5. де тут логіка??? спочатку це мене просто веселило, а зараз почало вже злити.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Катруся Матвійко (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-12 11:45:33 ]
Аню, думаю, Ви знаєте скільки ще підводних каменів трапляється у різних зустрічах і фестивалях... Шкода, що сайт не передає, як і папір, реальність подій, адже тут тільки констатація фактів, роздуми і переписка. Насправді ще є багато різних чинників у живому спілкуванні людей. Ярослав знає Лілію особисто, на відміну від багатьох інших. Думаю, тому став на її захист. Але я також бачила її, також читала її і слухала, але... Захищати не буду. Справа не в короні, про яку згадує Ярослав (хоча на перший погляд здалося, що захищає він, у першу чергу, себе у тому фіктивному коронуванні, а тільки потім Лілію), і, тим більше, не в тому, що хтось позаздрив, як висловився Ярослав... Чому заздрити? Захист чи прийняття якоїсь позиції чи «сторони» «емоціоналів» чи «раціоналів» взагалі вважаю безглуздим.. Добре, що не почався поділ на реалістів, романтиків, сюрреалістів, класиків, неокласиків, футуристів, імажиністів і т.д. і т.п., хоча, думаю, Ярослав мав саме це на увазі, адже вказує на форму віршотворення, а не на зміст, вкладений у твори. Майстерність написання приходить з досвідом… А досвід – це важка робота, робота над собою, над своїми творами. Дуже важко, залишаючись аскетом, досягти досконалості у чомусь, особливо у наш час, коли тисячі разів усе писано-переписано, коли є у кого вчитися, щоб удруге (уп’яте чи в тисячне) не відкривати Америки… І яка б іскорка не жевріла, вона може запросто згаснути або ж перетворитись у велике вогнище. Це залежить від автора. Автора розумного, який, окрім себе, бачить і інших навколо.
Люба Лібуркіна колись ще, у 2009 році, коли я тільки почала розміщувати на ПМ твори, написала мені: «Якщо ти так реагуєш на критику, то лиши свої твори у зошиті в шухлядці і час від часу читай тим, хто буде кричати тобі «Браво», але якщо ти хочеш чогось досягти, прислухайся до порад, роби висновки». Були і досить гострі коментарі від неї, типу «що за рима? яка банальність», що викликало образи і злість. Мене тоді ніхто не кинувся захищати ось так, як Ярослав, і слава Богу, бо то справді було б ведмежою послугою. Тільки Вікторія Осташ сказала, щоб я прислухалася свого серця, що я і зробила, враховуючи поради Люби.
Щодо висловлення Ярослава відносно інших авторів ПееМу, які не прийняли його позицію,то це дуже неприємно. Про яке перевиховання може йти мова, коли Ви, Ярославе, дозволяєте собі такі низькі речі?
Аню, суперовий коментар.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-12 18:15:20 ]
А гарний черговий "срач" розвели. Раніше оте слово мало для мене дуже негативне значення і я його ніколи не вживала. Та прочитавши все, що тут понаписували, єдине слово, яке тут підходить, саме те, що його вжив пан Андрій Мирохович.
Дозволила собі прочитати попередні коментарі шанованого товариства. Сценарій цілком подібний до того, за яким відбувалося усе того разу, коли низка авторів чи само видалилася, чи з допомогою редакції. Тому слова про видалення з сайту - не така вже й крамола з уст пана Ярослава. Пані Лілії таки варто вибачитися, за неприпустимий тон відповідей. Хоча, я б на її місці почекала, поки вибачаться переді мною за неприпустимий тон зауваження щодо літературної цінності твору і перспектив поетичного майбутнього. Всі ми ходимо під Богом, і хто знає. що Він приготував кожному з нас. Зрештою, кого це має хвилювати, окрім автора,. А критика в першу чергу має бути конструктивна і доброзичлива, ніхто не може забороняти нікому писати, як і що кому подобається, а називати свободу самовиявлення в поезії виливом поетичного міхура - то якраз в стилі талановитих критиків. Тим більше, що пригадується мені, колись пан Сергій зауважував, що на твори безперспективних авторів він навіть не звертає своєї уваги. ТО що це, кут зору змінився чи слова з ділами посварилися?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-12 18:37:38 ]
вибачатися за "за неприпустимий тон зауваження щодо літературної цінності твору" варто тоді, коли "поетичне майбутнє" таки настане. от тоді можна рвати волосся на голові та грудях критика, який осмілився сказати щось негарне.
А взагалі, відчуваю, скоро вже "Інструкцію" треба заводити: скільки разів і під яким кутом критикуючий має прогнутися і присісти, щоб мати право висловити своє бачення.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-12 18:53:29 ]
Шановна пані Любо, знаєте, у кожного автора, котрий пише, є своє поетичне минуле, теперішнє і майбутнє. У кожного воно різне, у кожного воно своє. Інша справа, що не завжди ми його творимо самі, іноді нам допомагають, хтось доброзичливою критикою, хтось кулуарними змовами, хтось хамовито-безапеляційним навішуванням ярликів. У кожного є своя міра порядності і наглості в чиненні добра ближньому. А реакція на відповідну критику теж у кожного своя, хтось мовчки плаче в подушку,хтось замикається в собі, ховаючись від сильних світу цього поетичного, хтось наглістю на наглість, пам"ятаючи, що добро в наш час має бути не лише з кулаками, а й з битою. Когось навчили поваги до ближнього, когось підставляти другу щоку, хтось обмежується хамовитими відповідями на хамовиті зауваги. Стиль у кожного свій, і справа іноді не лише в зірковості авторів, а й у зірковості критиків.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-12 19:21:25 ]
Шановна пані Галю! Безумовно, все у кожного з нас своє. І кожний сам за це зрештою відповідає.
На жаль, Ви побачили тільки закінчення (сподіваюсь) цієї жахливої історії про критиків-хижаків. Але був ще початок, який, власне, і викликав таке продовження. Мені, чесно, вже набридло в цьому барахтатися, тим більше, що всі все одно залишились при своїх. Я знаю єдине: критика має бути конструктивною. І все.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-12 19:36:55 ]
Шановна пані Любо! (як гарно звучать шанобливі слова) Не знаю, на жаль, чи на щастя, я проглянула і полеміку на сторінках віршів пані Лілії, і коментар на сторінці пана Сергія. І аж потім побачила оцю статтю. Спочатку не хотілося втручатися у конфлікт, та потім пригадала, як колись пробували ставити в куток мене, і як боляче було саме від отого суб"єктивізму критиків. Бо я чудово бачила, що інших авторів возносили до небес невідомо за які заслуги, причому ті автори далеко не входили до золотого фонду укрсучліту, щоб мати право на поблажки. Певна кулуарність, гуртковість літератури видні неозброєним оком. Мабуть, тому іноді й реакція на критику буває гуртковою.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-12 19:43:28 ]
Я Вас розумію. Але тут не той випадок.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2011-10-12 20:28:04 ]
Абсолютно той випадок: Групівщина, бійка, гра на випередження, позасайтова організація якомога більшої кількості відгуків, щоб потопити конкурентів у безпідставних значною мірою і перекручених звинуваченнях.
Дякую, Галино, за підтримку. Є ще й лицарки серед жінок, правду мовите й не боїтеся.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2011-10-12 20:49:08 ]
мда...
шкода, Ярославе, що ти так нічого й не зрозумів...
якою би не була поезія, критика, а називати людину випродком ти не мав права.
я також не свята, можу зопалу чи жартома когось образити, свідомо чи несвідомо, але завжди умію признати це і попросити вибачення.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2011-10-12 21:34:27 ]
Перед ким вибачатись - перед тим, хто переходить на особистості, каже що вони - безперспективні школярі на явно обдаровану молоду людину, що у Василя Світлого немає літературного смаку - бо він нечитав Жадана та іже з ним? І це не перехід на особистості? Ще й який перехід.
Я молодь підтримую, а не позбавляю перепективи,
а до тих, хто позбавляє перспективи повинен бути особливий підхід.
Хай Осоки вибачаються перед молоддю. Ось так. Вони заслужили такі назвиська. І баста!!!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-12 23:28:56 ]
Хто поет, а хто не поет, - вирішить насправді час, в цьому пан Чорногуз правий. Але це зовсім не означає, що я не маю права зробити припущення про чиюсь безперспективність. Припущення, яке я формулюю, не порушуючи при цьому елементарних правил спілкування... Прошу пояснити незаангажованій особі, чи прийти на сторінку молодого автора і обізвати його безперспективним - це в рамках етичних норм поетичного спілкування? Це так виховується поетичний смак і допомагається підвищувати поетичну майстерність? Кинути людині в лице "ти - нікчема в поезії" тільки тому, що свого часу так поступили з Вами, пане Сергію? Добре, що у Вас міцні чоловічі нерви, інша людина може й образитися. Добре, що у пані Лілії нерви теж гартовані. Та й пан Ярослав - далеко не всілякий там Чорногуз, його ім"я відоме і за межами сайту, Вам також.


1   2   3   4   Переглянути все