ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.05.03
10:49
Молитва - і подяка, і благання,
В ній розум і сердечні відчуття,
На Божу поміч щире сподівання.
Молитва - і подяка, і благання,
Очищення душі із завмиранням,
В один потік - духовності злиття.
Молитва - і подяка, і благання,
В ній розум і сердечні в
В ній розум і сердечні відчуття,
На Божу поміч щире сподівання.
Молитва - і подяка, і благання,
Очищення душі із завмиранням,
В один потік - духовності злиття.
Молитва - і подяка, і благання,
В ній розум і сердечні в
2024.05.03
08:07
Зайду і трепетно відкрию скриню.
Зчорнілий дуб вже шашлем поточило.
Відчую там прозорі світлі тіні
Всіх тих, кому вона давно служила.
Уже й шафИ блищали поліроллю,
Сучасні меблі зваблювали хату.
Та мабуть не хватало сили волі
Зчорнілий дуб вже шашлем поточило.
Відчую там прозорі світлі тіні
Всіх тих, кому вона давно служила.
Уже й шафИ блищали поліроллю,
Сучасні меблі зваблювали хату.
Та мабуть не хватало сили волі
2024.05.03
06:09
Послухай, враже! Твій огидний дотик
Відбитий міццю наших контратак.
Ти думав, Харків мій - слухняний котик?
Запам'ятай: мій Харків - це їжак,
Злопам'ятний та дуже небезпечний!
Серця здолати наші ти не зміг.
Всі балачки про дружбу - недоречні!
Відбитий міццю наших контратак.
Ти думав, Харків мій - слухняний котик?
Запам'ятай: мій Харків - це їжак,
Злопам'ятний та дуже небезпечний!
Серця здолати наші ти не зміг.
Всі балачки про дружбу - недоречні!
2024.05.03
05:47
Вже не біліє снігом хата
І бур’янами поросло
Оце подвір’я довгувате,
Де найзатишніше було.
Покриті шаром пилу вікна
Вже не блищать ні вдаль, ні ввись, –
І півень той не кукурікне,
Що навстріч біг мені колись.
І бур’янами поросло
Оце подвір’я довгувате,
Де найзатишніше було.
Покриті шаром пилу вікна
Вже не блищать ні вдаль, ні ввись, –
І півень той не кукурікне,
Що навстріч біг мені колись.
2024.05.03
01:37
І доки в’ється життєва пряжа, і робить оберт веретено, а кров у жилах така гаряча – мені далеко не все одно: чи в добрім гуморі будеш зранку? І що наснилось тобі вночі? Без слів відчути б і забаганку, і все, про що ти чомусь мовчиш… Не дати сісти бодай п
2024.05.02
22:35
В світі все невипадково
Було, буде, є…
То й співає колискову
Серденько моє.
Всі думки такі прозорі,
Світлі та легкі.
Місяць впав і згасли зорі.
Бо ж твої такі
Було, буде, є…
То й співає колискову
Серденько моє.
Всі думки такі прозорі,
Світлі та легкі.
Місяць впав і згасли зорі.
Бо ж твої такі
2024.05.02
19:57
Було то все за давніх тих часів,
Коли ще старі боги правували.
І люди їх богами визнавали,
І не жаліли величальних слів.
Жилося людям сутужно тоді,
Хоч боги, наче, їм допомагали,
Своїми все ж руками здобували.
А, як бувало, рід не углядів
Коли ще старі боги правували.
І люди їх богами визнавали,
І не жаліли величальних слів.
Жилося людям сутужно тоді,
Хоч боги, наче, їм допомагали,
Своїми все ж руками здобували.
А, як бувало, рід не углядів
2024.05.02
12:35
Велике пошанування до батька й матері,
бо Господь Пресвятий ставить його вище пошанування до Себе Самого…
Є в тебе майно чи нема - шануй батька твого і матір твою,
навіть якщо живеш милостинею"
Раббі Шимон бар Йохай
Давно це сталось. Тоді, як в І
2024.05.02
11:03
Четвер Великий. Таїнство вечері.
Ісус омив всім учням ноги
У знак покори. Чиста атмосфера.
Благословення людям Богом.
І кожному із учнів дав він хліба.
За всіх страждав Ісус у муках,
Бо розіп*яли його згодом тіло.
Ісус омив всім учням ноги
У знак покори. Чиста атмосфера.
Благословення людям Богом.
І кожному із учнів дав він хліба.
За всіх страждав Ісус у муках,
Бо розіп*яли його згодом тіло.
2024.05.02
10:26
Літери
Я отримав букву R,
відтепер я - Шарль Бодлер!
Літера казкова:
раз! - і все готово.
Я отримав букву R,
відтепер я - Шарль Бодлер!
Літера казкова:
раз! - і все готово.
2024.05.02
10:19
Нотатки дружини письменника
Скажу відверто: мені особисто подобаються оповідання мого чоловіка - короткі, але дуже зворушливі. І нехай він досі не лауреат премій, як дехто з його однокурсників, не входить до правління творчих спілок, не видає щорічно ч
2024.05.02
08:59
Не розказуй мені про любов —
бо блаженство злетіло раптово,
ніби в небо пташина казкова,
що покинула рідний альков.
Не розказуй мені про любов!
Не торкайся моєї руки,
струмом доторк холодний на шкірі,
бо блаженство злетіло раптово,
ніби в небо пташина казкова,
що покинула рідний альков.
Не розказуй мені про любов!
Не торкайся моєї руки,
струмом доторк холодний на шкірі,
2024.05.02
08:05
Голубі троянди
Я у вІрші ховаюся, ніби в дитинстві за штору.
Між рядками ховаю себе від тривог і жахіть.
Але схованка ця ненадійна і зовсім прозора.
То колись під вікном було затишно й тепло сидіть.
Той куточок наснився мені: із тканини м'якої
Я у вІрші ховаюся, ніби в дитинстві за штору.
Між рядками ховаю себе від тривог і жахіть.
Але схованка ця ненадійна і зовсім прозора.
То колись під вікном було затишно й тепло сидіть.
Той куточок наснився мені: із тканини м'якої
2024.05.02
05:59
У старомодній та незграбній шафі
Знайшов я дещо. Зовсім не чекав.
Знайшов свого дитинства нотний зошит,
Який не бачив новомодних шаф.
Серед старих блокнотів та конспектів
Мені засяяв, наче діамант,
Дешевий та простенький нотний зошит,
Знайшов я дещо. Зовсім не чекав.
Знайшов свого дитинства нотний зошит,
Який не бачив новомодних шаф.
Серед старих блокнотів та конспектів
Мені засяяв, наче діамант,
Дешевий та простенький нотний зошит,
2024.05.02
04:40
На все твоя, мій Боже, милість
І ласка істинна твоя, -
Тож не журюся, що змінилась
Життя земного течія.
Уже відлунює гучніше
Мені минуле шумом днів
І в серцем вистражданих віршах,
І в чистих трелях ніжних слів.
І ласка істинна твоя, -
Тож не журюся, що змінилась
Життя земного течія.
Уже відлунює гучніше
Мені минуле шумом днів
І в серцем вистражданих віршах,
І в чистих трелях ніжних слів.
2024.05.01
17:52
Червоними слізьми країна плаче,
сумує без упину третій рік…
І кровотеча більшає, тим паче,
що ріки крові – не берези сік!.
Як виявилось, цирк – то небезпека,
загрози пік – зелене шапіто!.
Канабісом торгують у аптеках,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...сумує без упину третій рік…
І кровотеча більшає, тим паче,
що ріки крові – не берези сік!.
Як виявилось, цирк – то небезпека,
загрози пік – зелене шапіто!.
Канабісом торгують у аптеках,
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
2024.04.01
2023.11.22
2023.02.21
2022.02.01
2021.07.17
2021.01.08
2020.03.12
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Ірина Кримська (1964) /
Публіцистика
/
Аналогії
Чорнобильський аверс
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Чорнобильський аверс
Аналогії
Журналісту іноді доводиться кривити душею. Чуєш правду, а донести її до людей не можеш.
Так було й після квітневого мітингу, присвяченого 27-й річниці чорнобильської катастрофи. Працюючи у провладній газеті, я могла констатувати побачену подію в її офіційному і безбарвному репортажі. Особисті людські ж враження лишила при собі – у вигляді неформатних фото та запису «із перших вуст» на диктофон. Однак про це пізніше.
Зрозуміло, що цей грудневий мітинг, яким держава вшановує ліквідаторів, знову пройде шаблонно офіційно… А неофіційно все виглядає так.
Коли я 25 квітня цього року фотографувала перебіг заходів у великій залі РДА, мимоволі порівняла із різноманітними заходами радянської доби. Вшановують і пам’ятають. Та якось не так. Ніколи (рада буду почути заперечення) не запросять ветерана-ліквідатора, як ветерана Великої Вітчизняної війни, на виховну годину до школярів. Ніколи сучасні «тимурівці»-скаути-пластуни не провідають хворого учасника наслідків аварії на ЧАЕС, або вже лише його вдову. Ніколи учнівський загін чи бригада не візьмуть собі наймення будь-кого із земляків, котрі, як і вояки другої світової, виконували свій святий обов’язок – захищати батьківщину й народ від ворога. (Ця тенденція з’явилася і згасла у перші роки після аварії на ЧАЕС і стосувалася лише бригади пожежників, яких безглуздо кинули у полум’яне пекло розверзлого реактора). Ніколи іменем котрогось із ліквідаторів не буде названо у Малині вулиці.
Ніколи не буде пережито, у зв’язку з чорнобильськими датами, шквалу радості й торжества, того особливого весняного настрою, яким позначався День Перемоги 9 травня – перемоги над злом і смертю. Хоча ліквідатори зробили для народу й України (і не лише України!) не менше – не треба бути й аналітиком. Але не завжди там, де велика жертовність, є велика Перемога.
Не стане ліквідаторів – не стане й події (до нового вибуху, нової аварії?..)
Але не буду фантазувати про чорне. Є фарби реальності, і їх слід використовувати, поки не засохли й не вицвіли. Щоб потім школярі, які писатимуть МАН-івські роботи з історії, або науковці, котрі прітимуть над монографіями про достеменність подій навколо ЧАЕС, не ходили по старожилах та не збирали факти, щоб реконструювати правду. Це вже проходили: голодомор, національно-визвольний рух – ходимо, по крупинках збираємо, що баба-дід скажуть. І, як ведеться, кажуть вони мало, бо пам’ять зраджує. А здебільшого й казати нічого – більшість уже в іншому світі. Отож і виходить офіційна історія – багато пафосу і жменька істини або й повна її відсутність.
А історія події живе й помирає разом з її учасниками. Тому прикро, що на урочистостях ми слухняно слухаємо рядки стандартного сценарію, виступи офіційних осіб, депутата Журавського і йому подібних. От якраз ці шаблони успадкували радянської влади один до одного. Неформат і сьогодні не потрібен. А коли й говорить котрий ліквідатор, він лишає, ховає в собі найболючіше і найправдивіше. Він знає, що його сповідь зачепить лише емоції присутніх, а держава вже не дасть більше, ніж дала. Забрати може, а додати – навряд чи.
Тож збирайте, юні пошуківці й чесні історики, факти, які ще носять їх свідки. Підкидаю вам підказку, повертаючись до матеріалів, котрі мною ніде не були використані.
Отож про те, що згадала на початку. Підійшовши до учасників зборів 25 квітня цього року, поцікавилася, яку ж допомогу роздають у конвертиках разом із гвоздичкою? Чоловіки-ліквідатори, що сиділи в останньому ряду, показали начиння конвертика. Фіксуйте, майбутні чиновники й історики, майбутні вчителі й учасники майбутніх подій! Фіксуйте традицію сьогодення. Щоб потім могли або пишатися цим, або могли виправдати, або здивуватися чи зневажити.
Зауважте, я не роблю власної оцінки – вона ж бо надто суб’єктивна. Я не знаю, добрі чи недобрі ці 100 гривень. Чи допомагають, чи ще більше принижують? Просто дарую фото до вашого власного підручника історії.
Того ж квітневого дня учасники зборів у РДА були підвезені на мітинг до пам’ятного знака жертвам аварії на ЧАЕС. Знову – ті ж офіційні слова, жалобна музика, інші старі й нові ритуали. Хто ж скаже, що це погано, що цього не варто робити? Варто.
Але чому ж дехто з ліквідаторів не хоче лишатися на мітинг та слухати слова й промови? Бо він учасник своєї історії, а не офіційної. Бо там немає місця його словам – незручним словам, які записані мною на диктофон і не використані вчасно.
Чоловік (на фото) поклав свою гвоздичку до чорнобильського дзвону, вклонився і пішов геть, не чекаючи мітингу. А на моє запитання, чому йде, відповів:
– Я мусив доводити, що був учасником ліквідації. Держава вимагала то одну, то іншу довідку. Кажуть в установах, що ти маєш довести погодинно, де і скільки працював там, у зоні, біля станції. Не можеш довести свою правду, шукаєш у архівах, щоб із тебе дурня не робили, щоб тобі повірили. Найшов, що зміг, бо архів у ті роки зберегти ніхто не намагався: підприємство одне ліквідовувалося, на його місці виникало інше, а документи шукай сам. Частково добився правди. У них для нас, бач, грошей немає. А тому синку президента, який за рік декларує багатомільйонні доходи, нічого доводити і довідок шукати не треба… Я не хочу лишатися на мітинг і слухати. Що тут можуть мені сказати?
Чоловік міг би ще говорити. Якби ж я пішла з ним і вислухала його історію від початку до кінця. Запитати, скільки його побратимів було у квітні 1986-го там і скільки їх у квітні й грудні 2013-го тут? Хто з них солідарний з ним і не хоче присмаченої жалобною мелодією офіційщини? Хто з них покинув цей світ? Скільки зробила чи не зробила держава для своїх рятівників? Повірте, це цікавить не тому, що журналістові так і хочеться піддати критиці, запереченню чи сумніву кожен факт. А тому, що відсутній сам голос справжньої історії.
Нехай знають прийдешні покоління і про отримані пенсії та квартири, щоб пишатися державою; і про зневажені права ліквідаторів, щоб соромитися держави.
Знаєте ж, що є «свідчення» учасників Великої Вітчизняної війни, котрі ще пішки під стіл ходили, коли справжні учасники святкували Перемогу. Бійтеся, щоб і наша історія ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, писалася зі «спогадів» псевдо-ліквідаторів, котрі не мали права, але мали й мають можливість хизуватися своєю участю у своїй історії.
Вибирайте пам’ять. Вибирайте історію.
P.S.
Ця стаття була написана у грудні 2013 року про переживання й враження по подіях вшанування у квітні цього ж року. Тобто минуло 8 місяців. Коли вийшло число тижневика з цією публікацією, підійшла до мене чиновниця з «чорнобильського» кабінету: «Ти, Ірино, перш ніж писати про людей, поцікавилась би, хто вони, як вони. Ти от написала, а не знаєш, що вони влітку один за одним померли…». Потім був ще діалог, бо виходило, що за мною якась моральна провина. Але ж річ не в моїх професійних суперечках, а в іншому. Ви хоча б розумієте?
P.S. – 2
Господи! Це ж із новітніми «ліквідаторами» в АТО так буде?????????
Журналісту іноді доводиться кривити душею. Чуєш правду, а донести її до людей не можеш.
Так було й після квітневого мітингу, присвяченого 27-й річниці чорнобильської катастрофи. Працюючи у провладній газеті, я могла констатувати побачену подію в її офіційному і безбарвному репортажі. Особисті людські ж враження лишила при собі – у вигляді неформатних фото та запису «із перших вуст» на диктофон. Однак про це пізніше.
Зрозуміло, що цей грудневий мітинг, яким держава вшановує ліквідаторів, знову пройде шаблонно офіційно… А неофіційно все виглядає так.
Коли я 25 квітня цього року фотографувала перебіг заходів у великій залі РДА, мимоволі порівняла із різноманітними заходами радянської доби. Вшановують і пам’ятають. Та якось не так. Ніколи (рада буду почути заперечення) не запросять ветерана-ліквідатора, як ветерана Великої Вітчизняної війни, на виховну годину до школярів. Ніколи сучасні «тимурівці»-скаути-пластуни не провідають хворого учасника наслідків аварії на ЧАЕС, або вже лише його вдову. Ніколи учнівський загін чи бригада не візьмуть собі наймення будь-кого із земляків, котрі, як і вояки другої світової, виконували свій святий обов’язок – захищати батьківщину й народ від ворога. (Ця тенденція з’явилася і згасла у перші роки після аварії на ЧАЕС і стосувалася лише бригади пожежників, яких безглуздо кинули у полум’яне пекло розверзлого реактора). Ніколи іменем котрогось із ліквідаторів не буде названо у Малині вулиці.
Ніколи не буде пережито, у зв’язку з чорнобильськими датами, шквалу радості й торжества, того особливого весняного настрою, яким позначався День Перемоги 9 травня – перемоги над злом і смертю. Хоча ліквідатори зробили для народу й України (і не лише України!) не менше – не треба бути й аналітиком. Але не завжди там, де велика жертовність, є велика Перемога.
Не стане ліквідаторів – не стане й події (до нового вибуху, нової аварії?..)
Але не буду фантазувати про чорне. Є фарби реальності, і їх слід використовувати, поки не засохли й не вицвіли. Щоб потім школярі, які писатимуть МАН-івські роботи з історії, або науковці, котрі прітимуть над монографіями про достеменність подій навколо ЧАЕС, не ходили по старожилах та не збирали факти, щоб реконструювати правду. Це вже проходили: голодомор, національно-визвольний рух – ходимо, по крупинках збираємо, що баба-дід скажуть. І, як ведеться, кажуть вони мало, бо пам’ять зраджує. А здебільшого й казати нічого – більшість уже в іншому світі. Отож і виходить офіційна історія – багато пафосу і жменька істини або й повна її відсутність.
А історія події живе й помирає разом з її учасниками. Тому прикро, що на урочистостях ми слухняно слухаємо рядки стандартного сценарію, виступи офіційних осіб, депутата Журавського і йому подібних. От якраз ці шаблони успадкували радянської влади один до одного. Неформат і сьогодні не потрібен. А коли й говорить котрий ліквідатор, він лишає, ховає в собі найболючіше і найправдивіше. Він знає, що його сповідь зачепить лише емоції присутніх, а держава вже не дасть більше, ніж дала. Забрати може, а додати – навряд чи.
Тож збирайте, юні пошуківці й чесні історики, факти, які ще носять їх свідки. Підкидаю вам підказку, повертаючись до матеріалів, котрі мною ніде не були використані.
Отож про те, що згадала на початку. Підійшовши до учасників зборів 25 квітня цього року, поцікавилася, яку ж допомогу роздають у конвертиках разом із гвоздичкою? Чоловіки-ліквідатори, що сиділи в останньому ряду, показали начиння конвертика. Фіксуйте, майбутні чиновники й історики, майбутні вчителі й учасники майбутніх подій! Фіксуйте традицію сьогодення. Щоб потім могли або пишатися цим, або могли виправдати, або здивуватися чи зневажити.
Зауважте, я не роблю власної оцінки – вона ж бо надто суб’єктивна. Я не знаю, добрі чи недобрі ці 100 гривень. Чи допомагають, чи ще більше принижують? Просто дарую фото до вашого власного підручника історії.
Того ж квітневого дня учасники зборів у РДА були підвезені на мітинг до пам’ятного знака жертвам аварії на ЧАЕС. Знову – ті ж офіційні слова, жалобна музика, інші старі й нові ритуали. Хто ж скаже, що це погано, що цього не варто робити? Варто.
Але чому ж дехто з ліквідаторів не хоче лишатися на мітинг та слухати слова й промови? Бо він учасник своєї історії, а не офіційної. Бо там немає місця його словам – незручним словам, які записані мною на диктофон і не використані вчасно.
Чоловік (на фото) поклав свою гвоздичку до чорнобильського дзвону, вклонився і пішов геть, не чекаючи мітингу. А на моє запитання, чому йде, відповів:
– Я мусив доводити, що був учасником ліквідації. Держава вимагала то одну, то іншу довідку. Кажуть в установах, що ти маєш довести погодинно, де і скільки працював там, у зоні, біля станції. Не можеш довести свою правду, шукаєш у архівах, щоб із тебе дурня не робили, щоб тобі повірили. Найшов, що зміг, бо архів у ті роки зберегти ніхто не намагався: підприємство одне ліквідовувалося, на його місці виникало інше, а документи шукай сам. Частково добився правди. У них для нас, бач, грошей немає. А тому синку президента, який за рік декларує багатомільйонні доходи, нічого доводити і довідок шукати не треба… Я не хочу лишатися на мітинг і слухати. Що тут можуть мені сказати?
Чоловік міг би ще говорити. Якби ж я пішла з ним і вислухала його історію від початку до кінця. Запитати, скільки його побратимів було у квітні 1986-го там і скільки їх у квітні й грудні 2013-го тут? Хто з них солідарний з ним і не хоче присмаченої жалобною мелодією офіційщини? Хто з них покинув цей світ? Скільки зробила чи не зробила держава для своїх рятівників? Повірте, це цікавить не тому, що журналістові так і хочеться піддати критиці, запереченню чи сумніву кожен факт. А тому, що відсутній сам голос справжньої історії.
Нехай знають прийдешні покоління і про отримані пенсії та квартири, щоб пишатися державою; і про зневажені права ліквідаторів, щоб соромитися держави.
Знаєте ж, що є «свідчення» учасників Великої Вітчизняної війни, котрі ще пішки під стіл ходили, коли справжні учасники святкували Перемогу. Бійтеся, щоб і наша історія ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, писалася зі «спогадів» псевдо-ліквідаторів, котрі не мали права, але мали й мають можливість хизуватися своєю участю у своїй історії.
Вибирайте пам’ять. Вибирайте історію.
P.S.
Ця стаття була написана у грудні 2013 року про переживання й враження по подіях вшанування у квітні цього ж року. Тобто минуло 8 місяців. Коли вийшло число тижневика з цією публікацією, підійшла до мене чиновниця з «чорнобильського» кабінету: «Ти, Ірино, перш ніж писати про людей, поцікавилась би, хто вони, як вони. Ти от написала, а не знаєш, що вони влітку один за одним померли…». Потім був ще діалог, бо виходило, що за мною якась моральна провина. Але ж річ не в моїх професійних суперечках, а в іншому. Ви хоча б розумієте?
P.S. – 2
Господи! Це ж із новітніми «ліквідаторами» в АТО так буде?????????
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію