ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Світлана Пирогова
2024.05.19 18:28
Вже сердитий зранку Толя,
На дружину знов кричить.
Не зварила їсти Оля,
Як змія тепер сичить.

В хаті бруду по коліна,
Не помиті тарілки.
Що це в нього за дружина,

Євген Федчук
2024.05.19 15:01
Травень місяць на порозі. Сонце в небі світить
Та так світить, що, неначе, справжнісіньке літо.
Сидять діди на лавочці, вже їх розморило.
Видається, все, що можна вже обговорили.
Отож, сидять, подрімують, кості вигрівають,
Про що б ще поговорити, под

Козак Дума
2024.05.19 13:59
Одного погожого ранку, у перші дні березня, велика ватага любителів підлідного лову зібралася за околицею села Новокиївка, на самому березі Дніпра. Оскільки сьогоднішній день був вихідним, багато мешканців вирішили спробувати свого щастя – змістовно прове

Володимир Бойко
2024.05.19 12:13
Потвори видають свою потворність за неповторність. Росіяни поважають тільки підкорені народи, усіх інших ненавидять або бояться. Ті, що прикидаються носіями абсолютної істини, найчастіше і є абсолютними брехунами. Правду можна скомпілювати так,

Олександр Сушко
2024.05.19 11:36
Сусідка укотре прийшла зарюмсаною. Це й не дивно, бо власне чадо щоденно мордує власну неню. З виду - хлопець як хлопець: повнощокий, сідниці ледь улазять у штани, пузо звисає аж до колін. І це при тому, що йому всього лишень 25 годочків і ніякі хвороб

Микола Соболь
2024.05.19 09:09
Кажеш, з Чорноволом за столом
у буфеті Ради сьорбав зупу?
В'ячеславе, що ж Ви це лайно
не втопили у тарілці супу?!
19.05.24р.

Віктор Кучерук
2024.05.19 06:04
Зігріває сонечко повіки
І обличчя обдає вогнем, -
Цілий день, немов сумлінний лікар,
Сяянням обстежує мене.
Усього пронизує промінням,
Щоб я радо стверджував затим:
Сонце залишається незмінно
Неутомним, милим, дорогим…

Микола Соболь
2024.05.19 04:20
Открытое письмо Артуру Курдиновскому Артур Дмитриевич, меня смутили и даже весьма огорчили Ваши последние по времени публикации. Несколько цитат. О русском языке - «свинособача мова» («Народу, отрезающему головы»). Однако в миру, как говорится, Вы об

Артур Курдіновський
2024.05.19 02:31
У колгоспі "Червоне дишло"
Вся свідома громадськість вийшла.
Уперед понесли їх ноги,
Перекрили усі дороги.

Транспорант несе дядя Юра,
Визначна й відома фігура.
І кричить він, хоча й не хлопчик:

Вадим Василенко
2024.05.18 20:22
Заступаєш у тінь, як у сірий, понурий куток,
Не прикритий від ока, що зрить віковою злобою.
Підійшовши до прірви, торкаєшся краю ногою,
Прислухаючись. Серце й годинник відлічують крок.
Чий це вирок? Урок? І ти зводиш свій зір, як курок.
Але це пантом

Тетяна Левицька
2024.05.18 18:30
Я виходжу зі гри, бо кохання не гра,
а святе почуття незбагненне.
Це блаженство душі, світло вічного Ра,
на солоних губах рідне ймення.

Не гравець запасний, що на лаві вузькій
жде на зоряний час з нетерпінням.
Заздрість чорна і біла — пристрітом

Микола Соболь
2024.05.18 11:26
Шановна редакція майстерень! Чому видалено мій допис-відповідь гундарєву і при цьому його юрко-гав залишився не тронутим? Це така вибірковість? Я маю свою думку щодо гундарєва і дорофієвської і висвітив це без порушень правил сайту. гундарєва дуже зачипт

Віктор Кучерук
2024.05.18 06:42
Уже навкіл не міражі,
А дійсність повсякденна, –
Як сирота в сім’ї чужій,
Вчуваю скверни терні.
Стає все важче далі жить
Мені в хисткій хатині, –
Тривоги множаться щомить
В новім життєвім плині.

Микола Соболь
2024.05.18 05:41
– Крок у небо.
– А далі що?
– Тиша.
Більше такої не буде ніде.
І тільки вітер купол колише,
навіть двигун літака не гуде –
тиша.
Тут горизонти зовсім інакші,

Артур Курдіновський
2024.05.18 01:39
Я - твій промінчик, вірний оберіг.
Тебе, кохана квіточко, зігрію!
Врятую я твою крихку надію
В байдужості засніжених доріг.

Я згаснув. Так багато ще не встиг!
Але своїм теплом я втілив мрію
В життя твоє. Я добре розумію:

Ілахім Поет
2024.05.18 00:04
Зроби це, поки я ще не встиг на око зважити pro і contra.
В моєму світі нема святих. То страть його поцілунком шльондри.
А хочеш – ніжно-грайливим «ні» розбий його на слова та звуки.
Будь найзначнішим митцем брехні та диригентом моєї туги.
Замкни в ду
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Критика | Аналітика):

Лайоль Босота
2024.04.15

Геннадій Дегтярьов
2024.03.02

Теді Ем
2023.02.18

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08

Ярослав Штука
2020.12.05

Оранжевый Олег Олег
2020.03.12






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Олег Гуцуляк (1969) / Критика | Аналітика

 Нова культурна революція




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2008-09-13 04:12:31
Переглядів сторінки твору 10697
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 5.365 / 6  (4.703 / 5.5)
* Рейтинг "Майстерень" 5.294 / 6  (4.605 / 5.46)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.765
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Конкурси. Теми Соціум
Автор востаннє на сайті 2015.01.29 22:47
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Василина Іванина (М.К./М.К.) [ 2008-09-13 08:59:55 ]
З одного боку– цікаво дізнатися віхи життєпису людини, що досягла таких висот, а з другого – очіуєш у такому випадку чогось надзвичайного :)
Зараз буду читати поезію...
З повагою


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-09-14 20:03:03 ]
Шановний Олеже, наразі розглянув за адресою
http://www.ji.lviv.ua/ji-library/pleroma/gk-mo.htm
ідеї "Ї" щодо постмодернізму,

МОРАЛІСТИЧНА КОНЦЕПЦІЯ ВИНИКНЕННЯ ПОСТМОДЕРНІЗМУ – “...постмодернізм виник у Парижі в специфічно лівому, якщо не суто прокомуністичному середовищі. Ліотару й Бодріяру довелося в 70-х роках оголосити себе постмодерністами, щоб скинути з себе ветхе прикриття лівих модерністів 60-х років і виправдати у власних (як і чужих) очах тривіальність своїх захоплень прямим догматичним марксизмом у 50-х... Необхідно було придумати назву для того, що лишилося, для тих, хто залишився без свого рідного комунізму, марксизму, без Сталіна, Мао і Сартра... Себто: той, хто потерпів поразку, описує свій власний крах як всесвітню катастрофу. Чи не тому постмодерністи так люблять говорити про кінець історії, літератури, людства взагалі, прагнучи свою особисту вичерпаність перенести в універсальний вимір?..” (Олександр П’ятигорський)...

Пане Олеже, вважаю, що приведене в "Плеромі - Глосарію",
http://www.ji.lviv.ua/ji-library/pleroma/gk-mo.htm
означення кардинально суперечить витокам, а зрештою, і сенсу ПОСТМОДЕРНІЗМУ.

Тут і точніше і логічніше
http://maysterni.com/publication.php?id=16512

Історія виникнення.
Постмодернізм з'явився у результаті заперечення заперечення. Свого часу модернізм відкинув класичне, академічне мистецтво і звернувся до нових художніх ідей та форм, натомість часто по суті не створюючи нічого життєздатного. Зрештою, саме відірваність широко поширеного модернізму від життя і призвела до необхідності і виникнення нового етапу художнього розвитку у вигляді постмодернізму, що проголосив повернення до попередніх домодерністських форм і стилів, але на новому рівні осягнутої свободи. Термін цей (постмодернізм) з'являється в період Першої світової війни в праці Р. Панвіца "Криза європейської культури" (1914). В 1934 р. у своїй книзі "Антологія іспанської й латиноамериканської поезії" літературознавець Ф. ДЕ Оніс застосовує його для позначення реакції на модернізм. Одначе в естетиці термін цей на той час не приживається. В 1947 році А. Г.,О. Тойнбі в книзі "Вивчення історії" надає йому культурологічного змісту: постмодернізм символізує кінець західного панування в релігії та культурі...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Гуцуляк (М.К./М.К.) [ 2008-09-14 20:20:21 ]
Ну, про постмодернізм тисячі написано книг і статей :) Ми ж перші спробували в 1996 р. теорію відкрити для сучукрпроцесу. Для мене ж постмодернізм - це визначення, дане Ліотаром у праці "Ситуація постмодернізму" - це заперечення Великих Наративів (Великий Герой, Велика Пригода, Велика Доля і т.д.).
Модернізм - це екстреміське заперечення Модерну (з його апологією раціо), а постмодернізм - гедоністичне заперечення того ж Модерну (під гедонізмом я розумію в даному випадку отримання задоволення, в тому числі й від інтелектуальної діяльності).


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-09-14 20:24:34 ]
Стосовно необароко, або ж нового бароко, так? то, як на мене, дане в Плеромі означення суперечить нормальній логіці мислення, а також, очевидно, і мистецтвознавчому баченню творчих процесів.

Як можна необароко відносити до авангарду? А Авангард, це перепрошую, таки Модернізм.
Необароко безумовно продовжує ідеї Бароко.
І тому речі від Необароко відповідні духу Бароко, просто сильно індивідуалізовані (бо боротьба, в основному, ведеться за власну душу), але обов'язково на фундаменті Християнської Віри. Їх (речей від Необароко) наявність відображає перенесення пошуків і здобутків від "збанкротілого духовно" суспільства до "соти" свого "я". Таким чином сформоване на "старому" суспільному фундаменті множство системних цінностей ( від Писань), намагаються самостійно опанувати і продовжити окремі особистості, розвиваючи далі те Християнське звучання, яке чомусь не далося суспільству в часи "Барокко" і після...

Ось наприклад, для мене зразок необароко
Йосиф Бродський - [ 2005.12.13 23:43 ]
РОЖДЕСТВЕНСКАЯ ЗВЕЗДА

В холодную пору, в местности, привычной скорей к жаре,
чем к холоду, к плоской поверхности более, чем к горе,
младенец родился в пещере, чтоб мир спасти;
мело, как только в пустыне может зимой мести.
Ему все казалось огромным: грудь матери, желтый пар
из воловьих ноздрей, волхвы - Балтазар, Гаспар,
Мельхиор; их подарки, втащенные сюда.
Он был всего лишь точкой. И точкой была звезда.
Внимательно, не мигая, сквозь редкие облака,
на лежащего в яслях ребенка, издалека,
из глубины Вселенной, с другого ее конца,
звезда смотрела в пещеру. И это был взгляд Отца.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-09-14 20:37:43 ]
Особисто я виступаю, пане Олеже, за розширене трактування явища Постмодернізму, за признання щонайменше двох потужних гілок у Мистецтві, - на одній із яких, наприклад, сидить вся наша грайлива літературна братія, а на другій особи вкрай серйозні, на кшталт, Йосифа Бродського і, наприклад, Юрія Липи, інших...

Юрій Липа - [ 2005.11.18 10:58 ]
* * *

Людська душа, як дерево гіллясте,
як дерево гіллясте при дорозі.
І з вихором дорожнім прилітають
і осідають біси на деревах.

В гущавині привітній і зеленій
побачиш - блисне з ізмарагду око
або, обважене надміром бісів,
і жовкне, й гнеться дерево додолу.

Ідеш задуманий в алеї душ людських
і оглядаєш ці гримаси й вихиляси,
бо ж то так рідко струнчиться і квітне
душа, як дерево, очищена громами ...

або

Йосиф Бродський
Перед памятником А. С. Пушкину в Одессе (Якову Гордину)
Не по торговым странствуя делам,
разбрасывая по чужим углам
свой жалкий хлам,
однажды поутру
с тяжелым привкусом во рту
я на берег сошел в чужом порту.

Была зима.
Зернистый снег сек щеку, но земля
была черна для белого зерна.
Хрипел ревун во всю дурную мочь.
Еще в парадных столбенела ночь.
Я двинул прочь.

О, города земли в рассветный час!
Гостиницы мертвы. Недвижность чаш,
незрячесть глаз
слепых богинь.
Сквозь вас пройти немудрено нагим,
пока не грянул государства гимн.

Густой туман
листал кварталы, как толстой роман.
Тяжелым льдом обложенный Лиман,
как смолкнувший язык материка,
серел, и, точно пятна потолка,
шли облака.

И по восставшей в свой кошмарный рост
той лестнице, как тот матрос,
как тот мальпост,
наверх, скребя
ногтем перила, скулы серебря
слезой, как рыба, я втащил себя.

Один как перст,
как в ступе зимнего пространства пест,
там стыл апостол перемены мест
спиной к отчизне и лицом к тому,
в чью так и не случилось бахрому
шагнуть ему.

Из чугуна
он был изваян, точно пахана
движений голос произнес: "Хана
перемещеньям!" -- и с того конца
земли поддакнули звон бубенца
с куском свинца.
......................
......................



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Гуцуляк (М.К./М.К.) [ 2008-09-15 23:06:45 ]
Необароко уже тому, що воно - НЕ бароко. А вірш цей, швидше, належить до традиційних...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Гуцуляк (М.К./М.К.) [ 2008-09-16 12:26:54 ]
Так, але є поняття "нове" і "якісно нове" (емерджентне). Є цілий напрямок філософії, який займається проблемами нового.
Нео- ж означає певну тяглість від минулого, але з'яву і нових якостей, зумовлених новим часом.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Плахтій (Л.П./Л.П.) [ 2008-09-14 15:00:56 ]
Надзвичайно цікаво було ознайомитися зі статтею. Признаюся, що з моєю технічною освітою, дуже важко було до кінця зрозуміти всі викладені у статті тези та положення, а значення багатьох слів довелося шукати з допомогою пошукових сайтів.
Вражає та викликає щире захоплення об'єм опрацьованого автором матеріалу, рівень усвідомлення та широта його інтересів - переглянув посилання з авторської сторінки.

Хотів би уточнити, чи правильно я зрозумів, що одним з характернх виразників шляху Традиції
в розумінні українських "нових правих" в Україні є п. Дмитро Корчинський, а "Новий Акрополь"
є в числі чільних репрезентантів їх ідей ?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Гуцуляк (М.К./М.К.) [ 2008-09-14 19:35:50 ]
Дякую за коментар.
Так, Крчинський з Братством і Новий Акрополь є виразниками праагнення повернення Традиції (нівелювання профанного у нашому світі). Звісно, кожен розуміє це по-своєму: у Корчинського це - ландскнехт-авантюрист (найманець), "Новий Акрополь" був задуманий Хосе Ліврагою як повернення найкращого з духовності античного світу (і філософії) і його актуалізація.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-09-15 14:58:57 ]
Повторю, що на мою думку, викладені вами, Олеже, тези вельми цікаві і цілісні.
На наших очах змінилися і змінюються стосунки у парі держава-громадяни, спільнота-особистість, особистість-екосфера-тропосфера-Богосфера.
Актуально постають питання, які можливо навіть (детально) не розглядалися філософією.
На кшталт - досотворення людиною світу.

В такому ракурсі погляду може йтися про розшарування людей за причетністю до Сотворіння і Руйнації.
Отож, цілком можливо, все це не стільки Нова культурна революція, скільки Загальна трансформація, чи там Надкультурна Диверсифікація?

І потім, шановний Олеже, я так розумію, що у випадку із "нео" ми теж маємо (звичну для сучасної довкола мистецької критики) двоякість розуміння:

1) - "новий", як той, що замінив собою старий, як оновлений, черговий, наступний
і
2) - "новий", який "виник, з'явився, не існував раніше".

Тобто, наприклад, "фашизм-неофашизм", "комунізм-неокомунізм", "філологія-неофілологія"і т.д. у першому випадку
і неологізм, неодарвінізм, і т.д. у другому випадку.

Звичайно, християнська система координат не допускає появи речей щойностворених, відірваних від точки відліку - сотворіння світу Творцем - це фундамент для першого розуміння "нео", і вочевидь - ідеальний фундамент для найкращого розуміння як напрямку бароко, так і необароко.

Є ще і модерністська система координат, яка побудована неначе в інших координатних осях, і уявно допускає появу того, чого не існувало раніше.

Особисто я вважаю цю, модерністську систему, ілюзорною, бо в кожному випадку вона знаходиться (чи не паразитує?) на тілі того чи того традиційного, системотворчого напрямку...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Короташ (М.К./М.К.) [ 2008-09-15 18:27:05 ]
Олеже, наробив ти галасу в "Майстернях")) радий бачити тут!!)) А от щодо "РОЖДЕСТВЕНСКАЯ ЗВЕЗДА" Броського не погоджусь, що це необорако... як на мій погляд - яскравий взірець постмодернізму... адже у старого Йосифа "ріжки" тут від Еліота+Одена виглядають))...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Короташ (М.К./М.К.) [ 2008-09-15 18:28:25 ]
сорі, за помилку "необароко"...знову очепятка))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Короташ (М.К./М.К.) [ 2008-09-17 14:47:26 ]
В одному з тексів Бродський застерігав щодо використання прикметника поряд з іменником... На думку Йосифа, (погоджуюся!!!), прикметник урізає значення іменника як категорії... Гадаю, що, у даному випадку, маємо те саме: навряд чи авторське потрактування Біблійних апокрифів ми можемо впихати ув означення яко бароко, готика чи інш... Він вже точно про це не думав, коли писав цей текст. До речі, як на мій смак, "Стретенье" більш "бродська" і значно потужніша річ... прошу вибачення за таке порівняння.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2009-03-02 20:48:17 ]
У статті нічого зрозуміти не можливо. Ні хто такі "нові праві" і де вони ховаються, ні , що вони зробили хорошого чи поганого?:)))