ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.05.04
05:54
В хаті порожньо й надворі
Анічого, крім імли, –
Де ті друзі, що учора
За моїм столом були?
Ані зір на небосхилі,
Ані гаму між садиб, –
Де ті друзі, що твердили
Бути дружніми завжди?
Анічого, крім імли, –
Де ті друзі, що учора
За моїм столом були?
Ані зір на небосхилі,
Ані гаму між садиб, –
Де ті друзі, що твердили
Бути дружніми завжди?
2024.05.03
10:49
Молитва - і подяка, і благання,
В ній розум і сердечні відчуття,
На Божу поміч щире сподівання.
Молитва - і подяка, і благання,
Очищення душі із завмиранням,
В один потік - духовності злиття.
Молитва - і подяка, і благання,
В ній розум і сердечні в
В ній розум і сердечні відчуття,
На Божу поміч щире сподівання.
Молитва - і подяка, і благання,
Очищення душі із завмиранням,
В один потік - духовності злиття.
Молитва - і подяка, і благання,
В ній розум і сердечні в
2024.05.03
08:07
Зайду і трепетно відкрию скриню.
Зчорнілий дуб вже шашлем поточило.
Відчую там прозорі світлі тіні
Всіх тих, кому вона давно служила.
Уже й шафИ блищали поліроллю,
Сучасні меблі зваблювали хату.
Та мабуть не хватало сили волі
Зчорнілий дуб вже шашлем поточило.
Відчую там прозорі світлі тіні
Всіх тих, кому вона давно служила.
Уже й шафИ блищали поліроллю,
Сучасні меблі зваблювали хату.
Та мабуть не хватало сили волі
2024.05.03
06:09
Послухай, враже! Твій огидний дотик
Відбитий міццю наших контратак.
Ти думав, Харків мій - слухняний котик?
Запам'ятай: мій Харків - це їжак,
Злопам'ятний та дуже небезпечний!
Серця здолати наші ти не зміг.
Всі балачки про дружбу - недоречні!
Відбитий міццю наших контратак.
Ти думав, Харків мій - слухняний котик?
Запам'ятай: мій Харків - це їжак,
Злопам'ятний та дуже небезпечний!
Серця здолати наші ти не зміг.
Всі балачки про дружбу - недоречні!
2024.05.03
05:47
Вже не біліє снігом хата
І бур’янами поросло
Оце подвір’я довгувате,
Де найзатишніше було.
Покриті шаром пилу вікна
Теж не блищать ні вдаль, ні ввись, –
І півень той не кукурікне,
Що навстріч біг мені колись.
І бур’янами поросло
Оце подвір’я довгувате,
Де найзатишніше було.
Покриті шаром пилу вікна
Теж не блищать ні вдаль, ні ввись, –
І півень той не кукурікне,
Що навстріч біг мені колись.
2024.05.03
01:37
І доки в’ється життєва пряжа, і робить оберт веретено, а кров у жилах така гаряча – мені далеко не все одно: чи в добрім гуморі будеш зранку? І що наснилось тобі вночі? Без слів відчути б і забаганку, і все, про що ти чомусь мовчиш… Не дати сісти бодай п
2024.05.02
22:35
В світі все невипадково
Було, буде, є…
То й співає колискову
Серденько моє.
Всі думки такі прозорі,
Світлі та легкі.
Місяць впав і згасли зорі.
Бо ж твої такі
Було, буде, є…
То й співає колискову
Серденько моє.
Всі думки такі прозорі,
Світлі та легкі.
Місяць впав і згасли зорі.
Бо ж твої такі
2024.05.02
19:57
Було то все за давніх тих часів,
Коли ще старі боги правували.
І люди їх богами визнавали,
І не жаліли величальних слів.
Жилося людям сутужно тоді,
Хоч боги, наче, їм допомагали,
Своїми все ж руками здобували.
А, як бувало, рід не углядів
Коли ще старі боги правували.
І люди їх богами визнавали,
І не жаліли величальних слів.
Жилося людям сутужно тоді,
Хоч боги, наче, їм допомагали,
Своїми все ж руками здобували.
А, як бувало, рід не углядів
2024.05.02
12:35
Велике пошанування до батька й матері,
бо Господь Пресвятий ставить його вище пошанування до Себе Самого…
Є в тебе майно чи нема - шануй батька твого і матір твою,
навіть якщо живеш милостинею"
Раббі Шимон бар Йохай
Давно це сталось. Тоді, як в І
2024.05.02
11:03
Четвер Великий. Таїнство вечері.
Ісус омив всім учням ноги
У знак покори. Чиста атмосфера.
Благословення людям Богом.
І кожному із учнів дав він хліба.
За всіх страждав Ісус у муках,
Бо розіп*яли його згодом тіло.
Ісус омив всім учням ноги
У знак покори. Чиста атмосфера.
Благословення людям Богом.
І кожному із учнів дав він хліба.
За всіх страждав Ісус у муках,
Бо розіп*яли його згодом тіло.
2024.05.02
10:26
Літери
Я отримав букву R,
відтепер я - Шарль Бодлер!
Літера казкова:
раз! - і все готово.
Я отримав букву R,
відтепер я - Шарль Бодлер!
Літера казкова:
раз! - і все готово.
2024.05.02
10:19
Нотатки дружини письменника
Скажу відверто: мені особисто подобаються оповідання мого чоловіка - короткі, але дуже зворушливі. І нехай він досі не лауреат премій, як дехто з його однокурсників, не входить до правління творчих спілок, не видає щорічно ч
2024.05.02
08:59
Не розказуй мені про любов —
бо блаженство злетіло раптово,
ніби в небо пташина казкова,
що покинула рідний альков.
Не розказуй мені про любов!
Не торкайся моєї руки,
струмом доторк холодний на шкірі,
бо блаженство злетіло раптово,
ніби в небо пташина казкова,
що покинула рідний альков.
Не розказуй мені про любов!
Не торкайся моєї руки,
струмом доторк холодний на шкірі,
2024.05.02
08:05
Голубі троянди
Я у вІрші ховаюся, ніби в дитинстві за штору.
Між рядками ховаю себе від тривог і жахіть.
Але схованка ця ненадійна і зовсім прозора.
То колись під вікном було затишно й тепло сидіть.
Той куточок наснився мені: із тканини м'якої
Я у вІрші ховаюся, ніби в дитинстві за штору.
Між рядками ховаю себе від тривог і жахіть.
Але схованка ця ненадійна і зовсім прозора.
То колись під вікном було затишно й тепло сидіть.
Той куточок наснився мені: із тканини м'якої
2024.05.02
05:59
У старомодній та незграбній шафі
Знайшов я дещо. Зовсім не чекав.
Знайшов свого дитинства нотний зошит,
Який не бачив новомодних шаф.
Серед старих блокнотів та конспектів
Мені засяяв, наче діамант,
Дешевий та простенький нотний зошит,
Знайшов я дещо. Зовсім не чекав.
Знайшов свого дитинства нотний зошит,
Який не бачив новомодних шаф.
Серед старих блокнотів та конспектів
Мені засяяв, наче діамант,
Дешевий та простенький нотний зошит,
2024.05.02
04:40
На все твоя, мій Боже, милість
І ласка істинна твоя, -
Тож не журюся, що змінилась
Життя земного течія.
Уже відлунює гучніше
Мені минуле шумом днів
І в серцем вистражданих віршах,
І в чистих трелях ніжних слів.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...І ласка істинна твоя, -
Тож не журюся, що змінилась
Життя земного течія.
Уже відлунює гучніше
Мені минуле шумом днів
І в серцем вистражданих віршах,
І в чистих трелях ніжних слів.
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
2024.04.01
2023.11.22
2023.02.21
2022.02.01
2021.07.17
2021.01.08
2020.03.12
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Сергій Гололобов (1989) /
Публіцистика
Гілберт Кійт Честертон. Філософія для шкільної кімнати (переклад з англ. - Сергій Гололобов)
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Гілберт Кійт Честертон. Філософія для шкільної кімнати (переклад з англ. - Сергій Гололобов)
Те, що сучасні люди хочуть дати зрозуміти – як просто всі ці суперечки починаються з припущення; тобто, з того, в чому ви не маєте сумніву. Ви можете, звісно, якщо вам подобається, піддати сумніву припущення з самого початку вашої суперечки, але в цьому випадку ви починаєте іншу суперечку з іншим припущенням на її початку. Будь-яка суперечка починається з непогрішної догми, і ця непогрішна догма може бути заперечена лише відступом на позиції якоїсь іншої непогрішної догми; ви ніколи не зможете довести ваше перше твердження чи воно не буде вашим першим. Це все – абетка мислення. І це все – такий особливий абсолютний момент – що йому можна навчати в школі, як і будь-якій іншій абетці. Нема початку суперечки без формулювання ваших постулатів – цьому можна було вчити у філософії, як колись цьому вчили у Евкліда, в пересічній шкільній кімнаті з дошкою. І я думаю, ця основа викладається в деякому простому та загальному вигляді і для молоді, перш ніж та вийде на вулицю і говоритиме вже виключно згідно з логікою й філософією «Daily Mail»*.
Багато нашого хаосу в голові на тему релігії й сумнівів виникає через те, що наші сучасні скептики завжди починають запевняти нас, що вони не вірять. Але навіть про скептика ми, в першу чергу, хочемо знати те, у що він вірить. Перед тим, як сперечатися, ми повинні знати, про що саме ми не маємо потреби сперечатися. І ця плутанина безмежно збільшується через той факт, що всі скептики нашого часу є скептиками різного рівня концентрації скептицизму.
Тепер ви та я маємо, сподіваюся, цю перевагу над усіма цими розумними сучасними філософами – те, що ми раптово не збожеволіємо. Всі ми віримо в Собор Святого Павла**; більшість з нас вірить у Святого Павла. Але давайте чітко розуміти той факт, що ми віримо у ряд речей, котрі є частиною нашого існування, але не можуть бути доведені. Залишмо в спокої релігію на цей момент, щоб вирішити питання. Всі нормальні люди (я кажу) вірять твердо й незмінно в деяку кількість речей, які недоведені та які довести неможливо. Сформулюємо їх просто.
1. Будь-яка нормальна людина вважає, що світ навколо неї і люди в ньому є реальними, а не її власні ілюзії чи сон. Жодна людина не почне підпалювати Лондон в надії, що слуга її скоро розбудить і покличе снідати. Але те, що я на даний момент знаходжуся не вві сні, є недоведеним і неможливим для доведення. І все, що існує, крім мене, є недоведеним і неможливим для доведення.
2. Всі нормальні люди вірять, що цей світ не лише існує, але й діє. Кожна людина вважає, що на нас покладений певний обов’язок, щоб зацікавити себе в цьому видінні чи панорамі життя. Вона буде думати, що неправий той, хто каже: «Я не замовляв цей фарс, і мені це нецікаво. Я знаю, що внизу вбивають стару леді, але я йду спати». Але твердження, що будь-який подібний обов’язок поліпшує речі, яких ми не робили, – річ недоведена і неможлива для доведення.
3. Всі нормальні люди вірять, що є така річ, як «я», чи еґо, яке є безперервним. Це не дюйм мого мозку є приводом до того, що сталося десять років тому. Але якщо я врятував у бою людину десять років тому – я пишаюся цим; а якщо я втік – мені соромно. Але те, що це – верховне «я» – є недоведеним і неможливим для доведення. Але це навіть більше, ніж недоведене і неможливе для доведення; це, безсумнівно, заперечується багатьма метафізиками.
4. Врешті-решт, більшість нормальних людей вірить, і всі нормальні люди на практиці припускають, що у них є право вибору та відповідальність за свої дії.
Звісно, можна було б встановити деяку очевидність, нудне твердження, подібне до тих, що наведені вище, щоб вказати людям на їх місце. І якщо молодь майбутнього не треба (нині) навчати якійсь релігії, це могло хоча б навчити, ясно й твердо, трьом чи чотирьом здоровим думкам і упевненості людської вільної думки.
«Daily News», 22 червня 1907
Багато нашого хаосу в голові на тему релігії й сумнівів виникає через те, що наші сучасні скептики завжди починають запевняти нас, що вони не вірять. Але навіть про скептика ми, в першу чергу, хочемо знати те, у що він вірить. Перед тим, як сперечатися, ми повинні знати, про що саме ми не маємо потреби сперечатися. І ця плутанина безмежно збільшується через той факт, що всі скептики нашого часу є скептиками різного рівня концентрації скептицизму.
Тепер ви та я маємо, сподіваюся, цю перевагу над усіма цими розумними сучасними філософами – те, що ми раптово не збожеволіємо. Всі ми віримо в Собор Святого Павла**; більшість з нас вірить у Святого Павла. Але давайте чітко розуміти той факт, що ми віримо у ряд речей, котрі є частиною нашого існування, але не можуть бути доведені. Залишмо в спокої релігію на цей момент, щоб вирішити питання. Всі нормальні люди (я кажу) вірять твердо й незмінно в деяку кількість речей, які недоведені та які довести неможливо. Сформулюємо їх просто.
1. Будь-яка нормальна людина вважає, що світ навколо неї і люди в ньому є реальними, а не її власні ілюзії чи сон. Жодна людина не почне підпалювати Лондон в надії, що слуга її скоро розбудить і покличе снідати. Але те, що я на даний момент знаходжуся не вві сні, є недоведеним і неможливим для доведення. І все, що існує, крім мене, є недоведеним і неможливим для доведення.
2. Всі нормальні люди вірять, що цей світ не лише існує, але й діє. Кожна людина вважає, що на нас покладений певний обов’язок, щоб зацікавити себе в цьому видінні чи панорамі життя. Вона буде думати, що неправий той, хто каже: «Я не замовляв цей фарс, і мені це нецікаво. Я знаю, що внизу вбивають стару леді, але я йду спати». Але твердження, що будь-який подібний обов’язок поліпшує речі, яких ми не робили, – річ недоведена і неможлива для доведення.
3. Всі нормальні люди вірять, що є така річ, як «я», чи еґо, яке є безперервним. Це не дюйм мого мозку є приводом до того, що сталося десять років тому. Але якщо я врятував у бою людину десять років тому – я пишаюся цим; а якщо я втік – мені соромно. Але те, що це – верховне «я» – є недоведеним і неможливим для доведення. Але це навіть більше, ніж недоведене і неможливе для доведення; це, безсумнівно, заперечується багатьма метафізиками.
4. Врешті-решт, більшість нормальних людей вірить, і всі нормальні люди на практиці припускають, що у них є право вибору та відповідальність за свої дії.
Звісно, можна було б встановити деяку очевидність, нудне твердження, подібне до тих, що наведені вище, щоб вказати людям на їх місце. І якщо молодь майбутнього не треба (нині) навчати якійсь релігії, це могло хоча б навчити, ясно й твердо, трьом чи чотирьом здоровим думкам і упевненості людської вільної думки.
«Daily News», 22 червня 1907
* «Daily Mail» – масова щоденна англійська газета, таблоїд. Виходить з 1896 року. Була однією з перших британських газет для середнього класу.
** Собор Святого Павла – англіканський собор у Лондоні, один із символів міста, резиденція єпископа Лондона.
(Коментарі перекладача)
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію