ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Рецензії):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.05.26
17:11
Місто Андрія Святого.
Місто Шевченка і Підмогильного.
Місто Амосова і Патона.
Місто Майдана Гідності.
Автор: Юрій Гундарєв
2024 рік
Місто Шевченка і Підмогильного.
Місто Амосова і Патона.
Місто Майдана Гідності.
Автор: Юрій Гундарєв
2024 рік
2024.05.26
14:02
Горять вогні у долині, вся долина сяє.
Стомилося в путі військо, тепер спочиває.
Круг багать сидять солдати, нічого робити,
Повечеряли та й байки узялись травити.
Хто про жінок, хто про долю, хто про дива світу.
А там якось і до відьом дійшли непоміт
Стомилося в путі військо, тепер спочиває.
Круг багать сидять солдати, нічого робити,
Повечеряли та й байки узялись травити.
Хто про жінок, хто про долю, хто про дива світу.
А там якось і до відьом дійшли непоміт
2024.05.26
12:30
Тут повсюди криваві сліди Медеї,
Що дихає сирістю стін із підвальних могил
Роздвоєне серце подвоєне божевіллям
Обманом Цірцеї, обманом драконових крил.
Подорожній, повідай як прийдеш колись у Спарту
Про острів блаженних, що знищили зикурат
Пожеж
Що дихає сирістю стін із підвальних могил
Роздвоєне серце подвоєне божевіллям
Обманом Цірцеї, обманом драконових крил.
Подорожній, повідай як прийдеш колись у Спарту
Про острів блаженних, що знищили зикурат
Пожеж
2024.05.26
11:55
Нумо, браття, йдіть до мене в хату,
Розкажу про диво, НЛО.
Бо на сайті вилупивсь піратик,
Непростий дядина і не лох.
Скавучить потужно. Діви врозтіч
Від його всльозавлених "трудів".
А от графомани прямо в очі
Розкажу про диво, НЛО.
Бо на сайті вилупивсь піратик,
Непростий дядина і не лох.
Скавучить потужно. Діви врозтіч
Від його всльозавлених "трудів".
А от графомани прямо в очі
2024.05.26
11:53
На днях Олександр Сушко публічно заявив, що я, Юрій Гундарєв, - ніхто і звати мене ніяк, а от він, Сушко, - член НСПУ!
Гадаю, що, з одного боку, членство у будь-якій творчій організації - це передусім грандіозний аванс - на свої справді майстерні твори,
2024.05.26
11:44
І буде дощ, що зронять небеса,
Коли затулять хмарами півсвіту,
Та розпочнуть незборену сюїту,
Про головне, що ти не розказав.
Вже й не розкажеш, обірвалось те,
Що називалось щиро: душ єднання.
І упаде додолу лист останній,
Коли затулять хмарами півсвіту,
Та розпочнуть незборену сюїту,
Про головне, що ти не розказав.
Вже й не розкажеш, обірвалось те,
Що називалось щиро: душ єднання.
І упаде додолу лист останній,
2024.05.26
11:30
Є поет міцний, неначе кремній,
хоч стило об лисину теши,
не піїт, а самородок, геній,
поетичних скорювач вершин.
Я ж писака – графоман не більше,
доля хисту скупенько дала.
Чи Пегас мій жадібний на вірші,
чи не відчуваю слів тепла?
хоч стило об лисину теши,
не піїт, а самородок, геній,
поетичних скорювач вершин.
Я ж писака – графоман не більше,
доля хисту скупенько дала.
Чи Пегас мій жадібний на вірші,
чи не відчуваю слів тепла?
2024.05.26
10:52
Я все ще вірю, що відтанеш ти.
Повернеться любов, як пташка з вирію.
Нехай і кажеш: там самі чорти -
Це все, що віднайду в твоєму вирі я.
Ти кажеш: що було – те загуло.
Офелія-любов навряд чи дихає.
Мій жар – не те, дорожчим є тепло.
А ніжності в
Повернеться любов, як пташка з вирію.
Нехай і кажеш: там самі чорти -
Це все, що віднайду в твоєму вирі я.
Ти кажеш: що було – те загуло.
Офелія-любов навряд чи дихає.
Мій жар – не те, дорожчим є тепло.
А ніжності в
2024.05.26
09:20
Серед зими, як горобці поснули,
І пітьма по кімнаті залягла,
Балконні двері стиха прочинились,
І на порозі... батько стали...
Оце так стріча!.. Шукаю все життя...
Ми Баха далі слухали удвох –
Прелюдію і фугу, і ще хоральних п’ять прелюдій...
Здава
І пітьма по кімнаті залягла,
Балконні двері стиха прочинились,
І на порозі... батько стали...
Оце так стріча!.. Шукаю все життя...
Ми Баха далі слухали удвох –
Прелюдію і фугу, і ще хоральних п’ять прелюдій...
Здава
2024.05.26
09:15
Портрет в інтер‘єрі бруду
Спробував зібрати докупи всі «фарби» (дослівно!) на мою адресу
від членів поетичної групи СО-СУ-КУР (Соболь-Сушко-Курдіновський).
Вийшов ось такий «портрет»…
Тільки - чий? Мій? Чи тих, хто його «малював»?
Спробував зібрати докупи всі «фарби» (дослівно!) на мою адресу
від членів поетичної групи СО-СУ-КУР (Соболь-Сушко-Курдіновський).
Вийшов ось такий «портрет»…
Тільки - чий? Мій? Чи тих, хто його «малював»?
2024.05.26
04:49
Бузок синіє біля вікон
Й очам дарує ясноту
Таку, що мружаться повіки,
Як в снігопад або сльоту.
Сіяє кущ мільйоном іскор
Отак отут із року в рік, -
Горить яскравим світлом різко
І поблизу, і звіддалік.
Й очам дарує ясноту
Таку, що мружаться повіки,
Як в снігопад або сльоту.
Сіяє кущ мільйоном іскор
Отак отут із року в рік, -
Горить яскравим світлом різко
І поблизу, і звіддалік.
2024.05.26
02:16
Палай! Палай! Та близько не сприймай
Мелодію старого клавесину.
На лагідному фоні - ніж у спину!
Врятує серце вигаданий рай.
Палай! Гори! Всі теплі кольори
Перетворились на холодні роси.
Беззбройний, щирий, радісний та босий,
Мелодію старого клавесину.
На лагідному фоні - ніж у спину!
Врятує серце вигаданий рай.
Палай! Гори! Всі теплі кольори
Перетворились на холодні роси.
Беззбройний, щирий, радісний та босий,
2024.05.25
22:12
Сон як темний коридор,
Як провалля в павутину,
Він закутаний в мінор,
Ніби космосу дитина.
Сон як згарище думок,
Дим емоцій відгорілих,
Пронесеться, як амок,
Як провалля в павутину,
Він закутаний в мінор,
Ніби космосу дитина.
Сон як згарище думок,
Дим емоцій відгорілих,
Пронесеться, як амок,
2024.05.25
13:57
Бризками сміху виринаєте з моря –
Демонстрація грації,
В дивній в’язі м’язи...
«Не зникайте!»
Ще не встигли літні юність свою відтворити.
«Не зникайте!»
Ще не встигли ви символом стать для малечі.
«Не зникайте!!!»
Демонстрація грації,
В дивній в’язі м’язи...
«Не зникайте!»
Ще не встигли літні юність свою відтворити.
«Не зникайте!»
Ще не встигли ви символом стать для малечі.
«Не зникайте!!!»
2024.05.25
11:41
Жінка варить курячі пупи,
В мене ж дума визріла в макІвці:
Генія по носі не лупи,
А погладь поштиво по голівці.
А мене - будь-ласка! Тільки за!
Дозволяю торсати й за вуха.
Бо в літературі байбуза,
В мене ж дума визріла в макІвці:
Генія по носі не лупи,
А погладь поштиво по голівці.
А мене - будь-ласка! Тільки за!
Дозволяю торсати й за вуха.
Бо в літературі байбуза,
2024.05.25
10:45
Обійми мене, будь-ласка.
Нічка темна,
Нічка-казка -
Відчуттями заворожить,
Буде лячно - cкажу "досить".
І тонкі п'янкі торкання,
серця запальне дихання...
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Нічка темна,
Нічка-казка -
Відчуттями заворожить,
Буде лячно - cкажу "досить".
І тонкі п'янкі торкання,
серця запальне дихання...
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Рецензії):
2021.12.12
2020.01.18
2019.07.07
2018.01.11
2017.11.16
2017.06.10
2017.03.14
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Віктор Погрібний (1935) /
Рецензії
ВІД СТЕРЕНЬ ДО ЗІРОК
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
ВІД СТЕРЕНЬ ДО ЗІРОК
ПОГРІБНИЙ ВІКТОР, прости мій гнів
(знайдені записники): Вірші різних літ. — Кіровоград: КОД, 2006. — 98 с.
Цю збірку віршів В. Погрібного я читав ще в рукописі. Зараз перечитую — і глибше пізнаю автора, його долю, його психологічний портрет, а через нього, автора, і все його по¬коління, представлене трохи старшим Гр. Тютюнником, ровесни¬ками В. Симоненком, В. Підпалим, Б. Олійником та багатьма іншими, кому судилося дитинство воєнної пори, повоєнне сирітство; рання дорослість, самостійне входження вжиття, несхитна віра в ідеа¬ли народу, готовність служити йому. Згодом життєві жорна будуть перетирати хлопців. Кожен шукатиме свого виходу із суворих випробувань долі, шукатиме своєї дороги, надійної опори для зболеної душі.
Зранена душа автора видобуває з підсвідомості такі асоціації, які вражають несподіваністю, парадоксальністю. Але їм віриш, бо слово поета не відвертається від гіркої правди:
не понесу на батькову могилу ні зір на постаменті, ні хреста.
Я можу лише здогадуватися, з якої муки народились ці слова. Ні, в них не зневага до рідної людини. Крізь них виривається відчай — відчай осиротілого сина, котрий бачить, як обривається пам'ять роду, як самотніють і западаються могили дядька Петра, тітки Векли, багатьох, багатьох земляків, бо немає синів і онуків, щоб їх доглядали.
Немало віршів Віктора Погрібного навіяні щирим почуттям до «малої батьківщини», до рідної Матусівки. Особ¬ливо хочу виділити поезії «На Андрія», «Степ (Арсенівка)», «Втеча (Розмова із сте¬пом)». Що Віктор Погрібний закоханий у степ, я знав давно. Але що він так красиво й велично співає осанну рідній землі, відкрив лише, тепер.
...Зимове зоряне небо над рідним се¬лом... Хто в нього не задивлявся? Але не кожному вдається побачити золоту казку зір і сузір'їв, підгледіти містерію вічності, яка й собі вслухаєтеся, як «на Висі на тихій потріскує Андріїв лід».
А на землі відбуваються свої незвичайні дійства - духмяна скирта враз стає розкішною жінкою, якій удень поле «цілує ніжки», а цілу ніч їй щебечуть зорі, ще й «місяченько накинув оком». Уранці тій «скирті — розкішній жінці» - сонце посилає «золоті бризки». Весела інтермедія закінчується іронічним штрихом: свідком усіх залицянь – був - «вусатий-вітер», що он ховається за горбом: Так у чарівну: казку степу вплітаються побутові інтонації, які романтичну картину могли б перетворити на побутовий поговір. Але автор своєчасно ставить крапку, відкриваючи простір для фантазії читача.
У третьому з названих віршів «Втеча (Розмова із степом)» слово має зовсім іншу тональність. Перед нами напружений внутрішній діалог, де голос другого «я» поета сублімований у голос степу. У репліці степу: «Потопчи мене, потопчи! Походи по мені, по¬ходи!» — відгукнулись древні міфи, ровесники чи не найдавнішої пісні наших пращурів-землеробів «А ми просо сіяли...», де вираз «А ми просо витопчем, витопчем» означає не шкоду, а елемент об¬робітку поля. У серцевині твору відбилася драма свідомості лю¬дини, котра на якусь мить засумнівалась у правоті своєї дороги і хоче перейти на іншу (звідси перша частина назви «Втеча...»). На терези совісті покладено два ряди цінностей, уявних і реальних: переважили справжні. Ліричний герой не може зрадити своєї віри, не може зрадити самого себе.
І все ж у книжці багато знаків травмованої свідомості: і в назві книжки «Прости мій гнів», де перше слово — то не тільки крок до зближення, а й момент сумніву в праведності гніву; і в кінцівці вір¬ша «Втеча...»: «Прости...», де відбито складний емоційний стан лі¬ричного героя; і в докорах на адресу українців, які своє героїчне начало розгубили на трагічних шляхах історії; і в тузі за тими часами, коли кривдника можна було викликати на дуель — і покарати або самому впасти, кров'ю змивши образу; і в кінцівці вірша «Зрада», де автор намагається втамувати душевний біль гіркою іронією на адресу коханої, що зрадила: «Приходь — поплюєм на чисту зорю».
Крізь тугу й біль, крізь гнів і докори Віктор Погрібний проносить три найдорожчі для нього величини: свобода, мати, Україна. За свободу треба боротись, а мати й Україна стануть поруч з поетом на його останній межі:
Ніщо не кладіте мені в останню хатину — Хай буде тихо і просторо там. Лиш прихиліть чисте небо Вкраїни й засльозену мамину хустку без плям.
Образ «засльозеної маминої хустки без плям» — то символ тих, хто привів нас на світ, хто поклав своє здоров'я й життя на згорьоване повоєнне поле, хто виглядав нас із доріг далеких і близьких. Саме цей образ стоїть у центрі поетичного світу В. Погрібного як вічне уособ¬лення любові.
ВАСИЛЬ МАРКО,
професор
м. Кіровоград
(знайдені записники): Вірші різних літ. — Кіровоград: КОД, 2006. — 98 с.
Цю збірку віршів В. Погрібного я читав ще в рукописі. Зараз перечитую — і глибше пізнаю автора, його долю, його психологічний портрет, а через нього, автора, і все його по¬коління, представлене трохи старшим Гр. Тютюнником, ровесни¬ками В. Симоненком, В. Підпалим, Б. Олійником та багатьма іншими, кому судилося дитинство воєнної пори, повоєнне сирітство; рання дорослість, самостійне входження вжиття, несхитна віра в ідеа¬ли народу, готовність служити йому. Згодом життєві жорна будуть перетирати хлопців. Кожен шукатиме свого виходу із суворих випробувань долі, шукатиме своєї дороги, надійної опори для зболеної душі.
Зранена душа автора видобуває з підсвідомості такі асоціації, які вражають несподіваністю, парадоксальністю. Але їм віриш, бо слово поета не відвертається від гіркої правди:
не понесу на батькову могилу ні зір на постаменті, ні хреста.
Я можу лише здогадуватися, з якої муки народились ці слова. Ні, в них не зневага до рідної людини. Крізь них виривається відчай — відчай осиротілого сина, котрий бачить, як обривається пам'ять роду, як самотніють і западаються могили дядька Петра, тітки Векли, багатьох, багатьох земляків, бо немає синів і онуків, щоб їх доглядали.
Немало віршів Віктора Погрібного навіяні щирим почуттям до «малої батьківщини», до рідної Матусівки. Особ¬ливо хочу виділити поезії «На Андрія», «Степ (Арсенівка)», «Втеча (Розмова із сте¬пом)». Що Віктор Погрібний закоханий у степ, я знав давно. Але що він так красиво й велично співає осанну рідній землі, відкрив лише, тепер.
...Зимове зоряне небо над рідним се¬лом... Хто в нього не задивлявся? Але не кожному вдається побачити золоту казку зір і сузір'їв, підгледіти містерію вічності, яка й собі вслухаєтеся, як «на Висі на тихій потріскує Андріїв лід».
А на землі відбуваються свої незвичайні дійства - духмяна скирта враз стає розкішною жінкою, якій удень поле «цілує ніжки», а цілу ніч їй щебечуть зорі, ще й «місяченько накинув оком». Уранці тій «скирті — розкішній жінці» - сонце посилає «золоті бризки». Весела інтермедія закінчується іронічним штрихом: свідком усіх залицянь – був - «вусатий-вітер», що он ховається за горбом: Так у чарівну: казку степу вплітаються побутові інтонації, які романтичну картину могли б перетворити на побутовий поговір. Але автор своєчасно ставить крапку, відкриваючи простір для фантазії читача.
У третьому з названих віршів «Втеча (Розмова із степом)» слово має зовсім іншу тональність. Перед нами напружений внутрішній діалог, де голос другого «я» поета сублімований у голос степу. У репліці степу: «Потопчи мене, потопчи! Походи по мені, по¬ходи!» — відгукнулись древні міфи, ровесники чи не найдавнішої пісні наших пращурів-землеробів «А ми просо сіяли...», де вираз «А ми просо витопчем, витопчем» означає не шкоду, а елемент об¬робітку поля. У серцевині твору відбилася драма свідомості лю¬дини, котра на якусь мить засумнівалась у правоті своєї дороги і хоче перейти на іншу (звідси перша частина назви «Втеча...»). На терези совісті покладено два ряди цінностей, уявних і реальних: переважили справжні. Ліричний герой не може зрадити своєї віри, не може зрадити самого себе.
І все ж у книжці багато знаків травмованої свідомості: і в назві книжки «Прости мій гнів», де перше слово — то не тільки крок до зближення, а й момент сумніву в праведності гніву; і в кінцівці вір¬ша «Втеча...»: «Прости...», де відбито складний емоційний стан лі¬ричного героя; і в докорах на адресу українців, які своє героїчне начало розгубили на трагічних шляхах історії; і в тузі за тими часами, коли кривдника можна було викликати на дуель — і покарати або самому впасти, кров'ю змивши образу; і в кінцівці вірша «Зрада», де автор намагається втамувати душевний біль гіркою іронією на адресу коханої, що зрадила: «Приходь — поплюєм на чисту зорю».
Крізь тугу й біль, крізь гнів і докори Віктор Погрібний проносить три найдорожчі для нього величини: свобода, мати, Україна. За свободу треба боротись, а мати й Україна стануть поруч з поетом на його останній межі:
Ніщо не кладіте мені в останню хатину — Хай буде тихо і просторо там. Лиш прихиліть чисте небо Вкраїни й засльозену мамину хустку без плям.
Образ «засльозеної маминої хустки без плям» — то символ тих, хто привів нас на світ, хто поклав своє здоров'я й життя на згорьоване повоєнне поле, хто виглядав нас із доріг далеких і близьких. Саме цей образ стоїть у центрі поетичного світу В. Погрібного як вічне уособ¬лення любові.
ВАСИЛЬ МАРКО,
професор
м. Кіровоград
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію