ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Козак Дума
2024.04.25 19:15
У одному із верховинських сіл мешкав заможний ґазда. Він мав доволі велике господарство, свій магазин. Із тварин тримав переважно корів, із молока яких виготовляв різноманітні сири та інші молокопродукти. Немалу долю прибутку приносила відгодівля поголів’

Євген Федчук
2024.04.25 17:01
Якось у селі дівчата й парубки гуляли,
Гуртом по селі ходили та пісні співали.
А, як прийшла вже розходитись, урешті, година,
Усі дівки по вулиці подались єдиній,
По своїх хатах. Одна лиш Малашка лишилась,
Бо ж її хата над шляхом битим притулилась.

Іван Потьомкін
2024.04.25 11:38
На карті світу він такий малий.
Не цятка навіть. Просто крапка.
Але Ізраїль – це Тори сувій,
Де метри розгортаються на милі.
І хто заявиться із наміром «бліц-кріг»,
Аби зробить юдеїв мертвими,
Молочних не побачить рік,
Духмяного не покуштує меду.

Юрій Гундарєв
2024.04.25 09:40
Дощ, як в Макондо, йде та йде.
А вона - сама під дощем.
Вже не ранок, та ще не день.
Ще не радість, та вже не щем…

Автор: Юрій Гундарєв
2024 рік

Володимир Каразуб
2024.04.25 09:16
Просто вітер, якоїсь осені зупинив мене,
Просто сонце якогось липня зійшло, як камінь,
І люди зустрічні записані буквою n,
У моїм, до сих пір не розв’язаному рівнянні.
І у ньому записана ти — у кімнаті зі шкла
На свічадах червоною барвою, як невідом

Світлана Пирогова
2024.04.25 08:41
А за вікном вже вечоріє,
І мліють світлом ліхтарі.
І де ж ті орігамі-мрії,
Що склались звідкілясь, згори?

Листи перегортаю, фото
Вцілілі від перепетій.
У кожному душевна квота,

Леся Горова
2024.04.25 07:45
В смолистих бурунах лежить рілля.
Вилискує, залита після суші.
І вороннЯ, не видне іздаля,
Серпанку рядна крилами ворушить.

Узбіччя із пожухлої трави -
Невипране дощем чадіння шляху.
Два кроки в поле зробиш, і лови

Віктор Кучерук
2024.04.25 06:23
Серце сумно защеміло
І душа зайшлась плачем,
Бо здригнулось враже тіло
Зі скривавленим плечем.
Розтрощив, на жаль, суглоба,
Раз почувсь короткий тріск
І ординець вузьколобий
Звідав кулі форму й зміст.

Ілахім Поет
2024.04.25 00:03
Вельмишановна леді… краще пані…

Даруйте – де б слова ті віднайшлись, коли життя – це стрес з недосипанням? І плід такий: нервовий трішки лист. Пишу його повільно – швидше равлик на Фудзіяму врешті заповзе. І навіть сам не знаю: чи відправлю? Чи згине д

Артур Курдіновський
2024.04.24 21:33
Неначе той омріяний журавлик,
Який відкрив до всіх бажань портал,
У купі понадкушуваних яблук
Урешті-решт знайшовся ідеал!

Тобі хтось зробить витончений кніксен...
Прийми від мене шану та уклін!
Зігріє око кожний мегапіксель,

Сергій Губерначук
2024.04.24 20:00
Шість хвилин, як я прокинувсь.
А тут мені повідомляють,
що я вже шість годин, як зраджую.
Ну так я зараз просто вирву язика,
відіб’ю його молотком,
поперчу його, посолю.
кину на розпечену сковорідку –
і буде мені чим поснідати.

Ілахім Поет
2024.04.24 12:21
Кажуть, він жив непомітно десь в закутку.
І пожинав регіт там, де кохання сіяв,
Начебто думав – троянди ростуть с піску.
Вірив в поезію, як інший люд - в Месію.

Кажуть, вигулював душу свою щодня
Серед рядків, повних сутінків і печалі.
Бачили, йшов

Віктор Кучерук
2024.04.24 05:21
Стали іншими забави,
Як утратив снам число, –
Домальовую в уяві
Те, чого в них не було.
Тішусь образом посталим
Вперше в пам’яті моїй, –
Мрійним розквітом фіалок
Між краями довгих вій.

Артур Курдіновський
2024.04.23 23:40
Фарбує квітень зеленню паркани
Красиво, мов поезії рядки.
Повсюди квітнуть чарівні каштани,
Суцвіття їхні - весняні свічки.

Сезон палкого, ніжного роману,
Коли кохання бережуть зірки.
І мрія незнайома та незнана

Іван Потьомкін
2024.04.23 22:56
Не вирубать і не спалить моє коріння.
Ніде не буть просто пришельцем
Дає мені з дитинства мова України.
Але нема для мене й мов чужих,
Бо кожна начебто вікно у світ,
І тому світ такий безмежний.
Кажуть, епоха книг минула,
А я начебто про це й не чу

Олена Побийголод
2024.04.23 20:00
Із І.В.Царьова (1955-2013)

Самі зміркуйте, в якім дерзанні
з’явилась назва у річки – Вобля!..
А ще – добряча й земля в Рязані:
ввіткнеш голоблю – цвіте голобля.

А потрясіння беріз пісенних!
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Критика | Аналітика):

Лайоль Босота
2024.04.15

Геннадій Дегтярьов
2024.03.02

Теді Ем
2023.02.18

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08

Ярослав Штука
2020.12.05

Оранжевый Олег Олег
2020.03.12






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Редакція Майстерень (1963) / Критика | Аналітика / Мистецтвознавчі розшуки

 Якщо графоманія існує, тоді що це таке? Ваші погляди
Образ твору Манія - Хворобливий стан психіки, для якого характерне зосередження свідомості й почуттів на якійсь одній ідеї... Шалена манія – маніакальне збудження із злобністю або люттю, схильністю до агресивних та руйнівних дій. 2. перен. Патологічна, сильна пристрасть, потяг до чогось (напр. графоманія)...

Тобто, ми початково домовляємось вважати, що автор, перебуваючи у стані творчості, є цілком нормальною особистістю. І відчувати потяг - написати, створити щось достойне, це дуже навіть нормально. Нормальний, так би мовити, вид діяльності.
Але потяг до прекрасного і те, що виходить, наприклад, із під пера - різні речі.
Тобто, ось хворобливий стан творінь автора, коли у написаному ним відчувається хвороба, багато нездорового - це і є авторська графоманія?

Виходить, якщо вміти відділяти здорове від хворобливого, то це значить вміти вирізняти справжні тексти від графоманських?

Здорове - значить те, що нормально росте і розвивається, має всі потрібні атрибути - гарний вигляд, якісний вміст, духовність, життєздатність, так?
Хворе - навпаки - деградація, руйнація живого?
Чи ще важливими є якісь рівні, якісь правила, специфічність поглядів самого читача?

А ще важливим є і таке - якщо графоманія таки рідкісна хвороба, тоді що все інше? Творча діяльність? Пошуки живого? Мистецтво ?

Деякі висновки:

Визначення "графоман" - стосується результатів - закінчення, а не початку?

Літературний результат - це тільки видання книжки?

До видання книжок призводить процес діяльності автора, і цей процес не можна оцінити ніяк, аж до його закінчення, тобто видання книжки?

Окрім літературного результату є і набагато важливіший результат - становлення самого автора, і літ.результати є тільки похідною від цього становлення?

Власне, тільки фізично-духовний стан автора і можна діагнозувати мед.консіліумом і визнати (як те часто бувало в СРСР) особистість хворою чи здоровою?

А значить "графоман" чи "не графоман" - не піддається об'єктивному аналізу з-за ідеологічного тиску тих чи інших чинників на суб'єкт дослідження і на його дослідників?
______________________________________________

Утім, є проблеми нашого особистісного розвитку, які можна перерости, а можна і ні.

А ще є такий собі ефект Даннінга, який, думається, поширений і в поетичних колах... (

"Ефект Даннінга - Крюгера - когнітивне спотворення, яке полягає в тому, що «особи, які мають низький рівень кваліфікації, роблять помилкові висновки і приймають невдалі рішення, але не здатні усвідомлювати свої помилки в силу свого низького рівня кваліфікації».
Це призводить до виникнення у них завищених уявлень про власні здібності, в той час як дійсно висококваліфіковані особи, навпаки, схильні занижувати свої здібності і страждати недостатньою впевненістю у собі, вважаюючи інших більш компетентними.
Таким чином, менш компетентні в цілому мають більш високу думку про власні здібності, ніж це властиво просто компетентним, які до того ж схильні припускати, що оточуючі оцінюють їх здібності так само низько, як і вони самі.

Гіпотеза про існування подібного феномена була висунута в 1999 році Джастіном Крюгером і Девідом Даннінгом, які при цьому посилалися на висловлювання Чарльза Дарвіна («Невігластво частіше народжує впевненість, ніж знання») і Бертрана Рассела («Одна з неприємних властивостей нашого часу полягає в тому, що ті, хто відчуває впевненість, дурні, а ті, хто володіє хоч якимось уявою і розумінням, сповнені сумнівів і нерішучості»).
Для перевірки висунутої гіпотези Крюгер та Даннінг провели серію експериментів за участю студентів - слухачів курсів з психології в Корнельському університеті. При цьому вони виходили з результатів досліджень своїх попередників, які продемонстрували, що некомпетентність багато в чому виникає з незнання основ тієї чи іншої діяльності, будь то розуміння прочитаного, керування автомобілем, гра в шахи, гра в теніс і т. п.
Ними була висунута гіпотеза, що для осіб із низькою кваліфікацією в будь-якому виді діяльності характерно наступне:
1. Вони схильні переоцінювати власні вміння;
2. Вони не здатні адекватно оцінювати дійсно високий рівень умінь у інших;
3. Вони не здатні усвідомлювати всю глибину своєї некомпетентності;
(4 У разі, якщо рівень цих умінь вдається значно підвищити, у них з'являється здатність усвідомити рівень своєї колишньої некомпетентності ..)

Результати експериментів, які підтвердили висунуту гіпотезу, були опубліковані в англ. Journal of Personality and Social Psychology"

Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.



      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2008-09-04 16:45:32
Переглядів сторінки твору 19514
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 0 / --  (4.489 / 5.44)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (3.497 / 5.25)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.753
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми ЛІТПРОЦЕСИ
ПРО ПОЕЗІЮ
ПРО МИСТЕЦТВО
Автор востаннє на сайті 2024.04.23 16:58
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-09-04 16:53:27 ]
Якщо графоманія існує, тоді що це таке? Ваші погляди.

Пропоную висловлювати свої думки, свої концепції, але не ображати один одного.
В ході дискусії можна прийти до якихось висновків, давайте спробуємо це зробити.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Наталя Терещенко (М.К./М.К.) [ 2008-09-06 13:48:38 ]
Так, Володимире,Ви маєте рацію, удосконалення дрібничок - то велика втіха але і немала праця.
Затрати і жертви - це в основному витрачений час.
Матеріальних винагород - жодних. Але морально - не проміняв би на жодне інше хоббі, бо почуваєш себе щасливою людиною, особливо коли ще є однодумці, читачі, поціновувачі, опоненти...Як от на ПМ, наприклад:))) Дякую за відповідь і взагалі за тему дискусії. Дуже багато взяла нового для себе


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-09-06 08:15:43 ]
Згідний, Любо, що ключ у "майстерно". Але для різних періодів нашого життя актуальні, схоже, і різні "майстерності". А ось естетика безумовно повинна бути.
Але якщо естетика - передусім, краса. І якщо домовитися, що краса - це річ Божественного походження. Тоді "естетика смерті", "краса смерті" для мене не має прямого сенсу. Тільки, як пошук Божественного вирішення, виходу із ситуації руйнування, знищення?
І тоді справді, не так важливо, "Ерос чи Танатос диктує автору". Важливіше, що проходить через нас, що ми випускаємо назовні? Зло чи добро, так?
І ось саме це я і не можу уявити, як примножувати добро, пропонуючи долучитися до руйнування, сіючи заперечення, зрощуючи нежиттєздатні хворобливі диспропорції?

Щодо "Чорного квадрата"... А про що тут знавцям сперечатися? Хіба що про енергетику, яку несе полотно? А це тільки біля самої картини і можна відчути...
Закладена енергетика - це теж мистецтво. Але - на 99 відсотків такі енергетичні субстанції вкрай шкідливі. Якщо ви помітили, то поняття артефакту здебільшого сприймається із обережністю, і недарма. Бо вважається, що все найкраще людина забирає із собою.
Тому мистецтво Фотографії і буде вічною альтернативою Малярству?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-09-06 14:17:32 ]
Володю, Ви намагаєтесь дати оцінку естетики з точки зору сенсу, особистісного сприйняття, що базується на певному світогляді. Я же навмисно намагаюся відсторонитися (у даному випадку) від "оціночних" критеріїв, сприймаючи речі як об’єктивно дану реальність :) І з цієї позиції чи так вже сильно відрізняється "естетика краси" від "естетики смерті"? А ще є "естетика абстракціонізму" і "естетика примітивізму", і ще, і ще... Думаю, дуже красномовним прикладом є слово Люцифер, бо в перекладі - це ж така краса, правда? Але як тільки ми сприймаємо не сенс слова, а світоглядні навантаження, краса перетворюється на зло?
Якщо вже існує Мистецтво і Антимистецтво, Поезія і Антипоезія, Естетика і Антиестетика, то графоманія десь поміж, це НЕ-Мистецтво, НЕ-Поезія, НЕ-Естетика.

Щодо "ЧК"... Можливо, й шкідлива ця енергетика. Але ж вона є! Я ось про що. А мистецтво Фотографії, ви вважаєте, має меншу енергетику?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-09-24 10:05:12 ]
Любо, не тільки я ставлю перед собою такі питання. Погодьтеся, що наше особистісне в ідеалі мало би збігатися саме з Божественним (за напрямком руху), себто - оцінювання - це теж напрямок і він видається мені вельми важливим...

"Чёрный квадрат, по всем правилам психологии, которые использованы в тесте Люшара, несёт в себе вполне определённое эмоциональное ощущение независимо от того, кто его закрашивал, и чёрный цвет естественным образом поддерживает ощущение провала, чёрной дыры. Такое воздействие можно усилить, увеличив размер квадрата. Автор чёрной комнаты в музее Помпиду художник Франсис Пекабель догадался об этом и выкрасил в чёрный цвет целую комнату и совершил ошибку. Если бы он увеличил сам квадрат, но до таких размеров, когда ещё ощущаются границы чёрной плоскости в форме четырёхугольного прямоугольника, он оставил бы зрителя в рамках эмоционального ощущения, которое мы описали. Но художник поместил зрителя в чёрное пространство, имеющее конкретную форму предметного мира. Эмоциональная окрашенность осталась, но чистота цветового воздействия, связанная теперь с конкретной предметной формой, значительно ослабла. Поэтому ?Чёрный квадрат¦ вызывает у зрителя вполне определённое эмоциональное и физиологическое ощущение условного обозначения провала, что и следует ожидать от дорожного знака автоинспекции, а чёрная комната при первом контакте лёгкое удивление, а потом смех и более или менее удачные шутки. Но, рассматривая эти примеры, полезно помнить, что здесь мы имеем дело только с эмоциональным ощущением, сопровождающим любую цветовую плоскость. Наличие эмоционального ощущения ещё не означает, что мы соприкоснулись именно с произведением искусства. Этого не достаточно. Поэтому наше мнение о творчестве Казимира Малевича остаётся прежним. Величайшая заслуга Малевича состоит в том, что он разработал изобразительный приём, позволяющий регулировать производственные человеческие взаимоотношения в условиях огромных скоростей современной технологической цивилизации. Результат супрематического творчества Малевича не имеет никакого отношения собственно к изобразительному искусству, которое занимается изучением, осмыслением и развитием человеческой духовности. Нельзя смешивать потребности технологического процесса с осмыслением духовных исканий человечества. Творческие достижения новатора Малевича целиком принадлежат области технического иероглифа, производственного плаката или дизайна. А великого художника v мастера изобразительного искусства Казимира Малевича никогда не существовало. Созданное Малевичем направление творчества под названием супрематизм можно отнести только к дизайну. Дизайн очень похож на изобразительное искусство, но только похож. И дизайнер, и художник пользуются карандашами, кистями и холстами, но они ставят перед собой принципиально разные задачи. Художник в своём творчестве исследует человеческую духовность. Дизайнер занят внешним оформлением предметов и окружающих пространств. Малевич талантливый новатор v дизайнер. Но Малевич довольно скромный художник и по уровню мастерства в рисунке и живописи, и по упрощённости эмоциональных ощущений в его произведениях. Поэтому говорить о творчестве Малевича, как, впрочем, и творчестве других авангардистов начала ХХ века, в связи с духовной культурой человечества просто невозможно. Такая постановка вопроса говорит только о полном непонимании существа проблемы..."

http://www.pereplet.ru/podiem/n1-03/Vklad.shtml
Владимир Крылов О вкладе России в духовное развитие человечества в ХХ веке."


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-09-24 13:22:26 ]
Все це так, Володю, але що зміниться, скажімо, у світанку, якщо одна людина напише про нього: "перші промені нового Сонця, як несміливі ще руки молодого коханця, торкалися облич будинків, від чого вони рожевіли", а інша - "це грьобане світло з ранку так дратує, що хочеться вимкнути його з розетки"? Хіба світанок перестане бути світанком від нашого оцінювання його?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-09-24 13:38:25 ]
О, Любо, світанки - річ Божественна, тому вони є і залишаться геніально якісними, а ми, й іже з нами - справа вельми суперечлива. :)(:
Отож і "сперечаємось" щодо питання - "а в чому проявляється конкретна досконалість, де ті неповторні дрібнички, що зробили (хоча б) наш, людський світ, кращим?"


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-09-06 08:48:39 ]
Значить ви, Юрію, із меншості. До речі, не я придумав, що «багато званих та мало обраних», так? Багато званих і мало, хто зрозумів-пішов-дійшов, так?
Але це якийсь там кінцевий результат?
А ще ніби є і проміжні, етапні?
Тобто "майстер" здійснює більш-менш цілісне "творіння", в межах якого можливе явище Життя? А той, хто не в силах здійснити-втілити цілісне, ще може до цього прийти?
Хоча явище Життя для різних вікових і розумових груп "читацьки" можливе у вельми широкому спектрі. І чому б не допустити, що в ідеалі це різні форми мистецтва?
Щодо ідолів - то так вже влаштована людина - опирається на авторитетів, бо не може охопити неохопне? Та, схоже, Авторитети повинні бути - і в нації, і в homo, але без ідолопоклонства, це точно...

І все таки, напевно, у проблемі "графоманії" важливо бачити, власне, хворобливий потяг-манію, і як результат - не ускладнене досвідом таланту "письмо", коли на гора видається аби що, зрозуміло - без серйозної праці задля отримання результатів? Але обов'язкова ознака - видання книжки, а то й не одної?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Людмила Калиновська (М.К./М.К.) [ 2009-01-27 07:39:03 ]
:)))!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-09-06 09:04:40 ]
А як ви вважаєте сотня таких, випущених книжками, текстів - це графоманія, чи ні? А тисяча? Чи можна на одному такому прикладі зрозуміти? Чи потрібно ще особистість автора вивчати?
У чому краса цього творіння, у чому естетика?
Чи можливе живе перебування у світі цієї композиції?
А може це і не вірш? І тоді ми вже говоримо про поезію в прозі?

* * *

вдягаюся в небо і хмари
в кучеряві кущі й дерева
в надбережні палати й вежі
у схід сонця і в його захід
у птахів тварин і людські постаті
що черпають з мене воду
вдягаю юність і старість
мілке щастя і горе глибоке
швидкоплинні красу і славу

все тоне в мені мов час



ЧОРНІ АКАЦІЇ

Я не знаю, чия рука колише
Цю сіть, до спочинку розп’яту,
Де берег, як біле марево.

Час цідить пісок з долоні в долоню,
І смерть може стукнула легко об шибу
Гілкою чорних акацій.

САМАРИТЯНКА

Самаритянка сіла на камінь
Тяжкий, як будень.
День гарячий випік сльози,
І ні хмаринки над гаванню.
Зашелестіли бурі трави
Ночей гріховних,
Запахло тіло овочем жамбо 4.
Безбарвний порох укрив аґави,
Повилітали слова на ґітарах по заході.
(Десь наречена плекає лілеї
В своєму саду.)
Чи зійде олов’яний місяць
В блідій долоні ?
В долині в житлах жар затліє ?
Накреслить луки шалена пристань ?
Впаде на груди, як туман,
Густа самотність.
І стане пальма колихати
Вінок засохлий,
Зажене вітер крик у горло
Й порве, награвшись,
Нові зелені вахлярі
Сумних бананів.

Особисто для мене ці тексти (відомої лауреатки премії ім.Т.Г.Шевченка) не містять у собі жодних хворобливих проявів, вони мають свою філософію, своє просторове розширення, свою красу, і опублікував я їх для того, аби показати, що на перший погляд інколи важко розрізнити вірші початківця від віршів визнаного державою майстра.
Тому ознаки графоманії, якщо таке явище існує насправді, напевно не можна шукати тільки в опублікованих книжками текстах - а, головним чином, у поведінці автора?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-09-09 10:07:03 ]
Я опублікував ці три композиції лауреата найпрестижнішої літературної премії України не тому, аби сказати, що це ось погано, або це ось дуже добре, не вибираючи взяв із творчого доробку автора.
Повинен сказати, що для мене тут якось усе на межі - між добрим і поганим. Таке враження, що авторка пропонує читачеві доопрацювати дещо, нею не прописане, у тому числі і рими, і ритми, і зміст. Тобто, дооживити? Тобто - універсалізм, оболонка? Так би мовити - нічого особистого?
Може так, а може й ні...

І привожу такий приклад мого, дещо підозрілого, бачення, як можливий третій варіант до ніби існуючої пари "справжнє" - "не справжнє", "хворе" - "здорове" ...

Але, можливо, варіантів таки тільки два, і чинне оте, євангельське:
«Я знаю діла твої, що ти не холодний, ані гарячий. Якби то холодний чи гарячий ти був! А що ти літеплий, і ні гарячий, ані холодний, то виплюну тебе з Своїх уст...» (Одкр. 3:15-16).


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Леся Романчук (М.К./М.К.) [ 2008-09-06 10:54:46 ]
Ще один погляд на графоманію - з підручника психіатрії:
Види психопатій:

Графоманія – нестримне бажання хворого писати. Твори художньої та літературної цінності не мають. Хвороба виникає здебільшого у зрілому віці – 50-60 років, та зрідка трапляються ювенільні форми – як результат неправильного виховання. Хворий описує випадки зі свого життя, подаючи власні вчинки у прикрашеному вигляді, а вчинки інших – у перебільшено негативному.
Захворювання протікає з періодичними загостреннями, під час яких хворий стає агресивним, вимагає негайного визнання своїх творів, їх широкої публікації, розголосу, слави.
…Сповільнення психосугестивних реакцій призводить до певного зниження інтелекту, тому пацієнт неадекватно сприймає критику, неспроможний самостійно оцінити свій стан як хворобу. Якщо оточуючі, щоб уникнути нападу агресії, схвально відгукуються про літературні твори графомана, захворювання прогресує.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-09-06 13:18:30 ]
Лесю, трактування, яке ви подали, мені подобається особливо тим, що до молоді фактично жодних претензій.
А ось деякі ознаки виглядають цілком загрозливо - "Твори художньої та літературної цінності не мають...", подає "власні вчинки у прикрашеному вигляді, а вчинки інших – у перебільшено негативному..." - під ці знамена можна таке військо літераторів зібрати :((((
А "вимагає негайного визнання своїх творів" - все командування цього війська, включаючи бравих єфрейторів...

Отже роблю для себе такі, чергові, висновки -
а) вибирає читач, купивши книгу (тисячі книжок);
б) вибирає час, залишаючи справжнє.
в) вибираємо ми, оминаючи (чи не оминаючи) небезпеки впадання у різноманітні солодкі гріхи.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2009-01-27 13:11:22 ]
Абсолютно точна характеристика пана Г.! :(

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2009-01-27 13:12:24 ]
(це стосується коментаря Лесі Романчук)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Василина Іванина (М.К./М.К.) [ 2008-09-14 19:23:12 ]
Хіба ЧАС вибирає? скільки вартісного щезло, хіба ні?



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-09-14 21:04:47 ]
Василинко, Сонечко, а час хіба є хранителем?
Час допомагає обирати, а зберігають люди.

Утім, щодо "вартісного щезло" - ви, як на мене, не зовсім праві. Все вартісне залишилося. Але де і як, це вже інша, повірте, дуже складна тема.
Кажучи спрощено, все вартісне - це простір перед нами, в який ми вливаємось...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2008-10-03 00:09:03 ]
А що тутешні майстри думають про таких авторів, як Жорж Сіменон, який тільки під власним ім'ям видав більше 300 якісних книжок? Графоман? Цікаво.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2008-10-30 20:57:30 ]
Питання не в кількості, а, напевно, усе ж таки в якості?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2008-10-30 20:59:45 ]
А до того ж, я маю сумніви, що Сименон робив з того свого ремесла особливе мистецтво, здебільшого заробляв гроші?
Хоча деякі переклади мені сподобались.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2008-11-04 15:08:41 ]
Сіменон заробив всі гроші коли публікувався ще під псевдонімами, в період творчого становлення. Ті триста з лишнім романів, не кажучи про малу прозу, які було написано під справжнім іменем, здебільшого не представляють ажіотажної комерційної цінності, а є літературним продуктом високої проби, до якого прозаїкам ПМ ще довго працювати :) Тому і не перекладають його зараз, бо некомерційний.

peace

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-11-04 15:33:04 ]
Добре, нехай буде пане Холодний, по вашому.
Коли Сіменон публікувався під псевдонімами і заробляв гроші - він зовсім не був Сіменоном.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2008-11-04 15:37:46 ]
Ясно, і значить не був графоманом :)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вікторія Осташ (М.К./М.К.) [ 2008-10-30 17:39:34 ]
Цікава дискусія виходить. І головне - поки що? - толерантна!
Щодо Сіменона не скажу - давно читала (здається, тоді подобалось...), а от питання деякі дуже хочеться порушити:
1. "Концептуальне". Чи треба когось нарікати "графоманом" і в кого є таке право?
2. "Методологічне". Чи потрібно боротися з графоманами? Якщо так - то якими засобами?



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2008-10-30 21:06:52 ]
Вітаю, Вікторіє.
1. Приходжу до думки, що діагноз "графоманії" може поставити тільки чесний лікар - із хорошою освітою, і багатою практикою. У нас ось, щонайменше, три таких лікарі - Леся Романчук, Ярослав Нечуйвітер, і Святослав Синявський?
2. Якщо графоманія - це таки клініка, то поетично боротися навряд чи пасує. Чи дустом по коліна світ і вебресурси засипати?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-10-30 21:52:23 ]
Класики жанру радили ще дихлофосом :) Щоправда, вони мали на увазі не графоманів, але яка вже різниця? :)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Людмила Калиновська (М.К./М.К.) [ 2009-01-26 23:14:32 ]
Охота на відьом і відьмаків? Здається, це вже колись було... і у першому і у другому коліні(дисиденство). Відомі істини (у віршах початківців)і використання тривіальності є графоманія... маніячество - писати: будь що, предметне і безпредметне, читабильне і зрозуміле тільки автору(чим не шизофренія? і - чи не графоманство часом?). До речі, психологічна штучка: дивитися на Чорний квадрат Малевича, не відриваючи погляду... Чи колись хтось пробував? Обов’язково Чорний квадрат на білому тлі стане Білим кавдратом на чорному тлі.
А щодо боротьби..? чи не буде ця війна нагадувати Сервантеса? Вітряки? А уславлення жінки Дон Кіхотом? адже ВІН бачив її КРАСУНЕЮ? А люди бачили інше. Чи не так?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2009-01-27 13:05:44 ]
Не так. :)
1) Шановна пані Людмило, ви видумали охоту на відьом тут. У нас її не має.
2) Те що ви називаєте відомими істинами - істинами не являються.
3) А дивитися просто на чорний квадрат неМалевича?
4) Якби ви взяли за труд прочитати про що йдеться із самого початку - то думаю говорили би про інші речі - у цьому і різниця між авторською дитячістю і дорослістю.
Багато чого зроблено ще до нас - нам потрібно продовжувати, а не з "0" починати - роботу над собою, звичайно, а не над Вавілонською баштою.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Людмила Калиновська (М.К./М.К.) [ 2009-01-27 07:10:49 ]
...Сьогодні, якщо я правильно зрозуміла, ПМ втратила одного автора. Без коментарів.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2009-01-27 13:11:12 ]
Зате велика українська література не втратила нічого. Ми всі залишилися в ній.
А тут - варто читати час від часу правила цього сайту.
Навіть якщо підуть усі, хто зчиняє багато галасу - залишаться мовчазні авторитети і їх творчість - цього, повірте, для Поезії цілком достатньо.
Нам потрібно бути присутніми поблизу чогось Великого, бо ми вчимося. А не Поезії - наша присутність.
І пропоную на цій сторінці спілкуватися саме на тему публікації, для інших тем є інші сторінки.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Людмила Калиновська (М.К./М.К.) [ 2009-01-27 19:05:33 ]
Так, дійсно, мабуть... Про які втрати йдеться? я про людину, а ви про літературу. Та читала я попередні статті і коментарі... все зрозуміло.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Людмила Калиновська (М.К./М.К.) [ 2009-01-27 19:07:29 ]
Тоді навіщо подібні балачки, вчитися не значить визначати як боротися...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Людмила Калиновська (М.К./М.К.) [ 2009-01-27 19:09:02 ]
Так, дійсно, мабуть... Про які втрати йдеться? я про людину, а ви про літературу. Та читала я попередні статті і коментарі... все зрозуміло.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2009-01-27 19:41:09 ]
Жодного насильного утримування.
Тут є певні вимоги до авторів саме з причин літературних - сайт літературний, що поробиш?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2009-01-29 09:54:24 ]
це гуд,шо нема утримування,але не смішіть вимогами до авторів)))))якшо автори слідують за чиїмось вимогам,які ж то автори?так,-просто нікчемні ремісники.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2009-01-29 10:09:56 ]
Шановний Дмитре Дмитровичу, а з ваших слів "нікчемні ремісники" - не стирчать і дуже виразно - ваші особисті вимоги до ремісників?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2009-01-29 11:27:58 ]
1) "дим дими" до сайту не допускаються, отож адміністратор зробив вибір між видаленням і уточненням,

2) Це теж, шановний пане Дмитре, ваші умови-умовності - "Приречений" чи "простий ремісник", чи "нікчемний ремісник".
І в нас на сайті є свої умови-умовності-правила, і ніхто на цей сайт спеціально не запрошується, і ні з ким тут бавитися - не бавляться, і якщо ви вже тут присутні - будь-ласка, максимально ввічливо пропонуйте актуальні зміни.
Є ж бо у всіх не згідних і інша альтернатива - інші сайти, або ж побудова свого - ідеального.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2009-01-29 12:27:50 ]
значить так-
1-в тому шо не запрошуються люди,ніякого особливого позитиву не бачу.
2-то шо не бавляться це добре,Але це не бавлення у вас виразно одностороннє.Ви ввічливо посилпєте людей маючих інші погляди,киди подалі)маючи намір залишатися у своєму мізерому світі мало не божками,й в цьому нема нічо поганого,просто особисто у мя викликає лише усмішку)але є люди яких чіпає відношення до них,як до хлопчика для биття.
А моя ввічлива пропозиція така---мінімум правил,й усім буде щастя.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2009-01-29 13:40:21 ]
Щиро вдячний.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Зеньо Збиток (Л.П./Л.П.) [ 2009-01-27 19:52:18 ]
Мені як худо(жніку) слова хтілось би вставити і своїх 5 копійок.
Всі митці - графомани, та не всі графомани - митці. О!
(Зараз подумаю шо це я сказов, шось дуже вумне певні)
Мені си здає же є добрі графомани і не бардзо.
Добрі графомани - люблять слово, злі - зловживают ним.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2009-01-27 20:10:02 ]
Зеню, у нас це питання, схоже, має більш чітку відповідь - ось дасть наша медицина такий вердикт - значить "графоман", а не дасть - значить все в порядку.

А медицина в нас - дипломовані і з серйозною практикою Леся Романчук і Ярослав Нечуйвітер.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Зеньо Збиток (Л.П./Л.П.) [ 2009-01-27 20:17:15 ]
О, то треба бути по діплому лікарем жеби ставити діагноз графоману?
Дяки - я не знов.
А я думав же то треба мати творчий розум і смак.
Я по-сувмеєстітєльсву фельдшер по відпупленню пуповин смутку - гадіцца?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2009-01-28 12:36:12 ]
Якщо це захворювання, то так, тілько лікар.
А якщо би це було не захворювання, тоді кожен кожному міг би відповідати - сам такий. І буде на всі сто правий. :(

А фельдшери теж можуть і навіть повинні ставити діагнози, але, знову ж таки, тільки за профілем служби.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2009-01-28 19:51:59 ]
стара історія, мов світ, -
на сто, на триста, безліч літ:
що первісне - яйце чи птиця?
в літературі майстер злиться -
йому потрібні лікарі -
нове століття на дворі,
не вирішить він щось ніяк -
де тут поет, де маніяк ?
із Музою утнув канкан
поет від Бога? Графоман?

привіт усім -награфоманила про графоманів - я.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галантний Маньєрист (М.К./Л.П.) [ 2009-01-28 21:14:46 ]

Стара історія, як світ,
але не зна її пііт -
була, Оксано, спершу птиця,
"Буття" читайте, як годиться.

Але ж бо нині хто читає?
Всі нині пишуть... І "ширяє"
ця пошесть в масах як вітрянка:
"ти - графоман!", "я - графоманка!" :)(:


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2009-01-28 23:33:07 ]
Ой, пане Маньєристе, ви вдало зіграли роль графомана ;)
Я, таки, старалася дотримуватися правил піїтики - двічі одну букву не повторювати "історія, я", дієслівних рим уникати "читає - ширяє" і стать не змінювати - нині у коментарях (здається у цій гілці) вичитала, що ви - одна з масок пана Володимира Ляшкевича...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2009-01-29 08:51:03 ]
Оксано Яблонська, ще "Буття" перечитайте. :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Людмила Калиновська (М.К./М.К.) [ 2009-01-30 22:55:35 ]
Пане Ляшкевич... Вибачте, але Ви не виконуєте умов останніх днів розмови на ПМ про графоманію... Дуже прошу Вас - видаліть оцю розвідку: не ображайте людей... авторів ПМ. Я виконала свою обіцянку... Дуже багато новичків і взвгалі(я спостерігала майже місяць)авторів, які не обізнані з версифікацією... але - вони хочуть писати і вони писатимуть і хтось із них обов’язково Ц Е знайде і почуватиметься так само як і я... Не роздувайте бульку! Ввічливо Вас прошу. Перечитайте "Буття" і - зніміть цю статтю...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2009-01-31 08:55:27 ]
Шановна Людмило Калиновська, смію нагадати Вам, що я з Вами ні про що таке не домовлявся. :(
Я тільки запропонував аби ми з Вами закінчили ту безплідну дискусію, бо надто вже по різному розуміємо і терміни, і події, і надто вже швидко зростало непорозуміння.

Наші коментарі (у тому числі і видалені Вами разом із текстом Вашого вірша) можете переглянути на відповідних сторінках коментарів.

А видаляти свого вірша Вас ніхто не просив-не наполягав. Утім, Ви, як автор, маєте право поступати зі своїми текстами, як завгодно.

Далі.
Я не можу зрозуміти, яким чином ця стаття, ці розшуки когось ображають.
Будь-ласка, поясніть мені і усім зацікавленим оці Ваші погляди.

Хіба в житті різні нікчеми не обзивають один-одного графоманами? Хіба проблеми такого обзивання не існує в літературі, у тому числі і мережевій?
То чому я повинен знімати цю цілком МИРНУ дискусію?
Тим більше, я маю сумніви у тому, що Ви уважно прочитали - як сам матеріал статті (а вірніше пропозиції), так і всі, щонайменше, мої коментарі.
Заодно прошу Вас слідкувати за тими виразами, які вживаєте публічно. Бо це все назавжди залишиться супроти Вашого імені на сторінках нашого видання.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Людмила Калиновська (М.К./М.К.) [ 2009-01-31 00:04:25 ]
Я нікого конкретно у вірші не образила і тепер не хочу образити...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2012-07-20 09:50:23 ]
Початківець вчиться писати. Римує. Осягає майстерності. Якщо початківець пише багато і не досягає майстерності, то : або у нього немає таланту, або він графоман. Або і те і інше. Тверезо мисляча людина, яка сприймає себе і свої тексти адекватно зрозуміє і, або перестане писати (ну не його воно) або писатиме, але не засмічуватиме сторінки сайтів. Тихо видасть за сві


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2012-07-20 09:52:33 ]
й кошт книжечку для "внутрішнього" користування і все. А злісний графоман буде плодити і нав'язувати свої творіння іншим, не буде зважати ні на конструктив по вдосконаленню творів, ні на пряму правду в очі людьми, які розбираються в поезії.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Марія Кореновська (Л.П./М.К.) [ 2012-07-20 10:24:44 ]
Яно, як на вашу думку -

тридцять віршів на місяць

/і так протягом півріччя/ -

ознака таланту, працьовитості чи щось інше?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2012-07-20 10:42:38 ]
нмсд, судити треба не лише по кількості, а й по якості ))
якщо вони гідні називатися майстерною поезією, то чому б і ні?

працьовитість... вона, звичайно, небхідна, але у творчості таланту не зінить :-)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2012-07-20 10:43:22 ]
одруківка. має бути".. не замінить"))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Марія Кореновська (Л.П./М.К.) [ 2012-07-20 10:59:31 ]
"працьовитість... вона, звичайно, небхідна, але у

творчості таланту не замінить" - золоті слова!

ось так і народжуються афоризми)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2012-07-20 13:51:54 ]
До своїх думок, висловлених 4 роки тому, додам лише момент, який сам по собі очевидний.
У наші часи сам факт наявності чи відсутності книжки жодним чином не може служити критерієм. Бо сьогодні будь-хто може видати свою книжку, аби були гроші.
Тому ваше, Володимире, чи то твердження, чи то питання "Але обов'язкова ознака - видання книжки, а то й не одної?" - стає риторичним.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2012-07-20 13:54:27 ]
факт


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Іван Іванченко (Л.П./Л.П.) [ 2021-01-05 16:27:26 ]
Скоріш за все, графоман від не графомана відрізняється лише одним - він страждає, коли "не пишеться".