ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Світлана Пирогова
2024.04.26 08:55
Їй снились , мабуть, чудодійні теплі сни,
Коли зима засипала снігами.
Старенька вишня не сумує навесні,
Хоча кора потріскана роками.

Її садили руки бабці золоті.
Стоїть, як завше, в цвіті білім-білім.
Нагадує родині знову дні оті,

Ілахім Поет
2024.04.26 08:39
Доктор Фрейд переважно приймає таких без полісу.
Це троянда у січні, це наче серпневий пролісок.
Бозна, де в ній свій досвід, а де – від матусі спадщина.
Її мрії нечувані, сни – авангард небачений.

Доктор Фрейд далі більше нічого в ній не второпає.

Леся Горова
2024.04.26 07:39
Розхлюпалось тепло бузкових чар,
Так, ніби хоче зцілити медово.
Зелений кущ, одягнений в обнови,
Де променем запалена свіча
Загіркла, оповита у печаль,
Вслухається у тишу вечорову.

У тишу ненадійну, нестійку.

Віктор Кучерук
2024.04.26 05:23
Радіючи гожій годині
І пишно убраній весні, -
Якась невідома пташина
Невпинно співає пісні.
Сховалася в гущі зірчастій
Пахучого дуже бузку,
Й впивається радісно щастям,
Сипнувши веснянку дзвінку.

Козак Дума
2024.04.25 19:15
У одному із верховинських сіл мешкав заможний ґазда. Він мав доволі велике господарство, свій магазин. Із тварин тримав переважно корів, із молока яких виготовляв різноманітні сири та інші молокопродукти. Немалу долю прибутку приносила відгодівля поголів’

Євген Федчук
2024.04.25 17:01
Якось у селі дівчата й парубки гуляли,
Гуртом по селі ходили та пісні співали.
А, як прийшла вже розходитись, урешті, година,
Усі дівки по вулиці подались єдиній,
По своїх хатах. Одна лиш Малашка лишилась,
Бо ж її хата над шляхом битим притулилась.

Іван Потьомкін
2024.04.25 11:38
На карті світу він такий малий.
Не цятка навіть. Просто крапка.
Але Ізраїль – це Тори сувій,
Де метри розгортаються на милі.
І хто заявиться із наміром «бліц-кріг»,
Аби зробить юдеїв мертвими,
Молочних не побачить рік,
Духмяного не покуштує меду.

Юрій Гундарєв
2024.04.25 09:40
Дощ, як в Макондо, йде та йде.
А вона - сама під дощем.
Вже не ранок, та ще не день.
Ще не радість, та вже не щем…

Автор: Юрій Гундарєв
2024 рік

Володимир Каразуб
2024.04.25 09:16
Просто вітер, якоїсь осені зупинив мене,
Просто сонце якогось липня зійшло, як камінь,
І люди зустрічні записані буквою n,
У моїм, до сих пір не розв’язаному рівнянні.
І у ньому записана ти — у кімнаті зі шкла
На свічадах червоною барвою, як невідом

Світлана Пирогова
2024.04.25 08:41
А за вікном вже вечоріє,
І мліють світлом ліхтарі.
І де ж ті орігамі-мрії,
Що склались звідкілясь, згори?

Листи перегортаю, фото
Вцілілі від перепетій.
У кожному душевна квота,

Леся Горова
2024.04.25 07:45
В смолистих бурунах лежить рілля.
Вилискує, залита після суші.
І вороннЯ, не видне іздаля,
Серпанку рядна крилами ворушить.

Узбіччя із пожухлої трави -
Невипране дощем чадіння шляху.
Два кроки в поле зробиш, і лови

Віктор Кучерук
2024.04.25 06:23
Серце сумно защеміло
І душа зайшлась плачем,
Бо здригнулось враже тіло
Зі скривавленим плечем.
Розтрощив, на жаль, суглоба,
Раз почувсь короткий тріск
І ординець вузьколобий
Звідав кулі форму й зміст.

Ілахім Поет
2024.04.25 00:03
Вельмишановна леді… краще пані…

Даруйте – де б слова ті віднайшлись, коли життя – це стрес з недосипанням? І плід такий: нервовий трішки лист. Пишу його повільно – швидше равлик на Фудзіяму врешті заповзе. І навіть сам не знаю: чи відправлю? Чи згине д

Артур Курдіновський
2024.04.24 21:33
Неначе той омріяний журавлик,
Який відкрив до всіх бажань портал,
У купі понадкушуваних яблук
Урешті-решт знайшовся ідеал!

Тобі хтось зробить витончений кніксен...
Прийми від мене шану та уклін!
Зігріє око кожний мегапіксель,

Сергій Губерначук
2024.04.24 20:00
Шість хвилин, як я прокинувсь.
А тут мені повідомляють,
що я вже шість годин, як зраджую.
Ну так я зараз просто вирву язика,
відіб’ю його молотком,
поперчу його, посолю.
кину на розпечену сковорідку –
і буде мені чим поснідати.

Ілахім Поет
2024.04.24 12:21
Кажуть, він жив непомітно десь в закутку.
І пожинав регіт там, де кохання сіяв,
Начебто думав – троянди ростуть с піску.
Вірив в поезію, як інший люд - в Месію.

Кажуть, вигулював душу свою щодня
Серед рядків, повних сутінків і печалі.
Бачили, йшов
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Огляди конкурсів):

Руслана Василькевич
2009.05.31

Редакція Майстерень
2006.12.10

Майстерень Адміністрація
2006.07.31






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Редакція Майстерень (1963) / Огляди конкурсів

 "Майстерні - ІІ півріччя 2006 року" Визначення переможців
Визначення переможців "Поетичних Майстерень" другого півріччя 2006 року відбулося, - із результатами ви можете ознайомитися на цій сторінці.
Переможцями стали:
Ірина Пиріг, Олександр Бобошко, Ганна Осадко та Віталій Круглов.
Як все відбувалось:
____________________

Сподіваюся, що нинішнє визначення буде цікавішим за минулорічне Визначення переможців за перше півріччя 2006 року.
Як інформативну основу маємо опубліковані вірші авторів "Самвидаву", а також їхні рейтинги.
 Адміністрація скромно нагадує, що історично вирішальними для визначення переможців були рейтинги редакторів "Майстерень".
Хоча, народний голос завжди звучав у наших серцях.
Звичайно, цікаво почути усіх, хто має бажання висказатися, але вирішальними є погляди наших редакторів.
Нагадаю їх імена:
Володимир Ляшкевич;
Наталія Білецька;
Лариса Вировець;
Тетяна Мельник-Добрушина;
Вікторія Осташ;
Богдан Гордасевич - більш відомий, як Жорж Дикий.

"Визначення переможців - другого півріччя 2006 року"

Отож, які є думки щодо імен і, відповідно, творчих досягнень нинішніх претендентів? На останок подаю конкурсні рейтинги - "Майстерень" і в дужках "Народний" (більше чотирьох кандидатур ми не зможемо нагородити):

Бобошко Олександр - 5.44    (5.22)
Круглов Віталій         - 5.38    (5.37)
Осадко Ганна             - 5.37   (5.46)
Пиріг Ірина                 - 5.32   (5.47)
Кремінь Тарас            - 5.28  (5.38)
Ко Серж                      - 5.28  (5.31)
Груздєва Світлана     - 5.25  (5.07)
Паливода Петро         - 5.24  (5.29)



Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.



      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2007-01-24 16:12:57
Переглядів сторінки твору 20548
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 4.566 / 5.5  (4.489 / 5.44)
* Рейтинг "Майстерень" 3.688 / 5.5  (3.497 / 5.25)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.744
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Конкурси. Теми Головний поетичний конкурс «Майстерень»
Автор востаннє на сайті 2024.04.23 16:58
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-24 18:14:20 ]
“Як на мене, раз вже кількість переможців, не може бути більшою за 4, то потрібно найперших чотирьох і нагороджувати” :)
Саме такого листа я і розіслав нашим редакторам, сподіваючись на більш-менш спокійну розмову на тему переможців і "переможених", щодо нового і старого, стилів і напрямків, здобутків і поразок, ніби всього того, що можна втиснути у підбиття результатів другого півріччя 2006 року на "Самвидаві" :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Лариса Вировець (М.К./М.К.) [ 2007-01-24 22:09:47 ]
Ми вже обговорили всі кандидатури, напишу свою думку й тут. Олександр Бобошко та Ірина Пиріг — поети, до творчості яких я звертаюся весь час, як до чистої криниці. Ганну Осадко я читала своїм на студії як взірець красивого звучання. Майже вивчила напам’ять один з її віршів.

У Віталія є певні промахи як для хорошого поета. Не буду зараз шукати, візьму перший вірш, що на сторінці:

погляди довго писали
стрімкі еволюції рим.

Вважаю, що так не можна вживати ці слова. Не можна «писати еволюції».
Але, може, якраз і добре його заохотити?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-24 22:35:44 ]
Ларисо, ви перша з прекрасних дам взяли слово. І, очевидно, що ви не ховаєтесь за гарними словами, і говорите так, як бачите. І це добре. Я боюсь тільки одного, якщо ми візьмемо курс на недоліки, то наші автори матимуть повне право нас зненавидіти :_)
Ось, наприклад, мені значно цікавіше читати Віктора Круглова та Олександра Бобошка. Можливо це чоловіча солідарність? А можливо я надмірний раціоналіст? Це я кажу не тому, щоби оправдати доліки чи недоліки. Просто так говорить моя суб'єктивність, мої уподобання. Ганна Осадко - ніби поміж двох полюсів, хоча й Олександр Бобошко десь поблизу неї, а Ірина Пиріг - кардинально по інший бік земної кулі від Віктора Круглова, так? Але мені здається, що ці автори, як чотири людські раси, об'єднують поетичне людство.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-24 22:48:32 ]
Для читачів додам, що ми, редактори, дійсно на цю тему пару днів переписувалися, але місця не розподіляли. Я запропонував розглянути можливість відмітити всіх чотирьох лідерів рейтингів першим місцем. Дехто з редакторів, тактовно натякнув, а чому саме вибирати з цих чотирьох. І "лишнім" назвали зовсім не пана Віктора Круглова (я перепрошую за означення "лишній" - для поезії воно виглядає повним нонсенсом), і цим редактором був зовсім не Жорж Дикий.
Цікаво, що за рейтингом "Народним" перша четвірка вибудовується строго навпаки.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Лариса Вировець (М.К./М.К.) [ 2007-01-24 22:53:04 ]
Звичайно, в кожного є свої вподобання, я лише сказала про свої. Але, я думаю, то є хибна думка — про недоліки. Маю досвід перебування на різних сайтах, і там, де лише ллється солодка водичка на адресу посередніх віршиків «про любофф», там бути просто нецікаво, талановиті люди звідти йдуть.
Просто треба враховувати, що критика цікава не всім, а лише тим людям, які хочуть писати більш професійно. Решта пише аби просто хтось прочитав та, може, похвалив... Думаю, Круглов належить до першої категорії, бо пише таки дуже непогано.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Мельник-Добрушина (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-25 11:25:02 ]
Із усієї "четвірки", що вийшла у лідери, я стовідсотково погоджуюсь щодо двох кандидатів: Віталія Круглова та Ганни Осадко.

1. Віталій Круглов. Його тексти - досить складні, я би сказала в*язкі на сприйняття, оскільки відчутний епічний струмінь. Однак таких авторів, як він, можна впізнавати, як то кажуть, із закритими очима. Має надзвичайно своєрідний авторський стиль. А цієї якості бракує багатьом (навіть дуже іменитим) авторам. Звичайно, є деякі недоліки з точки зору поетики. Але ж не святі горшки ліплять... Це автор-філософ. Я би його назвала Діогеном у бочці, бо іноді його філософія - це увесь світ, що схований у ньому самому.

2. Ганна Осадко.
Гармонійні, надзвичайно образні, гарні тексти. Сюжети, символи, які вона вживає у текстах - багатогранні. Її світ - це не колізія одного єдиного питання ВІн/Вона. Ні, це багатовимірність, крізь яку випромінює свою силу жінка, у котрій сховані таємниці всього сущого.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Мельник-Добрушина (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-25 11:45:34 ]
3. Ірина Пиріг.
Тут у мене виникають деякі сумнійви. Авторка вона майстерна, і тексти - гарні. Однак, читаючи її поезію, часто не можу сказати: чим один вірш відрізняється від іншого... Однак це моя суб*єктивна думка.
Відчувається подібність образів, усе ніби іде по-колу... Це коло гарно сконструйоване, однак авторка ніби побоюється іти далі. А тому творить на добре знайомому місці. Власне, повтори. Мені не подобаються одноманітність.

4. Олександр Бобошко.
Перше - чому тільки 8 текстів? Поруч із авторами, у яких творів по кілька десятків, мене це напружує. Безуиовно, справа не у кількості, а в якості, однак по тій кількості, на жаль, я не відчула його індивідуального пера. Усе ніби гарно і до ладу, але нічого особливого. Повторююсь - може замало творів, але цілісної думки про нього скласти не можу.

5. Ось мої спостереження щодо інших авторів, на яких пропоную сконцентрувати увагу: Кремінь, Паливода, Шувалова, Зланіч, Фешак, Лущевська, і, звичайно, ті автори, що подав голловний редактор.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-25 12:47:47 ]
Приємно почути ще одну прекрасну даму, редактора. Дякую Тетяно, що відкрито і переконливо розповіли про свої уподобання. Внутрішньо погоджуюся з вашим сприйняттям творчості Віталія, та Ганни.
Звичайно, трохи прикро, що творів Олександра Бобошка на наших сторінках не так багато, як хотілося, можливо у цьому і ховається момент деякої невизначеності стосовно автора у цілому? Хоча те, що є - свідчить про зрілість автора.
І в той же час ми маємо достатню кількість поезій Ірини Пиріг. Як на мене, найбільш переконливо і досконало Іринині вірші описують молодий і чуттєвий світ відносин "Він і Вона", можливо у цьому світі вона найтонша, найгнучкіша наша поетеса. Її вірші подобаються мені цією юною гнучкістю почуттів і форм. Я маю на увазі саме ту юність, якою володіли античні Богині.
Я відчуваю, що Ірина потрохи збільшує світи своїх поетичних інтересів, але без особливого поспіху. Очевидно, ще не всі кращі вірші звичного, "старого світу" написані - це ми, автори, відчуваємо, правда? Деякі повтори, ніби, є, але це більше схоже на процес поетичного мислення на улюблену тему?
З іншої сторони, хочу додати - поет має писати багато, і в цьому Ірина Пиріг - попереду, попереду і в "Народному" рейтингу. Що з великою кількістю творів досить нелегко.
Що стосується авторів Тараса Кременя, та Петра Паливоди ( а ще є і неймовірно цікаві Віктор Марач і Олафсон Інґвар , та й інші...), то вони ніби ще у процесі кристалізації "Вибраного"? І будуть, схоже, основними кандидатами наступного визначення?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Жорж Дикий (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-26 20:34:01 ]
Я погоджуюсь повністю з п. Тетяною стосовно Віталія Круглова та Ганни Осадко, але значно кращої думки про Ірину Пиріг і ще більше - щодо Олександра Бобошка. Останній повністю заслуговує бути першим! Навіть при такій незначній кількості задекларованої поезії в "Майстернях". Це дуже талановита поезія з високим рівнем технічної майстерності.
Так само я практично в усьому погоджуюсь з п. Володимиром, окрім одного: переможець має бути один! Інакше для чого тоді організовувати перегони? Для чого оте бутафорське: "перемогла дружба"? Так, рейтинги лідерів майже однакові, але!!! Особисто я вважаю більш образливим не те, що тобі не дали заслуженого місця-винагороди на п’єдесталі, а те, коли ти там тупцюєш ще з кимсь і не знаєш толком, хто переміг і чи можна назвати це перемогою.
Тобто я вважаю потрібним провести голосування редакторів трьома “білими шарами” в будь-якій послідовності. Так я віддаю два шари за Олександра Бобошка і один – за Ірину Пиріг. Прошу інших редакторів зіграти у запропоновану мною гру.
Також з свого боку хочу до переліку прізвищ потенційних претендентів на перемогу, перерахованих пп. Тетяною і Володимиром, додати ще Вячеслава Семенка та Наталію Пасічник. Остання, щоправда, вже була серед числа минулорічних переможців і з цього приводу варто визначитись: чи може один автор бути переможцем декілька разів підряд?



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Віка Шульга (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-28 01:27:52 ]
Я - за Віталя Круглова.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-28 11:13:45 ]
Віко, ви перша читачка, не редактор, яка сміливо виказала свої симпатії!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2007-01-28 13:17:19 ]
А мені до душі поезії Ірини Пиріг і Тараса Кременя. Поезії Ірини Пиріг дуже чуттєві, філософські, вона уміє заглянути у душу і викристалізувати звідти найпотаємніші почуття. Її Образи багатогранні і часто зовсім несподівані. Я не погоджуюся із тим, що Ірина пише одноманітно. Так, вона є авторкою чуттєвої лірики, але такої близької лірики для кожного чуттєвого серця.

Тарас Кремінь представив свої поезії на нашому сайті зовсім недавно, але одразу завоював симпатії наших чуттєвих авторів і редакторів. Його поезії і ліричні і філософські. Відчувається постійний пошук словоформ і виявів почуттів, власне Тарас постійно відточує манеру передання своїх вражень від світу і стосунків між людьми.

Крім того, що це молоді автори, які постійно виточують свою майстерність, я хочу відмітити ще один незаперечний факт. Завдяки авторам цього сайту ми усі маємо можливість у коментарях висловлювати свої враження від творів і відстоювати свою думку. Так от, у коментарях Ірини Пиріг і Тараса Кременя ніколи, наголошую, НІКОЛИ не пролунало ніякого образливого, брудного чи нецензурного слова, вони ніколи не користувалися лайкою у відкритій чи завуальованій формі.

Поезії Ганни Осадко є, дійсно, ніжними і цікавими. Але її спілкування іноді просто вражає. Наводжу цитату із коментаря під найсвіжішим віршем Ірини Пиріг тут на сайті "Ганна Осадко (М.К./М.К.) [ 2007-01-27 00:17:39]
Стоїть собі Тернопіль, присипаний снігом.Мерзне. У центрі, де подекуди зустрічаються ліхтарі - навіть красиво. Та з мого вікна (останній поверх останнього будинку останнього масиву) - лише небо і поле. Діти позасинали. Дивилася останню серію Майстра і Маргарити - навіть просльозилася... Блін!!! До речі, ти не знаєш, кого мав на увазі Булгаков, кажучи про "рицаря, которий когда-то неудачно пошутил, сказал каламбур про свет и тьму"? Страшенно цікаво, а в примітках - не згадується. Народе! Хто знає!!??"

Так от, у моєму розумінні Людина повинна спілкуватися однаково "чисто" і коректно усюди - і у поезії і у коментарях. Причому, таке відношення я маю, як до авторів сайту, так і до редакторів. Це не є наслідком моєї прискіпливої натури чи особливістю моєї професії (я викладач університету, правда, не філолог), це є наслідком мого виховання.
Дякую за надану можливість публікуватися і висловлювати свої думки.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Просто Немо (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-28 19:08:04 ]
Мої вітання з найкращими побажаннями усьому редакторському колективу. Проглядаючи "Визначення переможців - другого півріччя 2006 року", серед претендентів, з деяким подивом, угледів своє ім`я. Безумовно, цей факт дуже тішить, проте... Чесно хочу довести до відома, що просто з технічної точки зору моя кандидатура не може розглядатись, адже на сервері "Самвидаву" я зареєстрований 2007-01-07 20:44:26. А отже, в кращому випадку, можу на щось претендувати лише у 2007 році. Хоча можливо у Вас власні правила. Але все одно, за декілька тижнів "кипіння" в котлі "Самвидаву", як на мене, можна лише тільки самому почати "осмислювати - переосмислювати" власну творчість, а претендувати на щось ще трохи зарано. Величезна подяка за увагу і за Ваш сайт.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2007-01-28 21:32:42 ]
Благородно, Серже :) Рада за Вас ;) Це свідчить, що у наступну номінацію Вам, таки, треба пройти ;)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-28 21:44:17 ]
Ось кого я би висунув (якщо взяти під уваву рейтінг, кількість виставлених творів, рівень і власний смак):
Пиріг Ірина
Осадко Ганна
Круглов Віталій
P.S.
Оксанко, Ми оцінюємо твори, а не коментарі.
Мені наприклад байдуже, про що там і хто там пише у цих коментарях. Ми ж тут не приймаємо у семінарію, чи в інститут "благородних дєвіц". Те, що Висоцький мав слабкість до алкоголю аж ніяк не робить його чимось меншим для Росії, чи не так.
Я вже тепер мовчу про мою цноту, Хіх, з моїми коментарями ;-/
По дружньому,
Юрій :-)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-28 21:56:37 ]
Дякую за участь у обговоренні, шановні колеги, Віко, Серж, Оксано, Юрій :)
Нам, звичайно, потрібно враховувати багато різних факторів. Динамічних факторів. А також і певний елемент гри, що так чи інакше повинен бути, аби ми не надто ускладнювали ситуацію за межами власного "я" :)
Ось саме з цього погляду я і пропоную не віддавати першість ні Заходу, ні Сходу, ні Півночі, ні Півдню (їх не три, а чотири, хоча пальців на руках - п'ять, а богатирів - таки троє :)). Звести всіх на одне перше місце. Цілісність, передусім. :)
Під Сходом стилістично розумію Олександра Бобошка, як Північ - Віктора Круглова, як Південь - Ірину Пиріг, і як Захід - Ганну Осадко

Щодо інших наших цікавих авторів, то нікуди вони, сподіваюся не зникнуть. Як, повідомляє, наприклад Тарас Кремень - кращі сили знаходяться у процесі збирання "Вибраного" поетичного капіталу, що не так просто зробити за відносно короткий час перебування на "Самвидаві".


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-28 22:22:50 ]
Майстерні - правильно. Нехай буде 4 переможці! Ура! :-)
А я би додав, так як сприйняття поезії - це дуже суб`єктивна річ на смак - то важко визначити якийсь абсолют.
Титул переможця повинен надаватись один раз (ми ж не вибираємо ЦК Партії), тоді появиться стимул у інших "тягнутися".
Така моя думка.
P.S.
Оксанко,
Може мені перестати писати коменти, або перейти на перегуки з псалмами?
Хочу бути пухнастим і білим у Твоїх очах. О:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Світлана Лавренчук (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-28 23:43:30 ]
А мені найбільш до душі Пиріг Ірини вірші...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Мельник-Добрушина (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-29 00:36:15 ]
"але значно кращої думки про Ірину Пиріг і ще більше - щодо Олександра Бобошка" - Жорже, то ж я не про персоналії говорила, а про поезію (тексти).
Щодо Ірини, не заперечую, аби вона була у четвірці найкращих. Ті зауваги, на яких наголосила вище, можна сприймати або не сприймати (то вже справа особиста).

А щодо Бобошка - не згодна. Текстів мало. Повторююсь: поруч із іншими авторами, у яких творів по кілька десятків - це не зовсім коректно. То ж нехай людина працює на визначення осіннє (я так розумію).

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мірко Трасун (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-29 07:57:10 ]
Взагалі, багато гарних молодих поетів на сайті. Найкращими (звісно, після нас з Оксаною :) є Тарас Кремінь та Дарина Березіна! А про необ'єктивність рейтингів майстерень свідчить хоча б той факт, що у класика Дмитра Кременя він досить посередній.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Просто Немо (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-29 12:23:17 ]
Можливо висловлю крамольну думку в цьому Храмі Поезії... Ніхто не буде заперечувати в доцільності визначення переможців на основі рейтингових показників, які грунтуються на самобутності автора, оригінальності образів, дотриманні віршових розмірів і мовних правил тощо. Але давайте спробуємо розглянути ще, майже нереальний, критерій - КОМЕРЦІЙНА УСПІШНІСТЬ автора. Давайте не будемо забувати, що кожен, хто пище не "в шухляду", хай навіть підсвідомо, має бажання бути почутим якомога більшим колом читачів (і це не обов`язково виключно автори і редактори "Самвидаву"). Але чи забажають "широкі" маси, особливо в наш час і в нашій державі (правда ще є діаспора), ознайомлюватись з його творчістю? Хто з претендентів може претендувати на "комерційний успіх"? Розумію, що це питання , скоріше, до наших "профі - видавців" Ганни Осадко і ,можливо, Тараса Креміня, проте висловлю свою точку зору , як простого читача. 100% я би придбав книгу, видану у співавторстві Ганною Осадко і Кругловим Віталієм. А чи є серед претендентів автор, який міг би дати "сольний концерт"? Як на мене, такий автор є і ми всі її знаємо... Якщо визначати переможців "ансамблем" - тут нема питань, якщо одного виконавця (чи скоріше виконавицю) - також все зрозуміло (як на мене). Останнє слово за редакторами і я не став би сумніватись в об`єктивності їхніх рейтингів. Ставити високу оцінку "класику" тільки за те , що він "класик"? Вибачте... Давайте опублікуємо "Трактор в полі ДР-ДР-ДР...". І що, відразу ставити 6 балів?

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2007-01-29 15:52:07 ]
Юрію Лазірко, я не про псалми, для мене особисто, лайка (відкрита чи завуальована) і батярські бздури - то є різні речі. А білим і пухнастим... Хіба то можливо ? "Стерильності" мені вистачає на роботі ;)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2007-01-29 15:54:50 ]
Щодо Бобошка Олександра, то я повністю підтримую тут пані Тетяну - це не коректно виставляти на номінацію автора із такою малою кількістю творів. Як там у спорті ? Різновагових спортсменів не зводять у один бій ;)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-29 17:17:57 ]
Привіт колеги! Оце жвава дискусія, дістається усім :)
Скромно зауважу, що в цілому на "Самвидаві" маємо справу ще з так званим перехідним процесом, коли явища різноманітних відхилень, їх амплітуда, зміни напряму, абсолютно природні. Але за постійної роботи все нормалізується до законних пропорцій.
І при цьому приємно, що частина поетичного народу нашим, редакторським рейтингам, довіряє. Скажу навіть більше, чим майстерніше пише автор, тим і вища довіра. Воно зрозуміло, що коли редакторів буде більше, і вони матимуть достатньо часу на оцінювання, то і рейтинги стануть більш об'єктивними. І ми йдемо цією дорогою упевнено і твердо, як ішли одні герої Фенімора Купера слідами інших.
Повертаючись до рідних стежин, зауважу, що різні думки - це добре, але фахові - краще. Ось, наприклад, любити Володимира Висоцького зовсім не обов'язково, але заявляти в живому ефірі, що мені не подобається творчість Висоцького, це значить потужно натякати на свій рівень поціновувача - або надто високий, або ж надто низький. Тут потрібна зваженість у висловлюваннях.
У цьому ж дусі і звернення до редакції: "не коректно виставляти на номінацію автора із такою малою кількістю творів. Як там у спорті ? Різновагових спортсменів не зводять у один бій ;) Відповім, якщо мається на увазі сторінка Олександра Бобошка, то вона підкріплена і двома книжечками, які є, наразі, в редакції. Якщо мається на увазі сторінка Тараса Григоровича Шевченка, який за кількістю своїх поезій в цілому значно відстає від багатьох сучасних багатотомних авторів, то тут вже нічого не поробиш.
Про мінімальну кількість поданих творів на конкурс в умовах на сьогоднішній день говориться, що кількість повинна бути обмежена здоровим глуздом. Тут адміністрація, безумовно, недопрацювала і потрібно буде висловитися виразніше.
Утім, моя думка, що представлених на авторських сторінках віршів цілком достатньо для конкурсного порівняльного аналізу, та, звісно, буде краще, якщо їх буде більше.
А хто заважає нашим читачам відкривати сторінки своїх улюблених поетів, наповнювати ці сторінки кращими зразками? :)

Щодо молоді. Хоча за нею і майбутнє, та аж ніяк не нинішнє. :( Це гірка правда життя. До того ж, що молоді про себе б не думали, вони ще не здатні втримувати серйозні вантажі, і сил не достатньо, і конструкцію перекривить. Тому талановитій молоді потрібна допомога і якомога менше пошуків слави.

Так чи інакше, всі думки, які ви оприлюднюєте - цікаві і важливі, щодо емоцій, то їх бажано проявляти акуратніше.

Очікуємо подальшої творчої дискусії наших редакторів. Я так розумію, що особисто я знаходжусь зі своєю позицією в центрі, Тетяна Мельник-Добрушина і Лариса Вировець, ніби як Захід і Схід, Богдан Гордасевич, як Північний Схід, а інші як? Вікторіє, Наталко - поділіться своїми враженнями.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2007-01-29 17:34:16 ]
Дякую, пане Володимире за потужне цитування мого коментаря ;)
Щодо творчості Висоцького - я не писатиму про свій рівень поціновувача, а хочу відмітити 2 моменти. 1 - нинішній час, коли я можу про це відкрито говорити у живому ефірі, 2 - демократичність Самвидаву, який дозволяє мені це робити :)
Щодо різновагових спортсменів / авторів - я висловила свою думку, а вибиратиме, однаково, редакція.
Щодо молоді - я завжди підтримувала і підтримую молодь. Та і цей сайт підтримує молодь доволі сильно, ні відміну від інших, наприклад, київських сайтів. За що Вам велика дяка - і від мене також, як від молодої авторки ;)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-29 18:31:31 ]
Безперечно, Оксано! на ваше покоління і вся надія. Головне, аби творчі ланцюжки не рвалися, а школи, засновані нашими попередниками, розвивалися і далі.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юрій Перехожий (М.К./М.К.) [ 2007-01-30 11:05:20 ]
Доброго дня, пані і панове! Як на мій погляд, переможців повинно бути двоє: поет та поетеса.
Щодо чоловіків - не знаю. А щодо жіноцтва, то як на мій погляд робити вибір треба між Іриною та Ганною. Вибір і справді нелегкий. Тому співчуваю редакторам.)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-01-30 11:09:52 ]
Вітаю Юрію! Згідний із вами, цей вибір абсолютно неможливо здійснити. Тому, як основний, пропоную інший. :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Наталка Білецька (М.К./М.К.) [ 2007-01-30 12:02:36 ]
Якщо говорити про враження від поезії номінованих (ймовірних) переможців, то слід наголосити насамперед на творчій оригінальності та інтелектуально-художній індивідуальності кожної конкретної особи. Бобошко Олександр, чиї твори являють, на мою думку, візуалізацію так званого „поетичного абсолюту”, тобто поезії чистої (жанр/вид лірики до уваги не беруться), актуальної у історико-літературному просторі, по праву, посідає найвищу сходинку рейтингової піраміди. Особливо мені така поезія імпонує своєю оголеною природністю, експресивністю процесів як власне творіння, так й існування. Перше враження – раптові епізодичні аналогії з єсенінським стилем: така ж „вибухонебезпечна” експресія вислову, непередбачувана гра гра знаку і символу / образу, небуденність світосприйняття й –відтворення. Що там казати, Поезія очевидна...
Віталія Круглова пам’ятаю з одної Наради молодих літераторів. Ми навіть потрапили до одної секції, якою опікувався Віктор Кордун (пригадуєте, Віталію?). Це була перша моя участь у подібних письменницьких заходах, і тому (це як у психології є поняття явища імпринтингу: перше враження – найяскравіше, найправдивіше і назавжди) я все і всіх так дитинно запам’ятала. Згадую, як ми читали Круглова, як захоплювались його віршами, як Віктор Максимович Кордун надто детально „розбирав” поезії Віталія, здається, був прискіпливим, але зауважив (Боже, я пам’ятаю і це !), що, мовляв, найкраще, найцікавіше і найскладніше варто завжди залишати насамкінець (В.Круглова ми „розглядали” останнім). Іще пам’ятаю, що мені не лишилось жодної книжечки з автографом автора, а так хотілось мати в домашній бібліотеці дійсно вартісну, глибинну, мудру сучасну українську поезію...
Жіноча половина – Ганна Осадко та Ірина Пиріг – хвилює жіночістю (і жіночністю) високохудожнього „ліросповідання”. Нашу літературу останнім часом модно поділяти на чоловічу й жіночу. Гадаю, що творчість цих двох поеток – яскравий і незаперечний приклад того, що так трепетно і первісно-неповторно відчувати світ, як жінка, часом не може відчути і сам винуватець нашого існування. Хоча мені в цьому сезоні більше до душі творчість чоловіків – О. Бобошка та В.Круглова: їх вірші – як вбиті священні цвяхи в Храм української поезії сьогодення (даруйте за „східне” порівняння), коли нічого зайвого немає, сама лише істина.
Серед інших учасників конкурсу хочеться відзначити також поезію Тараса Кременя. Зізнаюсь чесно: такої правдивої інтимної лірики (та ще й у майстерному обрамленні пейзажних замальовок), виконаної, здається, на одному диханні, не чула давно. Ця поезія душевна і духовна, це розмова Слова безпосередньо із душею реципієнта. Тому, як на мене, така творчість не варта розлогих коментарів...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-30 13:29:29 ]
Ось як. Воістину, радий, що наші редактори бачать, хоча і дещо по різному, але добре бачать предмет! Дякую і вам, Наталю!
Очікуємо ще один день і називаємо переможців.
Судячи з усього думки редакторів трохи розходяться, арифметична середина ніби на головному редакторі? Чи є якийсь помітний акцент за межами "всі чотири автори майже повноцінно являють собою поняття Переможець" ?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Євген Ковальчук-Ожго (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-30 14:00:46 ]
Вєрнай дарогай ідьотє, таваристчі! ))
П.С. Критикам - респект. Майже немає зауважень.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Мельник-Добрушина (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-30 14:01:25 ]
Лишилося тільки прочитати молитву і сказати "амінь". І, звичайно, зняти з хреста Бобошка:))) (то не в образу буде сказано автору)

Однак. Мушу зауважити, що іноді забуваємо предмет нашої полеміки. Мова не йде про те, що у когось із "чотирьох" поезія, а у когось "не-поезія". Якби питання було у цьому, то і четвірки як такої не було.

У нас є конкурс. Є автори. Декого я пам*ятаю ще з листопада 2005 року. Кожна авторська сторінка - це не просто мертве зібрання творів, це творча лабраторія, де: зникають, оновлюються, перевтілюються, редагуються тексти. Отже, можна спостерігати за атором, за процем його творчого шляху.
Наступне. Мабуть всім добре відомий закон єдності форми та змісту. А конкурс - це і є жорстке поєднання даного закону. Перепрошую, але я відмовляюсь оцінювати Олександра за кількома творами (коли ми починали цю дискусію, бачила на сторінці автора тільки 8 творів).

Проблема в іншому: ми не даємо автору розкрити, представити себе таким, яким він є насправді. До цього часу я бачу тільки те, яким його малюють наші шановні редактори. Цей автор набагато сильніший, ніж ті солоденькі епітети, якими його безперестанку нагороджують. Я волію, аби він сам про себе сказав (поезією, звісно). І його голос буде набагато переконливішим. Але для цього не потрібно поспішати і "втискувати" його у теперішнє визначення.

Володимире, маю запитання. А скільки часу тривали минулі перегони, 2006-го року?.. Здається рік. Чи не так?

Якщо ми зібрались оцінювати людей за кількістю книг, то треба змінювати правила конкурсу. І тоді буде все чітко: кількість творв 3-5. І мороки буде менше, і вагань - обмаль.

Володимире, а за яку ви будете голосувати арифметичну середину?! Я бачу ще двох кандидатів. Це Петро Паливода та Тарас Кремінь.

Якщо ми всі за чесні перегони, то не варто їх припиняти саме тепер...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Жорж Дикий (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-30 19:36:07 ]
Гарна самоназва конкурсу виникли в процесі дискусії: "Чесні перегони".
І особисто я не бачу потреби їх затягувати, оскільки вже кожен з редакторів провів свій рейтинговий "забіг" і визначився.
Приємно бачити, що всі в принципі визнали заслуженими лідерами обрану четвірку.
Найчіткіше свої уподобання визначила п. Тетяна, розставивши всіх поетів по порядку: 1- Круглов, 2 - Осадко, 3 - Пиріг, 4 - Бобошко. Я вважаю, що саме так мали б зробити всі редактори, а свою пропозицію з шарами я відкликаю як невдалу ідею.
Мій перелік місць виглядає наступним чином: 1 - Бобошко, 2 - Пиріг, 3 - Круглов, 4 - Осадко.
Я б не хотів когось з конкурсантів образити і тому підкреслюю повну суб’єктивну умовність цього розподілу, а також звертаю увагу, що це є вершина піраміди!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-30 22:36:40 ]
Усім гарного настрою,- зима, снігові гірки, гра в короля гори. Зрозуміло, що короля гори в природі не існує. Та й смішно було би стовбичити посеред снігової рівнини... Краще постійно бути в теплі, в комфорті. А значить підбиваємо сальдо (бульдо).
Я тут, на аркушику вирішив скласти табличку, хто з редакторів кого і в якому порядку (ймовірно) називав. Беру чотирьох найбільш згадуваних авторів ( вони ж і перші номери рейтингів конкурсу на момент закриття) і навпроти їх імен пишу той порядковий номер, який кожен редактор, як я це зрозумів, у своїх коментарях претендентам надав. Поправте мен, якщо помиляюсь.
Попередньо зазначу, що давно визріла необхідність нагороджувати хоча би одного автора із рубрики "Критика-аналітика". І це зовсім не підступний реверанс у бік Тетяни Мельник-Добрушиної, яка любязно погодилася допомогти організувати роботу цієї рубрики, це усвідомлена адміністрацією необхідність. :)
Отож:    Мельник  Дикий  Білецька  Вировець  
І.Пиріг    3  2  2  1  = 8
О.Бобошко  4  1  1  1  =7
Г.Осадко   2  4  2  2  =10
В.Круглов    1  3  1  3  =8

Тобто, у кого мінімальна кількість балів, той ближче до першого місця.
Але є ще погляди пані Вікторії Осташ, і мої. Останні, напевно, трохи нагадують Джокер?
Не думаю, що так. Швидше Джокера нагададують погляди шановного Жоржа. Як можна було Ганну Осадко записати таким чином? З цим я ніяк не погоджуюсь.
Але, як би там не було, результати вельми близькі. Якби не Жоржева "4", попереду могла би бути Ганна, або Віктор.
Утім, чекаємо до ранку, і якщо не буде коментаря від шановної Вікторії, я підведу підсумки. :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-01-31 13:06:26 ]
Перш за все виказую вдячність усім, хто долучився до нашої розмови.
Далі – раз немає редакторських зауважень, щодо коректності складеної таблички, то приймаємо її за основу для заключних обрахунків :)

Отож:    Мельник   Дикий   Білецька   Вировець  
І.Пиріг       3    2    2    1 = 8
О.Бобошко 4    1    1    1 =7
Г.Осадко    2    4    2    2 =10
В.Круглов   1    3    1    3 =8


Хочеться вірити, що наступне визначення відбудеться іще за більш активного диспуту. До речі, минулорічне затягування із визначенням переможців пояснювалося процесом становлення “Самвидаву” (раніше в “Майстернях” до грудня 2005 року технічної можливості самостійно публікуватись не було).
Нині адміністрація ресурсу наполягає, аби приблизно раз на півроку підводилися результати дійства, оголошувалися переможці. Отож ми зараз це і робимо.
Але перед цим хотілося би дещо уточнити - “на майбутнє”:

1) для розділу “Критики та аналітики” виділяється спец.номінація для нагородження найбільш достойного автора, який пише на навколо поетичні теми;
2) Учасники "Самвидаву", які час від часу самі не оцінюють інших наших авторів, не пишуть коментарів - не можуть бути визнані переможцями конкурсу "Поетичних Майстерень";
3) Оцінених творів не повинно бути менше 15;
4) До розгляду приймаються автори верхівки конкурсного рейтингу “Майстерень”;
5) Кожний редактор надсилає свою послідовність переможців.
Голос головного редактора тотожний двом редакторським голосам;
При визначенні у “Критиці, аналітиці” – голос головного оглядача тотожний двом редакторським;
6) Головний редактор (а також головний оглядач) повинен першим оприлюднити свій список претендентів;
7) Переможці наших поетичних “Самвидав” конкурсів (перші і другі місця?) не можуть бути оголошені нашими переможцями повторно.

Підведення результатів конкурсу:
Наступного разу мені (чи там іншому головному редакторові), безумовно, не вдасться зробити це знову (див пункт№6) , але зараз я подаю свій перелік авторів останнім. Я подаю його таким чином, що всі автори набирають однакову кількість позицій – по 11. Вважайте, що я у найбільшому захваті - від співпраці з мовою - саме від Ганни Осадко. І це справді так є.
Отож, всі претенденти набрали в кінці однакову суму рейтингових редакторських позицій. Тому і офіційно проголошуються, як Переможці всі четверо.
З чим і вітаємо:
Ірину Пиріг, Олександра Бобошка, Ганну Осадко та Віталія Круглова

До цього не вельми гучного проголошення додаються грамоти Переможців, а також скромні нагороди – у вигляді можливості безкоштовного туристичного перебування у місті-герої Львові на протязі будь-яких 3-4 днів (окрім Новорічних) свого подальшого життя.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мірко Трасун (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-31 14:22:46 ]
+ у вигляді можливості безкоштовного туристичного перебування у місті-герої Миколаєві протягом будь-яких 3-4 травневих днів :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-01-31 15:04:29 ]
Суперове доповнення, Мірку!
Щодо наших пропозицій, то адміністрація надішле роз'яснення окремо кожному з наших переможців.