ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Микола Соболь
2024.05.06 14:26
Мовчить триклятий сюзерен,
що полчища стоять на сході
та запевняє: «Не сьогодні
прийде до нас війни кузен».
Незвідані шляхи Господні.

Пора усім на шашлики.
Арей, напевно, щось та знає,

Юрій Гундарєв
2024.05.06 09:56
Справ щоденних й не так, щоб дуже,
йду на балкон за повітря ковтком -
раптом зірка срібною смужкою
з неба збігає, мов крихітний гном.

Чітко бажання встигаю замовити,
гномику пункти всі перелічую:
щоб повернулися воїни зморені

Світлана Пирогова
2024.05.06 09:25
Слова для пісні від імені чоловіка)

Несу в руках троянди білі
Тобі, красуне, в знак любові.
А ти мене чекаєш мила,
Нам сонце усміхнулось знову.

В очах твоїх я бачу щастя,

Віктор Кучерук
2024.05.06 06:23
Уже від ранку й дотемна
Я бачу й чую щосекунди,
Як вкрай уквітчана весна
Співає весело і лунко.
Уся земля, мов пишний сад,
Буяє зеленню і цвітом,
Хоч дим і гуркіт канонад
Іще засмучують півсвіту…

Артур Курдіновський
2024.05.06 02:08
Сказав їм Воїн: "Слава Україні!"
І не тремтіли голос та рука.
Свинособаку, підлу ту тварину,
Так налякало слово козака!

Це не пейзаж, де сонечко та хмарка -
Світанки темні в страченій імлі.
Упала недопалена цигарка

Ілахім Поет
2024.05.06 00:12
Не зважай. Так нерідко трапляється у житті. Силоміць не закохують. Ще не зумів ніхто це заперечити… Щастя – то казка на DVD. Там вино почуттів – тут у мене суцільний оцет. Не зважай. Хай лисиця-кохання мене гризе, як спартанця, чий образ пригадую все ч

Ігор Шоха
2024.05.05 20:48
Кому – весна, кому – війна,
кому – свята, кому – робота
не до крові, але до поту...
у мене – ода голосна,
а на душі найвища нота.
Не каюся... у самоті
я не сумую і не буду
у цьому повторяти Будду.

Меланія Дереза
2024.05.05 20:09
П'ять речень Як утворилася наша ватага і на чому трималася? - одним реченням сформулювати непросто. Скажу так: і звичайнісінький працівник рибного господарства, і пихатий податківець з братами, і я - досвідчений пройдисвіт - усі ми гарно проводили ч

Олександр Сушко
2024.05.05 18:39
Пасха Якщо хрестять немовля - це злочин. Хрещення вважається нелегітимним, оскільки людина не може сказати навіть слова проти. Якщо хрестять неповнолітню дитину - це злочин, оскільки дитина не розуміє куди її ведуть. І навіщо. Просто традиція така

Євген Федчук
2024.05.05 13:01
Коли хтось дива подивитись захотів.
Чи то природне воно, чи то рукотворне,
За тим не треба зовсім пхатися за море,
Долати сотні кілометрів по путі.
Скажімо, хоч би й знаменитий Стоунхендж –
Всього лиш камені, розставлені по колу.
Та в нас у Олевсько

Іван Потьомкін
2024.05.05 10:55
Не зупинялось сонце ще три довгі роки,
Витягуючи на світ божий юдеїв.
І тільки по війні, в Єрусалимі, в Яд-вашемі,
В Павільйоні дітей, навіки щезло сонце.
Зрештою, як і місяць.Тільки миготять зірки.
Мільйон зірок –мільйон єврейських душ дитячих
Крич

Артур Курдіновський
2024.05.05 02:04
І буде осінь. А мене не буде.
Холодний вітер душу пригорне...
Червоне листя - ліки від застуди...
Настирливий той штамп "що скажуть люди?"
В заручниках не втримає мене!

Над сірим містом плаче сіра хмара...
Невже це так змінилася зима?

Ілахім Поет
2024.05.05 00:09
Я далеко не Рильський і не Тарас.
Ну і так воно вийшло, що не Костенко.
З головою, напевно, не все гаразд:
Там щось вітром розбавлене та ріденьке.

Я – хардкорні відлуння від травіат.
Ще б навів порівняння в такому дусі:
Двоголовий гібрид, де за пл

Артур Курдіновський
2024.05.04 13:30
Відверті слова не повторюю двічі.
Я знов розгубився. Спливає мій січень.
Хіба забагато мені було треба?
Із сумом дивлюсь у заплакане небо.

Я слухав етюди світанків січневих
І бачив кришталь на високих деревах.
Зима написала для мене картину,

Ілахім Поет
2024.05.04 12:17
сонечко, це кохання
вибору в нас нема
ось показові дані
далі дивись сама
без апріорних тверджень
що воно тут і як:
всі відчуття - як вперше
ніби я знов юнак

Козак Дума
2024.05.04 11:44
Кислянець, квасок, киселик –
іменується щавель.
Зазвичай, росте у селах,
біля більшості осель.

Берег, луки облюбує,
друзі в нього – сонце, дощ.
Особливо з ним смакує
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Публіцистика):

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Іван Кушнір
2023.11.22

Олена Мос
2023.02.21

Саша Серга
2022.02.01

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08

Оранжевый Олег Олег
2020.03.12






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Андрій Мочурад (1987) / Публіцистика

 Дев’ята симфонія (рефлексії до процесу творчості )
Чи часто Вами керує бажання написати якийсь твір, що став би для вас значущим, чи навіть фатальним?

Щось, що довго виношується у глибинах, твір котрий за періодом інкубації може зрівнятись хіба що з висиджуванням скам'янілого яйця динозавра?

Єдина втіха, як нам видається, що все ж ідея не скам'яніє як оте яйце, а отже має більші шанси бути народженою.

Це виношування пов'язане чи то з нерішучістю, чи то з хаотичністю думок. Ні, не отою нерішучістю, котра поселяється у маленького хлопчика, котрий спостерігає за симпатичною однокласницею, але за вечір ледве спроможеться заросити її до танцю.

Скоріш йдеться про нерішучість, пов'язану з вибором основних китів твору, схожість з вибором фанатичного аспіранта перед кафедрами, котрі однаково зацікавлені у молодому науковцеві.

Себто вибір між тими царинами у які повністю заглибишся. До прикладу, бути археологом чи астрономом - однаково розглядати камінці, лише еталонні розміри різні і напрямки протилежні.

Або, якщо прагнете еквівалентного порівняння, губиться у зухвалому виборі між танго і рок-н-ролом, коли на танцмайданчик тягне білокура кучерява бестія.

Бо ж яку замовиш музику, такий одяг і будеш скидати зі своєї бестії у неминучу ніч завершального танцю.

Себто неминучість очевидна, питання ж стилю й смаку (у нашому випадку теми та прийомів) залишається складним вибором.

Та нерішучість також може бути диктована бажанням глибинної посвяти, що її можна порівняти з гурманом, котрий вивчає найдетальніші теоретичні відмінності виноробства, перед тим як відкоркувати єдину в наявності Шато Латор 1963 року.

Усвідомлюючи що відкоркувавши ідею її уже потрібно буде смакувати. До дна.

У спрощеному варіанті можна говорити про недостатність теоретичного матеріалу, базису, котрого одначе постійно буде недостатньо, адже творчий процес саме процесс, а не фіксація якоїсь короткотривалої позиції.

Так так так.. дехто закине мені зраду улюбленого класицизму, носом тикаючи як невихованого котяру у поетику Мольєра і необхідність продумувати характер героїв (себто і сюжет) для постійності і стрункості задуму.

Таких дотепників відішлемо до ішого класика, на цей раз класики року, Джона Ленона: "життя це те що минає допоки ми будуємо плани".

Отим життєвим вітром перемін завжди стає хитання між достатністю і фрагментарністю.. не лише теоретичного базису, а й ресурсу.

Усвідомлюється ж бо, що твору потрібно присвятити час, сон та коханку-музу. Останнє мабуть найважче, оскільки з такого солодкого батярській душі, вільного флірту, що притаманний короткому віршу, перетворюється на подружній обов'язок, коли системно, щоденно потрібно кохатись.

Добре якщо з музою, у іншому випадку просто кохатись над твором. Самому.

Отут знову згадується про фатальність. Муза може й не пробачити легковажного ставлення, а що не пробачить твір, якщо його не кохати, пробачте кувати, так це уже напевне.

Наскільки важливою стає роль сублімації, адже у вишуканому товаристві з коханкою, яка б вона не була вишукана, з'являтись може лише відвертий зухвалець, а твір ще залишається на стадії наліплювання глини на ребро Адамове, або як мінімум неодягненим.

Тут графомани потрапляють у пастку, намагаючись якомога хутчій похизуватись своєю пасією на найближчому балу, не дбаючи про простакуватість і провінційність подруги, котра не здатна себе зарекомендувати у вишуканому товаристві якісною суттю, чи в найгіршому випадку навіть формою.

Для них бо важливо не з чим вони прийшли на бал, а факт їхньої там присутності. То й кохаються аби-чим.

Наскільки часом буває заіржавілим отой важіль, що перемикає ерос чи лібідо у інше русло.

Мотиваційним елементом виступає бажання все таки танцювати на балу а не стояти осторонь народного гуляння, очікуючи можливості вигукнути у натовп кілька слів.

Прийнявши утопічність що натовп інтерпретує вигуки і з якогось дива захлинеться оваціями, мала втіха, бо цей дукат худенький ще й з обрубаними краями.

Куди цікавіше почути схвальність самого монетного персонажа, хоч нема гарантії що він буде отим посвяченим, думка якого перехиляє шальку схвалення натовпом.

Доречі цікаво розглядати цей ідейний твір чи ідею твору як рубіж. Чи дійсно хочеться переступити перевал, бо ж тоді потрібен спуск для наступного підйому.

Або шалений допінг для виростання ніг й короткого шляху. Ніцше не залишав його рецепту, але мабуть без плутонію, чи бодай збагаченого Урану не обійтись.

От лише ні першого ні другого допінгу не розгледіти, якщо міцно стояти на поверхні землі.

Та навіть якщо вдасться, вершини перестають бути вершинами, а лише камінчиками у сандалях.

Боги ж вмирають, чи в кращому випадку стають примарним сном Мєндєлєєва, не завше встигнувши пофліртувати зі земним і народити той дефіцитний Кронос-Час, такий необхідний для "золотого періоду" творчості.

Це при умові здатності автора переварити той плутоній змін, необхідний для якісного вдосконалення, що вже саме по собі й не пахне Ельдорадом.

Та й саме ельдорадо все частіше асоціюється з електротехнічним маскультом (читай - в інформаційну епоху), котрий в наш час підсовують під виглядом античного золота.

Тоді автор приречений на роль чи то відлюдника, чи то пророка, однаково не зрозумілого сучасникам.

Тож повертаємось до мотивації створення глибинного твору, чи то пак мотивації глибини створюваного.

Шліфувати цей шматок срібла варто, щоб роздивитись себе самого у власноруч створеному за старим правилом дзеркалі.

Але де ж гарантія, що той шматок досконалого буде саме сріблом, коли у моді платина, пробачте, пластик та стрази?

Перше не в змозі вбити мікробів споживацького суспільства, яке б вино з нього не пити, друге не в змозі розрізати скляну перепону до якості, що стала музейним експонатом.




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Без фото
Дата публікації 2010-01-14 22:17:00
Переглядів сторінки твору 1650
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 2.310 / 5  (0 / 0)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (0 / 0)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.774
Потреба в критиці найстрогішій
Потреба в оцінюванні
Конкурси. Теми Культурологічна тематика
Загальномистецька тематика
Автор востаннє на сайті 2010.01.14 22:24
Автор у цю хвилину відсутній