ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Світлана Пирогова
2024.04.26 08:55
Їй снились , мабуть, чудодійні теплі сни,
Коли зима засипала снігами.
Старенька вишня не сумує навесні,
Хоча кора потріскана роками.

Її садили руки бабці золоті.
Стоїть, як завше, в цвіті білім-білім.
Нагадує родині знову дні оті,

Ілахім Поет
2024.04.26 08:39
Доктор Фрейд переважно приймає таких без полісу.
Це троянда у січні, це наче серпневий пролісок.
Бозна, де в ній свій досвід, а де – від матусі спадщина.
Її мрії нечувані, сни – авангард небачений.

Доктор Фрейд далі більше нічого в ній не второпає.

Леся Горова
2024.04.26 07:39
Розхлюпалось тепло бузкових чар,
Так, ніби хоче зцілити медово.
Зелений кущ, одягнений в обнови,
Де променем запалена свіча
Загіркла, оповита у печаль,
Вслухається у тишу вечорову.

У тишу ненадійну, нестійку.

Віктор Кучерук
2024.04.26 05:23
Радіючи гожій годині
І пишно убраній весні, -
Якась невідома пташина
Невпинно співає пісні.
Сховалася в гущі зірчастій
Пахучого дуже бузку,
Й впивається радісно щастям,
Сипнувши веснянку дзвінку.

Козак Дума
2024.04.25 19:15
У одному із верховинських сіл мешкав заможний ґазда. Він мав доволі велике господарство, свій магазин. Із тварин тримав переважно корів, із молока яких виготовляв різноманітні сири та інші молокопродукти. Немалу долю прибутку приносила відгодівля поголів’

Євген Федчук
2024.04.25 17:01
Якось у селі дівчата й парубки гуляли,
Гуртом по селі ходили та пісні співали.
А, як прийшла вже розходитись, урешті, година,
Усі дівки по вулиці подались єдиній,
По своїх хатах. Одна лиш Малашка лишилась,
Бо ж її хата над шляхом битим притулилась.

Іван Потьомкін
2024.04.25 11:38
На карті світу він такий малий.
Не цятка навіть. Просто крапка.
Але Ізраїль – це Тори сувій,
Де метри розгортаються на милі.
І хто заявиться із наміром «бліц-кріг»,
Аби зробить юдеїв мертвими,
Молочних не побачить рік,
Духмяного не покуштує меду.

Юрій Гундарєв
2024.04.25 09:40
Дощ, як в Макондо, йде та йде.
А вона - сама під дощем.
Вже не ранок, та ще не день.
Ще не радість, та вже не щем…

Автор: Юрій Гундарєв
2024 рік

Володимир Каразуб
2024.04.25 09:16
Просто вітер, якоїсь осені зупинив мене,
Просто сонце якогось липня зійшло, як камінь,
І люди зустрічні записані буквою n,
У моїм, до сих пір не розв’язаному рівнянні.
І у ньому записана ти — у кімнаті зі шкла
На свічадах червоною барвою, як невідом

Світлана Пирогова
2024.04.25 08:41
А за вікном вже вечоріє,
І мліють світлом ліхтарі.
І де ж ті орігамі-мрії,
Що склались звідкілясь, згори?

Листи перегортаю, фото
Вцілілі від перепетій.
У кожному душевна квота,

Леся Горова
2024.04.25 07:45
В смолистих бурунах лежить рілля.
Вилискує, залита після суші.
І вороннЯ, не видне іздаля,
Серпанку рядна крилами ворушить.

Узбіччя із пожухлої трави -
Невипране дощем чадіння шляху.
Два кроки в поле зробиш, і лови

Віктор Кучерук
2024.04.25 06:23
Серце сумно защеміло
І душа зайшлась плачем,
Бо здригнулось враже тіло
Зі скривавленим плечем.
Розтрощив, на жаль, суглоба,
Раз почувсь короткий тріск
І ординець вузьколобий
Звідав кулі форму й зміст.

Ілахім Поет
2024.04.25 00:03
Вельмишановна леді… краще пані…

Даруйте – де б слова ті віднайшлись, коли життя – це стрес з недосипанням? І плід такий: нервовий трішки лист. Пишу його повільно – швидше равлик на Фудзіяму врешті заповзе. І навіть сам не знаю: чи відправлю? Чи згине д

Артур Курдіновський
2024.04.24 21:33
Неначе той омріяний журавлик,
Який відкрив до всіх бажань портал,
У купі понадкушуваних яблук
Урешті-решт знайшовся ідеал!

Тобі хтось зробить витончений кніксен...
Прийми від мене шану та уклін!
Зігріє око кожний мегапіксель,

Сергій Губерначук
2024.04.24 20:00
Шість хвилин, як я прокинувсь.
А тут мені повідомляють,
що я вже шість годин, як зраджую.
Ну так я зараз просто вирву язика,
відіб’ю його молотком,
поперчу його, посолю.
кину на розпечену сковорідку –
і буде мені чим поснідати.

Ілахім Поет
2024.04.24 12:21
Кажуть, він жив непомітно десь в закутку.
І пожинав регіт там, де кохання сіяв,
Начебто думав – троянди ростуть с піску.
Вірив в поезію, як інший люд - в Месію.

Кажуть, вигулював душу свою щодня
Серед рядків, повних сутінків і печалі.
Бачили, йшов
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Проза):

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Меланія Дереза
2024.02.08

Ольга Чернетка
2023.12.19

Галюся Чудак
2023.11.15

Лінь Лінь
2023.10.26

Світлана Луценко
2023.07.27

Гельґа Простотакі
2023.07.15






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Андрій Будкевич (1962) / Проза

 Знайомтеся: Тетяна Іваницька – здібна художниця, педагог, і чудова українка Закарпаття.*
Образ твору Можна з впевненістю сказати: зрідка, але трапляються випадковості, як у житті – бутті, так і у світі. Але в кожній випадковості криється прихована закономірність… А ми усі – складові єдиного цілого, де кожен виконує властиву саме йому місію, може навіть не зовсім усвідомлено, хто значну, а хто менш вагому…

Природним є потяг людей до пізнання дивного, таємничого, до того, що не вкладається в рамки матеріалістичного світогляду. Різні є тлумачення щодо визначення Творчості. Глибинно мовив автор «Ружі світу» Д. Андреєв: «Творчість – частина світової творчості».

Відносно ж цілісності світу культури в соціальному, історичному і особистому вимірах, то це - основний пафос філософії Шпенглера. «Єдність є світ», - вважав він.

Основне завдання філософії культури – це адекватна історична світобудова, яка забезпечує передачу цілісності, «синтетичності» виявлених нею культур. При цьому наука з її поняттями і доказами тут безсила. Прилучитися до «таємниці» - осягнення «прафеномена», можна лише через переживання «безпосередньо відчуваної єдності», що можливе чи то в процесі ХУДОЖНЬОЇ ТВОРЧОСТІ, чи то на підставі РЕЛІГІЙНОЇ ІНТУЇЦІЇ.

У своїй праці «Присмерк Європи» він акцентував увагу і на унікальній духовній основі – душі культури, що фіксує внутрішню єдність конкретно – історичного культурного комплексу. Йшлося, власне, про менталітет нації, що обумовлює неповторність її світобачення.

Неповторність світобачення – одна з необхідних рис справжнього митця… Виростає ж особистість з дитинства. І якщо добре розрухати пам'ять, виринають спогади…

Тетяна Іваницька розповідає: «Досі у пам’яті моїй оживають спомини з дитинства, - смуги світла з вікна, гра кольорів, що відображалася на брунатному килимі… Змалечку любила музику, сама співала, переспівувала почуті гарні мелодії. Пригадую сад, особливо у пору цвітіння… Тягнулася до краси, скільки себе пам’ятаю, а ось художників до мене у нашому роду не було. Трапилася колись така знакова ситуація, - я навчалася в шостому класі, проходили ми з мамою повз нинішній коледж імені А. Ерделі, і я сказала: «Буду тут вчитися…».

Три мистецькі освіти, дві з них вищі, не так багато художників здобули дипломи таких навчальних закладів! Спочатку Тетяна вступила до Ужгородського коледжу мистецтв імені А. Ерделі у 2001 році (відділення живопису), який успішно закінчила. В 2005 стала студенткою Закарпатського художнього інституту (відділення живопису). 2012 –й рік ознаменувався потраплянням до когорти студенства Львівської Національної Академії Мистецтв (відділення монументального живопису).

Пані Тетяна особа енергійна, діяльна, весела і зичлива до людей, встигає робити багато добрих і корисних справ. Працювала в Тарнівецькій дитячій школі мистецтв, потім - викладач з фахових дисциплін Ужгородського коледжу мистецтв імені А. Ерделі, з 2019-го року обіймає посаду заступника директора. В 2016 – успішно справилася з обов’язками спеціального редактора мистецького видання «Магія відданості рідній землі і світу».

Значну роль у становленні мисткині відіграли художники – педагоги. Які імена! Назвемо зокрема – В. Микиту, П. Баллу, Н. Пономаренко, Н. Дідик (в коледжі). В Закарпатському Художньому Інституті – В. Приходько, Л. Корж – Радько і Л. Медвідь та О. Голубець в ЛНАМ.

Ця славна плеяда митців – наставників щедро ділилася з студенством знаннями і досвідом. А чи передається мудрість? При вимовлянні цього слова слід щонайменше зосередитися на етимології терміну. Ю. Евола твердив, щоб опанувати її (мудрість), треба вміти вчинити ПЕРЕХІД від звичного життя до вищого… Надамо слово мислителеві: «Вона (мудрість) залежить безпосередньо від якості і реальності індивідуального буття і являється його невід’ємним привілеєм і органічною частиною, і зовсім не поняттям або думкою…

… Мудрість відкриває один єдиний шлях: посередництвом вільної і творчої дії досягнути того рівня, на котрому відкривається смисл вчення, щоб через досвід пізнати, що стоїть за словами інших, і що залишається тільки словами…».

Творчість… Мисткиня вдосконалюється і розвиває свою майстерність в жанрах - пейзажу, портрету, тематичних композицій, використовуючи техніки – олійних фарб, акварелі, гуаші. Її живопису властива – зосередженість на емоційному стані натури (портрет), мальовнича передача настроєвості ландшафтів (краєвид), активний пошук власного почерку у акварельній техніці письма.
Асоціативно живопис Тетяни є весняним, він дарує глядачам: відчуття радості буття, попри різні негаразди, весняного оновлення природи у всій її строкатій барвистості. Ось прислухаймося до слів поета:

«Весна. Одне лише єдине слово
А ним навіки сказано усе
Весна несе усій землі обнову.
По суті – і життя нове несе».

Іван Нечитайло, поема «Свіча безсмертя».

Тетяна Іваницька учасниця обласних, всеукраїнських пленерів і виставок. Зараз працює над створенням циклу робіт філософського змісту для концептуальної виставки…

Вона як закарпатська українка «укорінена» на землі батьків і дідів, мешкає неподалік від Ужгорода, а народжена в селі Ставне, що на Великоберезнянщині.

Вагоме слово Рід, не в філологічному трактуванні, а в категорії більш філософській, антропологічній. Рід, родина, рідна земля. Дуже правильно і влучно пише В. Карачинцев (поет і культуролог): «Рід – гумус нашої цивілізації. З часів Трипілля предки поклонялися божеству Роду. Село завжди плекало традиції. Це – матриця українців. Тому в радянський час село нещадно нищили.
… Через рід людина проростає в майбутнє…».

Прийдешній день закарпатського малярства належатиме працьовитим і обдарованим живописцям, серед яких і Тетяна Іваницька.

Андрій Будкевич (Буткевич), історик мистецтва, брендолог.

*Інтернет – видання «ЧЕТВЕРТА ХВИЛЯ».






      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2019-06-26 16:25:18
Переглядів сторінки твору 290
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 0 / --  (0 / 0)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (0 / 0)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.756
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Автор востаннє на сайті 2024.04.17 20:01
Автор у цю хвилину відсутній