ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Володимир Каразуб
2024.04.23 09:17
І слова, наче, хвилі, хвилі,
Гойдаються, хвилі, мов коми,
І скільки, любові, за ними,
І скільки, іще, невідомих.
І скільки, безмовних, схлипів,
У цьому, голодному, морі,
І лякає, не те, що квилить,
А те, що, не може, промовити.

Ілахім Поет
2024.04.23 07:19
Хтось скаже, що банально вию вовком.
Для мене це є блюзом самоти.
На перехресті не простоїш довго.
А на узбіччя тяжко відійти.
Я підкотив би Принцем, наче в казці.
Та побут твій спаплюжити боюсь.
Хтось скаже – меланхолія якась це.
А як на мене, рад

Віктор Кучерук
2024.04.23 04:48
Віддаляється вчорашнє
І послаблюється шум
Од учинків безшабашних,
І від плину мрійних дум.
Тільки згадки пам'ять мучать
Повсякчасно й без пуття
Про, на жаль, скороминуче
Богом дане раз життя.

Хельґі Йогансен
2024.04.22 21:05
Закривавлена, знищена, спалена
Вже не вперше й не вдруге весна.
Вона — звістка, якої чекаємо,
Але й досі до нас не дійшла.

У молитвах, прокльонах "оспівана",
Хоч нема її в тому вини.
Почуттями брудними, незрілими

Іван Потьомкін
2024.04.22 10:25
Не блудним сином їхав в Україну
Із того краю, що не чужий тепер мені.
До друзів поспішав, щоб встигнути обняти,
До кладовищ, щоб до могил припасти...
...Вдивлявсь- не пізнавав знайомі видноколи,
Хоч начебто й не полишав я їх ніколи,
Та ось зненацьк

Олександр Сушко
2024.04.22 08:52
Ви чули як чмихають їжаки? Ні? Дивно. Спробуйте увечері натерти пусту собачу тарілку під порогом шматочком тушкованого м’яса. Як сяде сонце – вдягніть щось балахонисте з каптуром та сядьте в кущах на ослінчику. Гарантую: на густий запах тушонки їжак

Леся Горова
2024.04.22 08:32
Верба розплела свої коси за вітром
Під ними у брижах виблискує став,
Скотилися з берега запахи літа ...
Втікаючи геть очерет захитав

Сполоханий крижень. У сірої чаплі
Сьогодні в болоті скрипучий вокал,
А сонце розсипалось плесом по краплі,

Ілахім Поет
2024.04.22 07:03
З гори, з Сіону видно все і скрізь! Дивись, запам’ятовуй, Єшаягу! Як паросток башанський нині зріс, яку він приписав собі звитягу.

- Я бачу – в наступ знову йде Арам; і смертю Манасія та Єфрем нам загрожують. Їм кістка в горлі – Храм! Хизуються – баг

Козак Дума
2024.04.22 07:01
Словами не відтворюються ноти,
а ключ скрипковий – музи реверанс.
Приємно спілкуватися на дотик,
коли у тиші слово – дисонанс.


Віктор Кучерук
2024.04.22 05:47
Клекоче й булькає вода,
І піниться, мов юшка, –
Мигоче блякло, як слюда,
Повніюча калюжка.
Навколо неї, як вужі,
Снують струмки глибокі,
Бо для калюжі не чужі
Оці брудні потоки.

Артур Курдіновський
2024.04.21 22:16
МАГІСТРАЛ

Бездонна ніч своєю глибиною
Створила непохитний нотний стан.
А сивий сніг спостерігав за мною:
Чи впораюсь я з болем свіжих ран?

Мелодія, пригнічена журбою

Микола Дудар
2024.04.21 21:42
Квітні, травні, липні, червні…
Серпнів я би не чіпав…
Не помістяться в майстерні —
Нечитайло підсказав…

Що робити, де та правда?
Що такого я зробив?
Серпні наче — не завада,

Ілахім Поет
2024.04.21 21:09
Ти була всім, чим я дихав і дихаю.
Тим, що втрачав і що в серці відкрив.
Грізною зливою, повінню тихою.
Теплим ковчегом в безмежності криг.

Садом Едемським і небом з сузір’ями.
Чим насолоджувавсь я, чим страждав.
Днями святковими, буднями сір

Євген Федчук
2024.04.21 14:49
Стояв травневий ясний, свіжий ранок.
Вже сонце освітило куполи
Софії. Ніч майнула наостанок
За Гору. Пташки співи завели.
Грайливі горобці чогось зчепились
У поросі. Знайшли, напевно, щось.
А сонні голуби на те дивились
Зі стріхи. Сонце вище піднял

Ігор Шоха
2024.04.21 11:43
Життя таке, що їде дах,
та поки дибаємо далі,
воно збувається у снах
як репетиція реалій.
Ховатися немає де,
хоча і мусимо – подалі:
на Марсі, Місяці... ніде,
якщо і досі де-не-де

Світлана Пирогова
2024.04.21 09:04
Гілкою жасмину розцвіло кохання.
Малювала пензлем сонячна рука.
Цвіт у молоці. Очі - чорна кава.
Небеса завмерли в мовчазнім чеканні.

Серце заспівало, як відлуння мушлі.
Настрій пишноцвіттям розливавсь навкруг.
Цілував кохану той весняний дух.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Критика | Аналітика):

Геннадій Дегтярьов
2024.03.02

Теді Ем
2023.02.18

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08

Ярослав Штука
2020.12.05

Оранжевый Олег Олег
2020.03.12

Тарас Ніхто
2020.01.18






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Василь Кузан (1963) / Критика | Аналітика

 Знищення власної книжки подібне до самогубства

Розмова з братами Капрановими

Образ твору Автор: Василь КУЗАН
№1(33) 14.01.2011

«Знищення власної книжки подібне до самогубства» – кажуть письменники брати Капранови, яким, разом із іншими літераторами (було таке), доводилося публічно спалювати рукописи для того, щоб привернути увагу політиків до проблем книговидання в Україні. Але наша розмова з найвідомішими близнюками країни не тільки про проблеми, а й про багато інших надзвичайно цікавих речей, які надихають, створюють атмосферу, які допомагають і заважають, які підносять і убивають дух, які пробуджують і спонукають до дії… У світі подвійних стандартів подвоєна думка братів Капранових вселяє надію на єдність нації та її інтелектуальних лідерів.

Чи часто кожен із Вас думає про те, як би в даній ситуації вчинив інший? Відчуття роздвоєння особистості часом не відчуваєте?

Ми не тільки думаємо про те, як вчинив би інший – ми здебільшого разом приймаємо рішення. Це важко пояснити людям, які звикли жити самі, але у нас процес обговорення ніколи не припиняється, ми постійно думаємо вголос, спілкуючись один з одним, оскільки звикли бути разом з першого дня існування. Тому у нас не роздвоєння особистості – а навпаки, об’єднання. Є особистість одного брата, є особистість іншого, а є спільна особистість, яка об’єднує обох. Знов-таки, це важко зрозуміти тим, хто народився і живе сам. Певно, подібну єдність відчуває дитина і мати у перші дні після народження, коли ще не розірвано духовного та фізіологічного зв’язку між ними.

Ви є авторами багатьох проектів: «Зелений пес», «Книгоноша», «Друг читача»… Який із них вважаєте головним?

Безперечно, наш головний проект – «письменники Брати Капранови». Власне, він і був причиною появи інших проектів. Так, 1998 року, коли ми приїхали до України і вважали, що вже час познайомити читачів з нашою першою книжкою «Кобзар 2000», з’ясувалося, що у нашій країні не видаються книжки. Зовсім. А отже, довелося організувати видавництво. Потім ми зрозуміли, що видавати книжки можна, але немає кому їх продавати – і організували дистрибуційну компанію, почавши з каталогу книжок поштою «Книгоноша». Потім зрозуміли, що книжці катастрофічно не вистачає інформаційного простору – про неї не пишуть, не говорять, не показують. Так з’явилася газета та сайт. Згодом постало питання молодих творчих сил – звідки їх брати та які перспективи сьогодні є для письменників та поетів, а отже ці думки вилилися у літературний сайт Гоголівська @кадемія» gak.com.ua. Потім почався погром української культури, і ми взялися за «Україну – зону культурного лиха». І так далі.

Ми б із задоволенням зосередилися виключно на творчості, але, певно, не вгадали з часом і місцем народження, отже, робота сама нас знаходить. А може, це і на краще?

Ваші книги Ви пишете разом чи доповнюєте один одного у процесі редагування?

Будь-яка книжка народжується у обговоренні між собою. І поки ми не вигадаємо її, триває процес голосного обдумування. Потім ми сідаємо до комп’ютерів – зазвичай для цього доводиться кудись поїхати, щоб решта справ не заважали творчості – і пишемо кожен свій шматочок. Потім міняємося шматочками і редагуємо їх, потім знову міняємося і редагуємо. Потім складаємо цілий твір і редагуємо його по черзі ще два-три рази. В результаті самі не можемо відрізнити, хто яке слово написав. Насправді романи створюються не на папері, а в голові, а наші голови з’єднані у одну, як би зараз сказали, мережу.

Вам більше подобається писати публіцистику чи романи?

Безперечно, більше подобається писати художню літературу. Але життя весь час підкидає теми та ідеї, які не втілиш у романі – хіба що взятися за антиутопії. Отже, коли накипіло, ми сідаємо до клавіатури і пишемо свої думки. Виходить публіцистика. Ми вважаємо, що література має займатися вічними питаннями, а публіцистика – актуальними, тому хотіли б, щоб наші статті старіли. Але, на жаль, більшість із них залишаються актуальними й досі. Може, через те, що суспільство не встигає займатися головним, а зосереджене на нових моделях мобільних телефонів та політиці. А може, через те, що ми довго думаємо перед тим, як сісти до клавіатури і не пишемо на перші-ліпші теми, а намагаємося намацати больові точки. В результаті вийшла книжка «Закон Братів Капранових», яка зібрала наші статті, які не втратили актуальності і, як ми розуміємо, не втратять її найближчим часом.

Спалювання рукописів публічно дало якісь результати? Наскільки можливим є вплив на ситуацію подібними акціями? Не тільки в культурі, в літературі, але і в житті?

Ми палили рукописи 2004-го року, коли Кабмін на чолі з Януковичем ввів ПДВ на вітчизняну книжку і практично зупинив процес видавництва в країні. Це був жест відчаю. Мабуть, тому він і подіяв – Верховна Рада швиденько взялася переглядати бюджет і за півроку ПДВ скасували. Щоправда, ці півроку простою відкинули вітчизняних видавців назад і в результаті галузь зупинилася у розвитку, але принаймні відновила свої позиції.

Подібні акції – право кожної людини. Письменник пише книжки і має право їх знищити. Гоголь свого часу так і зробив. Але це – щось подібне до самогубства. Зловживати самогубством не варто – це вже ознака психічних розладів. Так само, коли починають симулювати акції відчаю на поталу політичним цілям – виникають «псевдо-Майдани», які калічать їхніх учасників морально і розбещують організаторів, бо політики потім вважають, що усіх людей можна купити і поводяться відповідно.

Чи правда, що рукописи не горять?

Неправда. Горять. Самі бачили. Крім того, особисто ми втратили рукопис свого першого великого твору – роману «Адес», попри навіть те, що він існував і в електронній формі. Чи згорів, чи шляк його трафив – хтозна. Але шкода.

Закон братів Капранових впливатиме на рішення Верховної Ради?

Він уже впливає. Справа в тому, що цей закон не потребує голосування, так само, як закон всесвітнього тяжіння. Навіть якщо всі депутати проголосують проти – все одно буде діяти. Ви бачите самі, хто в нас при владі і розумієте, що ці люди не зацікавлені у тому, щоб їхні виборці читали книжки – адже тоді вони не проголосують за цих політиків. Політика розраховує на неосвіченого, бидлуватого і некультурного виборця.

Наскільки життєво важливим є для Вас національне питання?

Національне питання – це насправді питання виживання людства. Адже зникнення націй призведе до порушення гуманітарного балансу, так само, як знищення тварин та рослин призведе до порушення балансу екологічного. Земля не зможе існувати, якщо на ній залишиться два-три види тварин. Так само людство не зможе існувати, якщо буде зведене до кількох національностей. Приклад – дисбаланс політичний – протистояння соціалістичного та капіталістичного світів, яке мало не призвело до катастрофи. Будь-яка поляризація веде до зіткнення і вибуху, це не ми вигадали. Отже, для нас особисто, як людей зацікавлених у виживанні людства, національне питання є головним.

Виховані в радянській системі освіти наші люди середнього і старшого віку ще бояться слова «націоналізм». Чи може щось або хтось кардинально змінити ситуацію?

Націоналізм – це нормальна реакція нації на загрозу знищення. У нашій з вами крові є спеціальні тільця – лейкоцити. Коли людина здорова, їх мало, і це є показником, що все гаразд. Але щойно з’являється ворожа клітина чи інфекція, кількість лейкоцитів стрімко зростає, і всі вони кидаються на ворога. Обліплюють його і вбивають, хоч і самі гинуть.

Націоналісти – це ті самі лейкоцити, але для нації. Поки нація живе нормально, ніхто її не чіпає, націоналістів мало і вони не є агресивними. Але щойно виникає загроза здоров’ю нації, націоналісти активізуються, їх стає більше. Це – природній захисний механізм. Щойно Україна стане на ноги як країна, а українці як нація, кількість націоналістів зменшиться.

Судячи з Вашого кабріолета – ви є націоналістами…

Сподіваємося, це помітно не тільки коли дивишся на кабріолет. Письменник, на нашу думку, має знаходитися на вістрі проблем суспільства – тільки тоді його твори матимуть цінність для людей, а не тільки для нього особисто. Але ми – націоналісти-практики. Ми намагаємося творити національну культуру, об’єднувати національну інтелігенцію, збурювати національну думку. Однак не займаємося політикою і агітацією. Агітація розрахована на публіку, яка не любить думати головою, а ми пишемо для тих, хто любить цей процес.

Як Ви думаєте, що найперше приходить людям в голову, коли вони читають назву Вашого роману «Розмір має значення»?

Саме для того, щоб люди не велися на стандартні асоціації, ми на обкладинці помістили гарну дівчину з гарними розмірами. І роман, власне, про те саме – про стандарти та національні комплекси, які не варто зводити до гасел, які завжди є суперечливими. Роман для тих, хто любить думати.

У чому полягає філософія хуліганського роману?

Філософія – це любов до мудрості. Ми закликаємо читача подумати над традиційними проблемами українців – як ми себе бачимо, як ми бачимо сусідів, де шукаємо відповіді на всі питання. Поміркувати та посміятися над комплексами неповноцінності, які, на жаль, притаманні українцям. Ну і, звичайно, над тими ідеями, які сьогодні нав’язуються через інформаційний простір і є шкідливими як для людей, так і для культури. Зокрема, над ідеєю, що «гарна жінка» і «худа жінка» – це синоніми. Коли кожен філолог вам скаже, що «худа» – це синонім слова «погана», до речі, у всіх мовах світу. Тим більше, коли йдеться про те, що нашим жінкам нав’язують думку, що вони є негарними. Це злочин.

Ви часто хуліганите?

Якщо під «хуліганством» розуміти яскраву і незвичну поведінку – то часто. Якщо йдеться про крадіжки лампочок у під’їздах – то ні. Ми не любимо одноманітності і сірості. Ми намагаємося розбудити в людях цікавість до життя.

Важливіше хуліганити в книгах чи в довколалітературному житті?

Важливо, щоб літературу припинили сприймати як занудство. Що там казати – при слові «українська література» у більшості людей, особливо молодих, зводить щелепи від нудьги. Наша школа прищеплює дітям ненависть до читання взагалі, а особливо до читання української класики. Як це вдається – секрет, але діти, які ідуть до школи і хочуть навчитися читати, вийшовши зі школи, припиняють читати взагалі.

Тому ми намагаємося переконати людей, що книжка – це зовсім не страшно. Що книжка може бути цікавою і розумною одночасно.

Ви любите тварин?

Ми виросли в маленькому містечку, з дитинства годували курей, качок, кроликів, пасли кіз та корів. Тому тварин любимо – як живих, так і смажених.

Чому Ваш пес зелений?

Наш пес спочатку був жовто-блакитним, але п’яний друкар змішав фарби, і з жовтої та синьої вийшла одна зелена. Крім того, «Зелений пес» – це те, чого не буває, а ми дуже любимо займатися тим, чого не буває, зокрема популярною українською літературою. Ну і, врешті, є вірш Руданського. Так що ми даємо три різних версії – і читач сам може обрати потрібну.

Зовнішній вигляд, формат, оформлення книжок, які Ви видаєте, є нестандартними. Наприклад: «Кобзар 2000» потрібно читати з обох боків, «Vita nostra» Марини та Сергія Дяченків має суперобкладинку з вирізами, є у Вас серія книжок із зрізаними правими верхніми кутами… Наскільки для Вас форма є виразником змісту? Якщо, звичайно, вони якось пов’язані.

Форма книжки – це спосіб привернути до неї увагу. Погодьтеся, що кількість і різноманіття сучасних книжок роблять роботу видавця дуже складною. Адже книжку спочатку купують, а потім уже читають, так що до тексту дійде вже потім. А спочатку читача треба змусити книжку купити. От і стараємося разом з нашими редакторами та дизайнерами зробити книжку помітною. Звичайно, ми намагаємося, щоб книжку помітили саме ті читачі, на яких вона розрахована. Бо якщо оформити Дяченків як дамський роман, користі з того не буде ані для читачів, ані для Дяченків.

Меблі у Ваших квартирах схожі на книги?

Меблі у нашому будинку схожі на меблі. Ми любимо старі речі – забрали з маминої хати старий буфет, скриню, поставили їх у вітальні та використовуємо. А книжки є у великій кількості і на роботі, і вдома, вони хаотично розкидані по всьому будинку.

Хто із сучасних письменників є для Вас авторитетом?

Мабуть, для нас авторитетом був Павло Загребельний – не стільки як письменник, скільки як людина. Нам довелося з ним спілкуватися особисто – це був справжній патріарх. Зараз місце вакантне – при всій повазі до старшого покоління, жоден з них не має потенціалу для того, щоб стати авторитетом у всіх поколінь. Хіба що Ліна Костенко здатна, але через особливості її характеру спілкуватися з нею досить таки складно.

Кого із письменників розкручуєте тепер? Хто і з якими книгами стоїть тепер у черзі на видання у Вашому видавництві?

Криза наклала відбиток на видавництво. Подорожчала поліграфія, папір. А отже, процес видання нових книжок сильно загальмувався. У нашому видавництві усі письменники рівні, ми до всіх однаково уважні. Інше питання, що Дяченки, наприклад, самі працюють над собою і над своєю популярністю, а дехто вважає, що все мають принести видавці на блюдечку з блакитною облямівкою. Люди не хочуть працювати, а мріють прокинутися знаменитими, а це можливо тільки у тому випадку, коли знаєш, з ким лягати спати.

Чи важко Вам двом дійти згоди при прийнятті важливих рішень?

Важливі рішення не бувають легкими. Люди самі з собою сперечаються, коли їх приймають. Дійти згоди з собою для одинака – все одно, що нам дійти згоди між собою.

Чи важко Вам руйнувати стереотипи? Який зі стереотипів намагаєтеся зруйнувати тепер?

Стереотипи складалися роками, а руйнувати їх доводиться за один штурм. Але бувають корисні стереотипи, а бувають шкідливі. Наприклад, що українська література є занудною – це шкідливий стереотип. Ми, наприклад, взялися зараз видавати українських класиків у спеціальний спосіб – щоб вони ніяк не нагадували класику і не лякали дітей. Щоб дитина прочитали книжку, а тоді здивувалася: «Невже це та сама Ольга Кобилянська, що ми її вчимо у школі?»

Знайти в Києві Ваш офіс – завдання не із простих. Таке розташування надихає Вас на створення нових романів з детективно-хуліганськими сюжетами?

Розташування офісу – це питання не симпатій, а грошей. Київ – дороге місто, тому ми сидимо там, де маємо можливість. Але в цьому є й свої переваги. Нас складно знайти не тільки вам, а й контрольним органам.

У Вас є комплекси?

Діагностування – це справа фахівців. Не хочемо відбирати хліб у психотерапевтів та займатися самолікуванням. Поки що наші комплекси нам не заважають, отож, нащо їх тривожити?

У діловому світі Ви відомі принциповістю і вмінням дотримувати слова. Які ще чесноти вважаєте важливими для себе і для ближніх?

Ми намагаємося дотримувати слова, бо вважаємо, що спочатку все-таки було слово. На жаль, в Україні це не досить розповсюджена точка зору. Тому людей, які відповідають за сказане, ми поважаємо і намагаємося підтримувати стосунки.

Але в нашому віці і при нашому життєвому досвіді треба вміти спілкуватися з людьми, незважаючи на їхні недоліки, тим більше, що ці люди дарують нам себе як героїв. Отже, вивчення людських недоліків – це робота письменника, і тут уже не можна гребувати. Нам доводилося спілкуватися і з політиками, і з попами, і з убивцями, і зі стукачами – тут важливо тримати свою мораль неушкодженою, як лікар-інфекціоніст, який не хоче заразитися.

Розповісте свій улюблений анекдот про близнюків? Чи, може, найкумеднішу ситуацію, яка траплялася з Вами як з близнюками?

Ми не знаємо анекдотів про близнюків. А кумедні ситуації з нами припинили траплятися років зо п’ять тому – коли Україна довідалася, що нас двоє. До того ДАІшник міг просто з цікавості зупинити – що це, двоє однакових в машині? На початку нашої кар’єри в Україні міліція взагалі нами часто цікавилася – обличчя знайомі, але ще не пам’ятали звідки. Питали: «Ви не в розшуку?».

У дитинстві Ви мінялися ролями, виступаючи один за одного. В цьому я не сумніваюся, бо в мене сестри-близнючки. Вони, бувало, здавали екзамени одна за одну, бо були однакові, і навіть мама могла переплутати їх. Яка ситуація могла б змусити Вас виступити тепер один за одного, один в ролі іншого?

Ви не повірите, але ми не складали іспити один за одного, бо вчилися завжди на відмінно. Одного разу, коли у Віталія був апендицит, викладач сказала Дмитрові: «Знаю, як ви вчитеся, тому як ти складеш, так і йому поставлю». Так воно надійніше, ніж мінятися. Боролися один раз один за одного, бо один травмувався, а здавати фінал просто так не хотілося.

Ви ходите в гості один до одного на день народження?

Ми живемо в одній хаті і тому не ходимо в гості один до одного. Ми всі свята святкуємо разом.

Які ще свята вважаєте родинними?

У нас така велика родина – двоє чоловіків, дві дружини, четверо дітей – що нас не дуже часто запрошують в гості. А отже, всі наші свята – родинні. Ну, звичайно, окрім Водохреща, бо Дніпро у нас вдома не тече.

Яке найоригінальніше побажання дарували Ви близьким людям останнім часом?

Тости – це питання експромту. Є натхнення – є побажання. Ми не колекціонуємо вдалих фраз, але маємо про запас універсальне побажання: Жінкам бажаємо пам’ятати, що Чоловіка створено за зразком і подобою Господа, а значить, коли вони йдуть проти волі чоловіка, вони фактично ідуть проти Господа. А Чоловікам бажаємо пам’ятати, що їх Господь творив за своїм зразком і подобою, а Жінку – без зразка, без подоби, отже Жінка – це перше справжнє диво.

Що хочете побажати своїм читачам і братам по слову?

Читачам бажаємо не забувати читати книжки. Нас часто запитують: як можна допомогти сучасній українській літературі. Дуже просто – зайдіть до книгарні і купіть книжку. Це найкращий спосіб. А якщо ви будете робити це щотижня, українська література розквітне, от побачите.

Братам по слову – знов-таки нагадаємо що ми є творцями, а значить, подібно до великого Творця, маємо творити світ навколо себе. Творчістю, думками, вчинками – кожен з нас творить свій світ, і яким він буде, залежить тільки від нас. Будьте творцями свого світу – інакше вам доведеться жити в чужому світі, а це дуже і дуже незатишно.




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2011-02-04 09:22:22
Переглядів сторінки твору 3408
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 0 / --  (5.134 / 5.54)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (5.225 / 5.7)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.800
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми ПЕРСОНИ
ЛІТПРОЦЕСИ
Автор востаннє на сайті 2019.03.01 19:50
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-02-04 09:50:00 ]
Цікаве інтерв"ю. Дякую.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2011-02-04 11:24:05 ]
І як на мене, пане Василю, цікаве інтерв'ю. І справді файно, що є такі яскраві особистості, як брати Капранови.
І дуже хочеться вірити, що брати Капранови колись стануть значним явищем, принаймні, в українській літературі.

Наразі їм трішки не вистачає, знову ж таки як на мене, інтелектуальної чутливості, і виразності у прояві своєї моральності. А звідси і помітні проблеми з етикою і естетикою у їхній спробі стати творцями. І зовсім вже безрадісно бачити, як інколи глибоко хибно оперують вони значеннями вагомих слів, якими вони взялися послуговуватися.

"Братам по слову – знов-таки нагадаємо що ми є творцями, а значить, подібно до великого Творця, маємо творити світ навколо себе... " - все правильно, особливо усвідомлення "маємо" підкреслює наше спільне сподівання.

Щодо нинішнього, то особисто я вважаю, що нічого кепського в тому немає, аби інколи розмовляти з дітьми дитячою мовою, але якщо постійно розмовляти з українським немовлям не по-дорослому, то куди воно зростатиме, до чого тягнутиметься? Зрозуміло, що це із розділу "надзавдання", та ось яке надзавдання у шановних літераторів, не зовсім зрозуміло.
Тож чи зможуть розмовляти Капранови по-дорослому - як на мене, актуальне питання.
Очевидною є і їхня "дитяча" відповідальність за рівень веб-проекту "Гоголівська Академія"...
Спроба донести їм дещо до відома, впиралася в явну обмеженість розуміння і, напевно, й можливостей, приставленої Капрановими до керування проектом "ГАКу" молоді...
Тож, мені б хотілося, аби енергійність братів Капранових і їхнє бажання зробити щось добре і вічне підкріплювалося більш глибоким розумінням цілей, методів, і суті...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мрія Поета (Л.П./М.К.) [ 2011-02-04 12:25:03 ]
"Так, 1998 року, коли ми приїхали до України... з’ясувалося, що у нашій країні не видаються книжки. Зовсім. А отже, довелося організувати видавництво."
"Ми палили рукописи 2004-го року, коли Кабмін на чолі з Януковичем ввів ПДВ на вітчизняну книжку і практично зупинив процес видавництва в країні. Це був жест відчаю. Мабуть, тому він і подіяв – Верховна Рада швиденько взялася переглядати бюджет і за півроку ПДВ скасували. "

Боже ж мій, які скромні хлопці )))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Комаров (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-04 12:58:04 ]
Мрійко, що це таке? Тут ставлять під сумнів винятковість братів Капранових в розвитку української поліграфії, там Ліну Костенку не всі возносять до небес. Чого доброго ще пропаде віра в доброго царя-батечку?

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мрія Поета (Л.П./М.К.) [ 2011-02-04 13:09:07 ]
А шо такоє? )) Мене просто розвеселила їх дитяча впевненість у намаганні з"ясувати, що "рушить світом і світилом" ))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Комаров (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-04 13:55:02 ]
А як накажете? Це колись народ був розумний і сам славив своїх вождів, лідерів, кормильців. А нині? Що за єресь? Щирість правдорубів піддають сумніву, рекорди стахановців б'ють-побивають. Я вам тихенько на вушко скажу - є навіть голоси які кажуть, що і святі після смерті зогнивають. І більше, при житті вони, святі і їли-пили не тільки сухий горох і воду з джерела і... прости господи. От такі часи ноні.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Василь Кузан (М.К./М.К.) [ 2011-02-04 14:36:13 ]
Шановні колеги!
Я тут виступаю як журналіст. Моє завдання - поставити запитання. І цінність такої розмови якраз у тому, що той, хто відповідає, постає перед читачем відкритим у своїх помислах, намірах, у баченні ситуації та себе в цій ситуації, тощо.
Оцінити справедливо вклад будь-якого письменника у літературу неможливо без його власної оцінки власного доробку і власної ролі в літпроцесі.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-04 14:52:21 ]
Направду, пане Василю, дякуємо, за таку публікацію. Ви дали нам певний ситуаційний зріз того явища, яке, безумовно має цінність, і яким народ цікавиться.
А щодо легкої критики, то це від небайдужості.
Нам усім хочеться поступу, і щоби було краще! Від кого ще оцього очікувати, як не від тих, хто хоче працювати і працює, хто на щось здатен!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксанка Крьока (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-04 14:38:00 ]
люди як люди,і часи як часи. все базується на принципах матеріальності світу. але ще залишилися такі унікууми, що вірять, що щсьможна змінити. і добре, що вірять.
а було б ще краще, якби збільшилося число тих, хто в підтримку своїй вірі щось робить(ну хоча б для галочки)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-04 14:57:54 ]
Дорога Оксанко, найкраще у вашому випадку пробувати коментувати з елементами гнучкості думки, з певною образністю, і пошуком краси можливих рішень.
Бо адміністрація інакше буде такі коментарі видаляти. Бо ви тут, аби навчатися, але не навчати. Тож де запитання, які у вас виникли?
Чи вам вже все ясно?
І слово "люди" краще не вживайте взагалі, принаймні до того часу, як не увиразните своє ставлення до Промислу Божого.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксанка Крьока (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-04 20:16:19 ]
шановна Редакціє, говорити із гнучкістю мені дійсно вартує навчитися.
щодо запитань: у даному інтерв"ю мені дійсно все зрозумілослово "люди" я вжила, цитуючи Булгакова, просто не поставила лапки.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Михайло Десна (Л.П./М.К.) [ 2011-02-04 15:20:09 ]
Авжеж, не байдуже! Проте в історії вітчизняної літератури був уже період розвитку "братств", який, власне, передував появі Г.С. Сковороди... Можливо, ми всі в якійсь мірі "сприяємо" появі чогось нового... Наприклад, період "електронного фольклору"?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2011-02-04 15:43:47 ]
Я, наприклад, Михайле, вважаю, що глобальне вирішення всього "нового" міститься у відповіді на питання - чи здатні комп'ютери створити свою, власну цивілізацію. Чи ж бо, чи може хтось окрім нас самих зробити те, задля чого існує життя, так?
Якщо компи не здатні, а як на мене, - таки не здатні, то полюс вищого розвитку лежатиме не в комп'ютерному напрямку ...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Михайло Десна (Л.П./М.К.) [ 2011-02-04 20:41:43 ]
Я не провидець, пане Володимире, та й "Матриця" - версія. Але праця багатьох далеко непересічних (в тому числі і ПМців) талантів неможливо заперечувати як факт. А що далі? Справді, не комп'ютером єдиним... Але й не без субкультури, створеної за допомогою компа! Історія переконує: що сприймає й підхоплює народ - має подальше право на пам'ять, навіть на життя! Фольцваген "Жук", народний "Український борщ" - даруйте за непрямі випадки прикладів.
А чому б і ні? Фольклор! Якщо є у ньому потреба! Якщо така форма дає можливість на відповідному етапі розвитку суспільства відтворити всі можливі барви сучасного життя!
Маруся Чурай серед нас: хто заперечуватиме?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Марія Гончаренко (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-07 20:57:15 ]
Дякую, Василю, за продумано поставлені запитання - вийшло цікаве інтерв"ю.
Відповіді спонукають до певних роздумів і,можливо, до обережнішого поводження із словами:

"Ми намагаємося творити національну культуру" - думаю, культуру не "творять", але створювати можна умови, в якій всі види культури будуть розвиватися вільно, без примусу, спонтанно...

"Поміркувати та посміятися над комплексами неповноцінності, які, на жаль, притаманні українцям." - "які, на жаль, притаманні" - з пелюшок нам намагаються втовкмачувати природність в нас цього комплексу - дивуюся, коли і брати Капранови продукують це...

"...дуже любимо займатися тим, чого не буває, зокрема популярною українською літературою." - дивна словесна еквілібристика, а може це вийшло жартома...

"Форма книжки – це спосіб привернути до неї увагу." - ексцентричне оформлення(зрізані кути палітурок, продірявлені суперобкладинки...), наприклад, у мене викликає відразу - це певний фарс, заниження інтелектуальної планки уявного читача...
але ж, повторюся, як на мою думку.